3.215 visninger
|
Oprettet:
Ak ja de kære østeuropære ! {{forumTopicSubject}}
Ja så er der da lige en talibaner der valgte at skubbe en mobil kran fra BMS ned i grøften som fortsatte videre rundt på taget og stoppede først da de meste af kranen hang over et større hul med et lille vandløb... Det skete kl. 11 i dag på Juelsmidevejen ud for Barrit.... Der skete heldigvis ikke noget med chaufføren på mobil kranen !!!! og talibaneren blev stoppet i Vejle.... Lige nu arbejdes der på sagen for at få mobil kranen løftet op, BMS har indkaldt 2 af deres mobil kraner for at få løftet den anden op, henholdsvis en 200 tons og en 220 tons....
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Lastbiler: 1 Emner: 4 Svar: 39
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 17 Svar: 355
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 41
Chaufføren på mobil karnen kom kom kørene med 50 km/h da en talibaner ville overhale ham, men fordi vejen ikke er vildt bred kommer talibaneren automatisk en lille bitte smugle ned i grøften men da han så for øje på autoværnet trækker han hårdt i rettet mod venstre og banker lige ind i mobil kranen så det giver et bump og mobil kranen får fat i den bløde grøfte kant og tager magten fra chaufføren... og talibaneren fortsætter ufortrødent....
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 41
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 41
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 41
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 2 Emner: 11 Svar: 459
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Personligt, så hader jeg mobilkraner, de er langsomme og fylder, og kører på de mest uhensigtsmæssige tidspunkter, ligesom sværgodstransporter....
Men godt der ikke skete noget med chaufføren...
Med alt dette sagt, så er det eneste der voldsomt forargeligt her jo at fjolset bare kører videre, selve hændelsen er jo en hændelse som vi alle kunne have været skyld i... Der er tale omen simpel kørefejl, og en kørefejl som vi alle, som sagt, kunne have været skyld i... Eller, nååå nej, danskere er jo fejlfri og kan ikke lave ulykker, bryde loven eller andre ting i den stil, det er jo kun østeuropærer der kan det...
Og som der står i artiklen så er det uvist om chaufføren opdagede at mobilkranen væltede eller om han stak af... når først jeg er færdig med en overhaling så kikker jeg sgu ikke meget i spejlene for at se om den jeg har overhalet stadig er på vejen, så mon ikke der bare er tale om en simpel fejl og thats it...??
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Vejen derud minder breddemæssigt som mange veje i Norge, så jeg ved udemærket hvor vamle de er at overhale på. Desuden var jeg lige i Juelsminde sidste fredag.
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 12 Svar: 194
men nu er det en udlændinge også skal han hænges. som andre skriver det kan være en kørefejl navigering fejl som gør uheldet. og det kunne være sket for mig som for ham som det kunne være for en tredje person.
man skal ikke skyde med skarpt når man bor i et glashus selv
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 6
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
okt 2012
Følger: 1 Svar: 1
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 17 Svar: 355
For fan man enhver chauffør med respekt for sig selv stopper sgu da,
Når man ser en bil ryge i grøften på den måde.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Rolig nu. Hvad vil du helst, spærretider eller totalt forbud om dagen? De store transporter må vel kun køre i Tyskland om natten?
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Nu jeg tænker over det, så er det sgu nok mest følgebilerne jeg hader og ikek så meget lastbilerne... Men det ville sgu også gå noget nemmere hvis en sværgodstransport valgte at kører de 60 den må i stedet for 70 i overhalingsforbudszonerne.... Jeg går ihvertfald ud fra det er max tilladt fart for sådan en karl, ellers ville de vel ikke kører 70?
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
I fald de ikke kan kommunikere, så må de slet ikke køre sammen - Chaufføren på lastbilen og følgebilen skal have mindst et fælles sprog.
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Selvfølgelig skal de køres, men dem der kører Særtransport og især følgebil må også gerne udvise hensyn - Det går vel ikke kun en vej??
Der er sgu mange af de følgebilschauffører der har en lille betjent gemt i maven - Man kan ligefrem se hvor opstemte de bliver når de rigtig kan spærre - Sidste sommer var jeg ude af bilen og love en af dem øretæver på Århus Havn fordi han placerede sig bevidst som en mongol, bare for at demonstrere hans magt - Det slap så op da jeg trak døren til hans bil op - Så kunne vi pludselig være der allesammen uden problemer.
Så det er ikke mærkeligt, at der opstår sådan et kedeligt forhold til dem. Dermed ikke sagt, at alle er sådan, men mange er.
Jeg har skam selv kørt følgebil på afløserbasis og ved godt det ikke er hverken let eller populært.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Lastbiler: 1 Svar: 808
Ja det rigtig men nu bor jeg ikke ret langt fra et sted hvor de laver vindmøllerør. Når jeg trækker nitten og skal ud til motorvejen hvor en transport starter fra fabrikken i hjortkjær og ud til rødekro tilkørselen så viser de som regel hensyn når de drejer ind gennem industriområdet i Rødekro og holder inde til siden. Ja det kan tage 15-20 min men sådan er det jo
Muligt at nogle af følgebile folket er hævet over andre, men det vel i kraft af at nogle af de ting de gør ikke er deres arbejde men politiet. Men politiet kommer jo ikke ud for div steder hvor der skal afspærres for et par min.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Vi, eller retter de, skal bare huske, at de stort set ingen beføjelser har - Det udgør et stort problem for dem i deres arbejde, men sådan rent lovmæssigt, så har de stort set ingen beføjelser - De må ikke køre mod færdslen for at spærre osv som de gør - Dermed ikke sagt, at jeg ikke forstår det eller ikke selv har gjort det samme, det gør det bare ikke lovligt og så burde de måske fare lidt roligere frem.
Det hele går meget lettere hvis vi alle hjælper hinanden og jeg hjælper gerne og holder gerne tilbage eller holder trafikken tilbage hvis jeg kan og der er behov for det - Men jeg gider sgu ikke overhales af en Særtransport og to følgebiler der kører overfor rødt, for så at spærre hele vejen selvom det ikke er nødvendigt efterfølgende - Hvis de kun skal 50 meter længere, så kan de vel for fanden blive bagved eller placere sig så trafikken stadig kan passere når det er muligt uden problemer.
Det er da håbløst, at det skal ende i trusler om lussinger og håndgemæng før man udviser det hensyn der burde være en selvfølge fra starten. Havde den nu været en øst følgebil fra FS Spedition eller sådan noget, så kunne jeg måske ha forstået det, men med to danske følgebiler med danske chauffører, så fatter jeg ikke den opførsel og desværre ser jeg det jævnligt.
Eksemplet du nævner kender jeg alt for godt, jeg kører en del på vestkysten og jeg har mere end en håndfuld gange trukket nitten at komme til at lukke 3 Særtransporter ud ved Lem og så hængt bag dem indtil Varde hvor de typisk holder ind ved Cafeteriaet på ringvejen. Det er jo bare bad luck - Deres transporter skal jo også køres.
dec 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 46
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Det sjove kom så da han begyndte at spille høj i hatten, dengang var jeg (som idag) ca 2 meter høj og vejede lige omkring de 135 kg (det gør jeg IKKE i dag), altså et godt stort brød, og da jeg så sprang ud så var det pludseligt helt fint jeg blev hvor jeg var, jeg vil skyde ham til, ud fra hukommelsen, at have været mellem 160 og 170 cm høj og ikke veje ret meget over 50 kg, og ja det var en mand...
Ak ja de kære østeuropære !