{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.396 visninger | Oprettet:

Rasmus P
Rasmus P
Tilmeldt:
5. okt 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

overlæs i norge {{forumTopicSubject}}

hej jeg skal til norge i en varevogn med maks total vægt på 3500 kg.
jeg ved at bilen vejer ca. 4500 kg total så derfor ville jeg høre om nogen her inde vidste om de holder mange kontroller og hvad der kan ske i forhold til bøder og klip osv... hvis man bliver taget med det?

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overlæs i norge
  • #1   5. okt 2012 Du bliver en møj fattig mand, bliver du snuppet er det omlæsning på stedet, og du kommer ikke videre før bøden er betalt

  • #2   5. okt 2012 Og du bliver som nok snuppet ved Svinesund, så du er idiot hvis du gør det, og på forhånd ved hvad den vejer.

  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #3   5. okt 2012 Jeg skulle fa'me ikk' ha' klinket noget deroppe....

  • #4   5. okt 2012 Chancen for ikke at blive taget på grænsen eller ved en vejkontrol med den vægt er ca den samme som at køre tværs gennem tyskland ude at have betalt maut og uden nummerplader ved højlys dag men god tur da.

    Ps. Gi heller lidt mere for et komme over færgen eller bro også tag en trailer med ellers glæder jeg mig da til at se om der kommer en besked her ind hvor der står (norge Slut. Send flere penge Slut.)


  • #5   5. okt 2012 Roooolig nu....

    Hvis din bil hænger meget med røven er det et noget modigt stunt, da det jo er knap 30% overlæs!! Jeg ved ikke hvad taksten er, men jeg fik en bøde på 250 NOK for 2 tons overlæs på boogien.. Og derudover er det omlænsning på stedet, og det er VIKING der står for det, og ikke dig selv, så det koster nok også min. 3-4000 + udgifter til transport af resten. Og de holder ikke så voldsomt mange kontroller, men risikoen er der. Især på Svinesund..


  • #6   5. okt 2012 Foe en gangs skyld enig med Martin.
    - Det er ikke et land du løber om hjørner med reglerne.

    Min kollega blev "grounded" i 11 timer, fordi han havde et EU godkendt 25.25 meter skilt med på traileren, men i Norge kræver det en skilt på 1x½ meter, det skal være hvidt og med billede og tekst. Fuldkommet sygt, han kørte ikke videre, før der kom en op med et skilt.


  • #7   5. okt 2012 er det for DHL


  • #8   5. okt 2012 Morten du ved lidt overdrivelse giver forståelsen meget overdrivelse fremmer forståelsen

  • #9   6. okt 2012 Jo jo, men alligevel..

    Men som de andre også skriver, så giver det kørselsforbud til der er læsset om, hvilket heller ikke er helt uvæsentlig.


  • #10   6. okt 2012 måske er det en dumt spørsmål. men hvorfor overhovedet køre når du ved der er overlæs på. du risikere andres liv på det.. undskyld men det er idiotisk.

  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #11   6. okt 2012 Jeg holdte engang i norge i 24 timer mens jeg ventede på den originale kopi af registreringsattesten, som skulle fra Polen!

    Ja, så man fucker ikke med dem!


  • #12   7. okt 2012 kørte til norge i torsdags omkring middag og der kom alle på vægten ved svinesund
    ..


  • Rasmus P
    Rasmus P Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #13   10. okt 2012 tak for alle svar, vi må arbejde på at nedbringe vægten kan jeg godt se ..

  • #14   12. okt 2012 Men gik turen til held for dig eller fandt du på en bedre løsning

Kommentér på:
overlæs i norge

Annonce