{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.215 visninger | Oprettet:

Ak ja de kære østeuropære ! {{forumTopicSubject}}

Ja så er der da lige en talibaner der valgte at skubbe en mobil kran fra BMS ned i grøften som fortsatte videre rundt på taget og stoppede først da de meste af kranen hang over et større hul med et lille vandløb... Det skete kl. 11 i dag på Juelsmidevejen ud for Barrit.... Der skete heldigvis ikke noget med chaufføren på mobil kranen !!!! og talibaneren blev stoppet i Vejle.... Lige nu arbejdes der på sagen for at få mobil kranen løftet op, BMS har indkaldt 2 af deres mobil kraner for at få løftet den anden op, henholdsvis en 200 tons og en 220 tons....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ak ja de kære østeuropære !
  • Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #2   12. okt 2012 Han var nok pisse fuld:-(

  • #3   12. okt 2012 (link fjernet)

  • #4   12. okt 2012 Arrrgh!! Jeg var blivet hidsig jeg var satme løbet efter ham med min træsko i hånden og havde jeg fået fat på ham så var han røget samme vej

  • #5   12. okt 2012 Nu snakkede jeg med mobil kranens chaufførs gode kollega som var på stedet meget kort efter ulykken var sket og som også havde snakket med en ældre dame som havde overværet det hele for hun kørte nemlig bag talibaneren.... historien lyder som følge.......

    Chaufføren på mobil karnen kom kom kørene med 50 km/h da en talibaner ville overhale ham, men fordi vejen ikke er vildt bred kommer talibaneren automatisk en lille bitte smugle ned i grøften men da han så for øje på autoværnet trækker han hårdt i rettet mod venstre og banker lige ind i mobil kranen så det giver et bump og mobil kranen får fat i den bløde grøfte kant og tager magten fra chaufføren... og talibaneren fortsætter ufortrødent....


  • #6   12. okt 2012 Og mener men er ikke sikker, at det var vist en litauer...

  • #7   12. okt 2012 Hørt Don Ø !!!

  • #8   12. okt 2012 Er jeg den eneste der er imponeret over, at man kan kan skubbe en megatung mobilkran i grøften med et relativt almindeligt køretøj?

  • #9   12. okt 2012 Kan fortælle at mobilkranen "kun" vejre 64 tons smiley Men tror det ligger lidt i at mobil kranen lige har givet sig nok til at få fat i en meget blød grøft og såå skal der jo ik så meget til...

  • #10   12. okt 2012 Man kan jo altid komme og spille hård negl når man ikke selv har været der.. Men jeg prøver lige alligevel: Havde det været mig, så havde jeg ALDRIG veget for ham aben smiley go weekend.


  • #11   13. okt 2012 Jeg giver Måårten ret, rimelig imponerende at en alm. lastbil kan "skubbe" en mobilkran...

    Personligt, så hader jeg mobilkraner, de er langsomme og fylder, og kører på de mest uhensigtsmæssige tidspunkter, ligesom sværgodstransporter....

    Men godt der ikke skete noget med chaufføren...

    Med alt dette sagt, så er det eneste der voldsomt forargeligt her jo at fjolset bare kører videre, selve hændelsen er jo en hændelse som vi alle kunne have været skyld i... Der er tale omen simpel kørefejl, og en kørefejl som vi alle, som sagt, kunne have været skyld i... Eller, nååå nej, danskere er jo fejlfri og kan ikke lave ulykker, bryde loven eller andre ting i den stil, det er jo kun østeuropærer der kan det... smiley

    Og som der står i artiklen så er det uvist om chaufføren opdagede at mobilkranen væltede eller om han stak af... når først jeg er færdig med en overhaling så kikker jeg sgu ikke meget i spejlene for at se om den jeg har overhalet stadig er på vejen, så mon ikke der bare er tale om en simpel fejl og thats it...??


  • #12   13. okt 2012 Og nu er den vej jo ikke skide bred, og så skal man ikke ret meget udenfor før end det kan trække voldsomt i køretøjet. Det er jo ikke fordi de er for gode til at fylde vejkanter op, og igen, med alt det vand vi har fået herhjemme, så er rabatterne temmelig sikkert temmeligt bløde - især for sådan et skrummel.
    Vejen derud minder breddemæssigt som mange veje i Norge, så jeg ved udemærket hvor vamle de er at overhale på. Desuden var jeg lige i Juelsminde sidste fredag.


  • #13   13. okt 2012 bred vej eller aj, kørefejl eller aj, vejen er jo bred nok til at 2 lastbiler der kommer imod hinanden kan gå forbi hinanden, så kan man vel også overhale hinanden der, man skal jo bare være enig om det.

  • #14   13. okt 2012 Ja og hvis det havde været en dansker så havde der nok blevet snakket og skrevet på en anden måde..

    men nu er det en udlændinge også skal han hænges. som andre skriver det kan være en kørefejl navigering fejl som gør uheldet. og det kunne være sket for mig som for ham som det kunne være for en tredje person.

    man skal ikke skyde med skarpt når man bor i et glashus selv


  • #15   13. okt 2012 politi skulle han fanget den bil smiler

  • #16   13. okt 2012 De fangede ham ved Vejle..

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   13. okt 2012 bare lige så i får den rette info kan jeg fortælle at lastbilen er begyndt at skride ned i grøften på modsat side hvilket får chaufføren til at dreje kontra, der kommer så et lille stykke asfalt i hans side da han rammer det ryger den med fuld hammer over i kranen og sender den i rabatten og vidre ned. der ikke sket noget med kranføren ud over chokket.

  • #18   13. okt 2012 Han har jo sikkert stadig bemærket at han så ramte kranen og han bruger vel de spejle på bilen for at se om han kan trække ind så han må havde bemærket/ set at han ramte kranen og at den så røg ud over kanten.
    For fan man enhver chauffør med respekt for sig selv stopper sgu da,
    Når man ser en bil ryge i grøften på den måde.


  • #20   14. okt 2012 Allan

    Rolig nu. Hvad vil du helst, spærretider eller totalt forbud om dagen? De store transporter må vel kun køre i Tyskland om natten?


  • #22   15. okt 2012 Allan Ro på mulle... Du skal sgu da ikke tage det personligt, jeg oplever bare tit at sværgodsbiler, og i sær deres følgebiler kører efter princippet i rager mig langsomt, så i skal bare pisse af... Ikke noget med at bryde kollonnen så andre kan komme omkring, i Aalborg er der specielt en rundkørsel hvor der tit er vindmølletransporter, og de følgebils chauffører får en eller anden dag et ordenligt lag tæsk, nok ikke af mig, men når man ser hvordan de er skide ligeglade med alle andre, så sker der altså noget en dag... Og lige den rundkørsel der, der er der MEGET trafik lige omkring klokken 18:00 hvor de vælger at trisse ned på motorstien, skidesmart fundet på...
    Nu jeg tænker over det, så er det sgu nok mest følgebilerne jeg hader og ikek så meget lastbilerne... Men det ville sgu også gå noget nemmere hvis en sværgodstransport valgte at kører de 60 den må i stedet for 70 i overhalingsforbudszonerne.... Jeg går ihvertfald ud fra det er max tilladt fart for sådan en karl, ellers ville de vel ikke kører 70?


  • #24   16. okt 2012 Allan > Jeg regnede også med det bare var det, kender dig jo efterhånden, og vi plejer jo nok at kunne hitte ud af det... smiley

  • #26   19. okt 2012 synes jo bare folk skulle slappe lidt af og la de følgebiler gøre deres job, det er vel chaufføren som køre lastbilen der siger hva de skal gøre bagved dem??

  • #27   19. okt 2012 Det tror jeg ikke ,for dme jeg typisk render ind i i Aalborg, der er det danske følgebiler og polske lastbiler, så tvivler på de kan kommunikerer ret meget med hinanden når det kommer til stykket... smiley

  • #28   20. okt 2012 Nobody

    I fald de ikke kan kommunikere, så må de slet ikke køre sammen - Chaufføren på lastbilen og følgebilen skal have mindst et fælles sprog.


  • #29   20. okt 2012 kæft mand... typisk selvoptagne bilister/chauffører ikke har forståelse for særtransporter også skal køres...

  • #30   21. okt 2012 EK T

    Selvfølgelig skal de køres, men dem der kører Særtransport og især følgebil må også gerne udvise hensyn - Det går vel ikke kun en vej??

    Der er sgu mange af de følgebilschauffører der har en lille betjent gemt i maven - Man kan ligefrem se hvor opstemte de bliver når de rigtig kan spærre - Sidste sommer var jeg ude af bilen og love en af dem øretæver på Århus Havn fordi han placerede sig bevidst som en mongol, bare for at demonstrere hans magt - Det slap så op da jeg trak døren til hans bil op - Så kunne vi pludselig være der allesammen uden problemer.

    Så det er ikke mærkeligt, at der opstår sådan et kedeligt forhold til dem. Dermed ikke sagt, at alle er sådan, men mange er.

    Jeg har skam selv kørt følgebil på afløserbasis og ved godt det ikke er hverken let eller populært.


  • #31   21. okt 2012 EK T > Læs Måårtens indlæg, for det var lige det jeg ville have sagt... smiley Den går nemlig begge veje...

  • #32   21. okt 2012 Måårten

    Ja det rigtig men nu bor jeg ikke ret langt fra et sted hvor de laver vindmøllerør. Når jeg trækker nitten og skal ud til motorvejen hvor en transport starter fra fabrikken i hjortkjær og ud til rødekro tilkørselen så viser de som regel hensyn når de drejer ind gennem industriområdet i Rødekro og holder inde til siden. Ja det kan tage 15-20 min men sådan er det jo
    Muligt at nogle af følgebile folket er hævet over andre, men det vel i kraft af at nogle af de ting de gør ikke er deres arbejde men politiet. Men politiet kommer jo ikke ud for div steder hvor der skal afspærres for et par min.


  • #33   21. okt 2012 EK T

    Vi, eller retter de, skal bare huske, at de stort set ingen beføjelser har - Det udgør et stort problem for dem i deres arbejde, men sådan rent lovmæssigt, så har de stort set ingen beføjelser - De må ikke køre mod færdslen for at spærre osv som de gør - Dermed ikke sagt, at jeg ikke forstår det eller ikke selv har gjort det samme, det gør det bare ikke lovligt og så burde de måske fare lidt roligere frem.

    Det hele går meget lettere hvis vi alle hjælper hinanden og jeg hjælper gerne og holder gerne tilbage eller holder trafikken tilbage hvis jeg kan og der er behov for det - Men jeg gider sgu ikke overhales af en Særtransport og to følgebiler der kører overfor rødt, for så at spærre hele vejen selvom det ikke er nødvendigt efterfølgende - Hvis de kun skal 50 meter længere, så kan de vel for fanden blive bagved eller placere sig så trafikken stadig kan passere når det er muligt uden problemer.

    Det er da håbløst, at det skal ende i trusler om lussinger og håndgemæng før man udviser det hensyn der burde være en selvfølge fra starten. Havde den nu været en øst følgebil fra FS Spedition eller sådan noget, så kunne jeg måske ha forstået det, men med to danske følgebiler med danske chauffører, så fatter jeg ikke den opførsel og desværre ser jeg det jævnligt.

    Eksemplet du nævner kender jeg alt for godt, jeg kører en del på vestkysten og jeg har mere end en håndfuld gange trukket nitten at komme til at lukke 3 Særtransporter ud ved Lem og så hængt bag dem indtil Varde hvor de typisk holder ind ved Cafeteriaet på ringvejen. Det er jo bare bad luck - Deres transporter skal jo også køres.


  • vikvak
    vikvak Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 46
    #34   21. okt 2012 nogle af dem er sku nogle drengerøve . jeg kom en aften for ikke så længe siden nede syd for Ribe der kom en tårntransport imod mig og følgevognen kom jo over i min side og vinkede med arme og ben om at jeg sku trække ud til siden.. jeg holdte stille ved kanten på asfalten og ikke længere ud med fuld læs,.. han svinede mig til over walkien til chaufføren på lastbilen.. chaufførens svar var bare at det ku han sku godt forstå at jeg ikke ville ud i rabatten at køre... jeg er også blevet overhalet af følgebiler indenom på cykelstien mellem skjern og tarm

  • #35   21. okt 2012 vikvak _ Den der har jeg også prøvet, hvor ham i følgebilen nærmest truede mig fordi jeg ikke ville trække ud i rabatten..
    Det sjove kom så da han begyndte at spille høj i hatten, dengang var jeg (som idag) ca 2 meter høj og vejede lige omkring de 135 kg (det gør jeg IKKE i dag), altså et godt stort brød, og da jeg så sprang ud så var det pludseligt helt fint jeg blev hvor jeg var, jeg vil skyde ham til, ud fra hukommelsen, at have været mellem 160 og 170 cm høj og ikke veje ret meget over 50 kg, og ja det var en mand... smiley


Kommentér på:
Ak ja de kære østeuropære !

Annonce