{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

thomas g
thomas g
Tilmeldt:
8. maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286

måske lysner det lidt {{forumTopicSubject}}

Har iaften været i selskab med logistik direktøren for en større dansk produktions virksomhed. fra den første i syvende vil der herfra blivet stillet krav om at alle chauffører skal kunne tale dansk, engelsk eller tysk ellers bliver de afvist, dette gælder ikke kun speditørerer med aftale men også biler der kun skal læsse af.
firmaet har lige haft udgifter på min. 25000 kr. pga. en bulgarsk chauffør. samtidig siger han: mine ansatte på lageret er ikke ansat til at lege tegn og gæt men til at lave et effektivt stykke arbejde, læsse, losse . Dette er kun et eksembel men måske meget sigende om de vi dagligt hører rundt omkring. de store speditører er simbelthen blevet for griske i deres jagt på lave omkostninger at det måske kommer til at ramme dem igen. jeg ved godt at vi aldrig slipper af med vore østeuropæiske "kolleger" men vil dog hellere se en polak med et rimeligt fagligt niveau ( og pris ) en en rumæner med min diesel olie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  måske lysner det lidt
  • #1   27. maj 2012 Det er bestemt en positiv udvikling - Dog kommer jeg til at trække på smilebåndet af din sammenligning af to forskellige østfolk.
    Blandt dem jeg kører sammen med, der er niveauet langt bedre især sprogligt blandt de rumænske chauffører end det er blandt polakkerne.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #2   27. maj 2012 Det kan være at flere virksomheder kommer med det krav.

    Jeg har lige læst en lille rapport fra BAG hvor der blandt stod at antallet af polske lastbiler er faldet i forhold til bulgariske lastbiler, måske har det noget at gøre med at lønnen for en polaker er vokset.


  • #3   28. maj 2012 Det er en helt naturlig udvikling, at antallet af østbiler der kommer længere væk fra stiger og dem lidt tættere på falder. De lande der først kom med i EU kommer jo også først op i løn osv. og så vil transportkøberne/speditørene forsøge at hente biler længere væk.

    Venter vi længe nok når de jorden rundt og så bliver det vores tur igen. Hahahaha.


  • #4   28. maj 2012 Måårten

    Jeg er altid dybt imponeret over din positive indstilling haha


Kommentér på:
måske lysner det lidt

Annonce