{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.969 visninger | Oprettet:

Social {{forumTopicSubject}}

Har hørt mange historier at lastbil chaufføre snakkede med andre lastbil chauffører selv de ikkkendte hinanden. Kan huske da jeg var lille og kørte med min far og han snakkede med andre han aldrig har set før. Men nu hvor jeg selv køre syntes jeg det er blevet mere asocialt end før.eller også er det bare mig som kommer fra en omgang kreds med ingen lastbilchauffere eller vognmænd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af 2 skabe 500 kr.
  • Tømning af lyskasser og pudsning af vinduer. 2.500 kr.
  • nedrivning af badeværelsesbrydevæg. 1.500 kr.
  • Ordne have 500 kr.
  • Løbende toilet 1.200 kr.
  • Flyt stik kontakt fra en væg til anden 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Social
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.086
    #1   16. maj 2012 Nu kan jeg kun tale for mig selv og jeg må da indrømme at man lære da folk og kende når man hilser på dem rundt omkring til shows og jeg er sgu ikke bleg for at snakke med en fremmede chauffør hvis jeg møder ham på en tankstation, nogen " venskaber " bliver da også skabt via lastbilgalleri eller facebook og møder man dem så til et eller andet arrangement så kommer der altid en og spørger : " Er det ikke der er TruckerBenny ? " og på den måde falder man i snak. Min bekendtskaber på for eksempel truckerudstillingen på Gl. Estrup er da vokset noget hurtigt her de senere par år.

• #2   16. maj 2012 Tror det er meget forskelligt fra person til person.. Men vil give dig ret i at folk er blevet lidt mere "asociale" gennem årene. Folk holder sig meget for sig selv i dag..

Tror måske det har lidt at gøre med at du efterhånden aldrig ved om din "kollega" i bilen ved siden af taler dansk på trods af de gule plader..

Men hvis du ellers selv gør noget for at tage kontakten til dem du møder rundt omkring, så tror jeg i sidste ende du bliver positivt overrasket.. Folk vil stadig gerne snakke, rigtigt meget endda..

Skulle du nogensinde krydse Bananbussens vej så kom hen og sig hej !! Så tager vi da en sludder smiley

• #3   16. maj 2012 Hvis man havde haft samme tilgang til branchen og kollegerne i "gamle dage" som de fleste har nu, så havde branchen ikke været et hak mere social dengang!

Det handler om den tilgang man SELV har til andre og det man selv udstråler.

Jeg har aldrig haft problemer med hverken at more mig og snakke med fremmede eller med at blive upopulær blandt fremmede - Hvad man vil styrer man helt selv.

Når jeg farer rundt med Anco's Sideloader læsser jeg om med mange østchauffører og hvis de er venlige, smilende og imødekommende og i øvrigt hjælpsomme, så får de det samme tilbage - Det er jo ikke deres skyld, at EU er et fucked up lorte projekt!

Med andre ord, så får man nøjagtig det man giver. Både den gang og nu.

• #4   16. maj 2012 Jeg tager sgu også gerne en sludder med andre chauffører. Det er da hyggeligt, og til tider også spændende. Alle herinde er velkommen til at hilse på når de møder mig. smiley

• #5   16. maj 2012 Morten Ææs : HØRT !!!! I den grd HØRT !! Nøjagtig det jeg mener..

• #6   16. maj 2012 Alle kan hilse på mig herfra smiley

• #7   16. maj 2012 Jamen alle er da også velkomne til at hilse på mig - Det er bare langtfra alle der vil og det er vel sagen i en nøddekerne. Hahahaha.

• #8   16. maj 2012 Måårten Ææs

Du hilste sgu da ikke i dag på vej hen over Fyn... Men lillefingeren er nok blevet lidt for fin på den.... smiley

Men problemet idag er at folk har fordomme og kun tænker på sig selv og det de skal.. Jeg har da også prøvet at få den kolde skulder af andre chaufføre, hvis man prøver at starte en samtale. Så får man bare et kort svar, og så vender de ryggen til. Utroligt respektløst.. smiley

• #9   16. maj 2012 Jeg kunne virkelig godt tænke mig nogle venner fra andre firmaere.

• #10   17. maj 2012 Så er det jo bare at stikke hovedet ud af busken!! smiley

• #11   17. maj 2012 Jeg prøve smiley men det er sku lidt svært at hilse når alle Anco biler ligner hinanden

• Gokke
    Gokke Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 44
    #12   17. maj 2012 Ja hvis i møder mig i min sorte Vabis så hilser jeg altså altid.. smiley og hvis jeg ikke hilser så gi mig en skideballe på 19

• #13   17. maj 2012 Som Claus Nævner så det med at man ikke ved om han taler dansk ham bag rattet selvom der er gule plader, den hænger jeg under meget.. Fordi der står Zora Trans på siden af bilen, så ser folk ikke videre og tænker, han taler bestemt ikke dansk smiley

Men jeg er sq ikk bleg for at hilse på folk, og flere er da også blevet chokeret eller ligefrem pinlige, hvis de står op af bilen og snakker ved færgelejerne og snakker skidt om bilen, fordi de ikke tror den er dansk, så får de da bare lige en lille hilsen ud af vinduet, nogle kommer man i snak med, andre gemmer sig helt bagefter smiley

Men ja, tror det har meget at gøre med ens egen tilgang til tingene.. smiley

• #14   17. maj 2012 Thomas F

Klart jeg er blevet for fin på den - Det er min nye stil, nu hilser jeg slet ikke på nogen mere.

• #15   17. maj 2012 Hehe... Sådan Måårten!! smiley

• #16   18. maj 2012 Jeg er rimelig asocial. Jeg holder mig for mig selv. Mest fordi chauffører på færgerne er lidt for gode til at fortælle historier, og fortæller de ikke løgn historier, snakker de om løn eller køre/hviletid... Gider det ikk...

• #17   18. maj 2012 Det skal ikke forstås som om jeg ikke vil snakke med andre.
    Men vælger hurtigt folk fra, hvis de er for kloge at høre på..

Men det er hyggeligt når folk her inde fra hilser på landevejen, eller man møder dem i tolden.

• #18   19. maj 2012 Jeg hilser gerne på andre chaufførere og slår gerne en sludder af, jeg kan snakke en hel kvægbesætning ud af en kløvermark har jeg en gang fået af vide... smiley

Men jeg er nu rimelig nem at genkende, der står Mr. Nobody i forruden nemlig... smiley

• #19   20. maj 2012 Mr. Nobody - Mødte dig i Grindsted forleden - og hilste da osse igen smiley

Det handler jo - som Måårten Ææs skriver - om hvad man selv udstråler. Hvis man går og kigger ned i jorden med skyklapper på og man nærmest stinker af "jeg vil ikke tale med nogen" - jamen, så får man jo heller ikke responsen. Er man selv den friske der siger "Dav - har I nok at lave?" (eller noget andet) så har man da ihvertfald udvist interessen. Så kan man jo håbe på, at modparten bliver så overrasket/glad at vedkommende kan samle sig sammen til at fortsætte samtalen smiley

• #20   20. maj 2012 Jeg holdte mig meget for mig selv da jeg kørte Export... Der var meget få mennesker jeg snakkede sammen med, men jeg hilste altid igen når folk blinkede eller vinkede...... Men da jeg begyndte at køre dk blev jeg mere udafvendt og meget mere villig til at snakke med andre.....

• #21   20. maj 2012 Jeg har det lidt som Brian N. Alt det færgegøgl gider jeg ikke rigtig at høre på. Så jeg vælger som regel et tomt bord. Så kan man også kalde mig asocial, men jeg gider ikke høre på det.
    Er der nogen med jeg kender, så sidder jeg da som regel med dem, da man tit har noget andet at snakke om.
    Men når jeg så ellers kommer rundt i Norge og Sverige, så nyder jeg da når der er nogle danskere at snakke med ind i mellem.

• #22   21. maj 2012 Thomas Højbjerg N > Nå det var dig... jeg hilser generelt på andre fra Transport Gruppen, mener vi trods alt er en eller anden form for kolleger da vi samarbejder, det er dog ikke alle der med på vogn har jeg erfaret...

• #23   21. maj 2012 Nobody

Jeg har det på præcis samme måde med Danske Fragtmænd Transport. Jeg er godt nok ansat ved en privat vognmand, hvor jeg gør mit bedste for firmaet. Men dernæst trækker vi for DFT, og er på en måde deres ansigt udad til. Så derfor mener jeg også at dem der er ansat ved DFT på et eller andet punkt er kollegaer, da vi "kæmper" for samme sag/firma. Og størstedelen hilser også, og kommer hen og snakker. Men man kan også tydeligt mærke at der. er nogle der bare ser vores biler som en infektion der stjæler deres arbejde... Der er nogle der konsekvent, men uden det er til at tage fejl af, drejer hovedet og lader som om de ikke har set mig/os.
    Til den slags mennesker kan jeg kun sige: "Don't hate the player - hate the game!!!"

• #24   22. maj 2012 Thomas F > Helt enig... men det er vel typisk dem som er ansat direkte ved DFT? Dem har TRG jo ingen af, det er jo udelukkende eksterne vognmænd... Men derfor er det stadig ikke alle der ved vi spiller på samme hold...

• #25   22. maj 2012 Ja i kan også roligt hilse på mig, min nuværende bil er bare ikke oprettet herinde endnu. Men det er den hvide daf 105 fra Wetter transport.... Ikke til at tage fejl af. Men ellers holder jeg mig nu også meget for mig selv....

• #26   23. maj 2012 Martin W > Den har jeg da mødt et par gange tror jeg... det er ellers nogle fine vogne han har sig...

• #27   23. maj 2012 Nobody, du kan jo se den i mine albums på facebook

• #28   25. maj 2012 Skal se om jeg spotter dig på et tidspunkt, ellers må du kikke efter Mandolinen... ;o) Ser du en Ålborg Gods. bil syd for grænsen så er der 50/50 for at det er mig, da vi som udgangspunkt kun har 2 "sydgående" biler... Norderstedt er jo ikke ligefrem sydgående... :o/ Savner at kommer længere væk... :o(

• #29   25. maj 2012 Holder mig for mig selv..... Kan godt snakke med folk, men er lidt genert og bryder mig ikke om at være sammen med nogen jeg ikke kender...
    Jeg er en som ser folk an, folk for ikke bare lige lov til at nærme mig

• #30   25. maj 2012 cero, vi snakkede ikke sex her, bare en lille samtale smiley

nu vi er ved det, hvor mange hilser så på en anden dansker når de køre i udlandet, i gamle dage da jeg var dreng hilste alle på alle når man var uden for landets grænse, men det gør man godt nok ikke i dag, og ja ved godt at det ikke er sikkert at det er en dansker der sidder bag ruden, men man ved som regl hvem der bruger dem og ikke gør???

• #31   25. maj 2012 Jeg hilser altid hvis der er DK plader på bilen. Med mindre at jeg ved det ikke er en dansker der sidder bag rattet..

• #32   25. maj 2012 Hmm steven hvorfor tro du jeg mener det....

• #33   25. maj 2012 det var bare det du skrev, lød som om folk ville ha sex med dig og ikke bare ville snakke... vi bider dig jo ikke, ikke ret meget i hvertfal.. smiley

• #34   25. maj 2012 Steven kan ikke lade være med at grine og få min rugbrød i gale hals og jeg tænker TYPISK "mænd" at tænke på den måde....

Læs lige en gang mere og lad den roter et par gange så kan du se hvad jeg mener og det er snak og andet social ...

• #35   25. maj 2012 det er varmen der gør det hihi

• #36   26. maj 2012 Er helt sikker på at det er Steven der har ret her og cero bare ikke vil være ved det... smiley

Men mht at hilse på danskere uden for grænsen, så kommer det an på hvor langt væk jeg er, på min faste tur til Norderstedt, der møder så mange containertosser, og skulle man bare sidde og overveje at hilse så får man som regel bare fingeren tilbage, jeg ved ikke om dem som kører kasser bare tror de er noget mere fordi de som udgangspunkt ikke laver en skid? Men ellers så hilser jeg gerne, specielt på tankstationer etc. hvis man skal ind sådan et sted, har en som jeg snakker med et par gange om året, det er et venskab der startede som et "Hej må jeg spise sammen med dig, da alle de andre borde er optaget?"

Men i det store hele så er tiden løbet fra den slags der, folk har ikke tid til at slå en sludder for en sladder, og hvis de har tiden, så har de mere travlt med at rakke ned på alle andre og selvfølgelig huske at nævne at de selv er fejlfri... Sådan er det jo også mere eller mindre blandt kolleger i dag, det er ihvertfald den melding jeg får fra flere sider og som jeg også oplever hvor jeg er ansat, jeg ved ikke om folk er bange for krisen og derfor vælger at stikke folk i ryggen til både højre og venstre i håbet om at beholde sit job lidt tid endnu... Jeg ved det ikke, det eneste jeg ved er bare at branchen ikke er hvad den var for mellem 10 og 15 år siden... Men den gang var den jo nok heller ikke hvad den var 20-30 år siden, og sådan kan man blive ved... smiley

• #37   26. maj 2012 Nobody

Hvor mange danskere tror du lige det er du hilser på der kører containere syd for grænsen????

Bevares ERA og TriTrail har stadig danskere dernede - Men så er det nok også det.

• #38   26. maj 2012 Jeg møder da tit bendix nede ved Hamborg, Christian Lund i Padborg har også danskere til at hente containere dernede.

• #39   27. maj 2012 Chr. Lund kører bla. også ERA og det gør Bendix også.;-)

• #40   27. maj 2012 Klugscheißer!!!! smiley

• #41   27. maj 2012 Æsel:
    Nu ved jeg ikke hvem der kører tossekasser for hvem, men der er faktisk stadig nogle stykke der kører kasser både til Hamburg og Rotterdam. Bevares, de kommer ikke som perler på en snor.

Dengang jeg var dreng, der hilste man da også på en anden dansker, men det var åbenbart dengang.
    Nu kører jeg for det meste mellem Norge og Sverige, og her er der ikke mange der hilser. Børge Møller, Fredsø og Kousted er jeg nærmest holdt op med at hilse på for der er stort set ingen af dem der hilser igen. Møder man derimod en Starfragt-vognmand, så er man næsten sikker på at der bliver hilst igen. Fænomenet er særlig galt når man kører på de større veje synes jeg. Kommer man ud på hovedvejene, så er der lidt større chance for gevinst.
    Det samme gjorde sig også gældene de par månede jeg kørte Tyskland/Holland. Der var heller ikke mange der magtede at løfte hånden.
    Måske det også har lidt at gøre med at jeg heller ikke rigtig gider snakke med nogen på færgerne, for hvis folk er så smålige at de ikke engang gider hilse, så er der nok heller ikke meget andet at komme efter.

• #42   27. maj 2012 Ææs > Så vidt mig bekendt så er Era's biler dansk besatte, og det samme er Guldagers da også... Men jeg har valgt at sige som udgangspunkt at de lastbiler der kommer med et chassis på med guleskilte på trækkeren, det er en dansker der sidder bare rattet medmindre der er tydelige tegn på at det er en fremmedarbejder....

• #43   27. maj 2012 ja os fra starfragt er RIGTIG flinke.. smiley

• #44   27. maj 2012 MortenLK> Kan godt følge dig i det med at hilse på andre i Norge og sverige, er lige begyndt ved Kousted. I starten jeg kørte nordpå hilste jeg på alle der havde gule plader på, men fandt ud af der er sku ikke mange der hilser igen med mindre det er ude på de lidt mindre veje, men skal da nok holde øje med dig og blinke med lyset hvis jeg fanger dig eller for den sags skyld andre danskere i det nordlige.

kan god lide en god sladder på færgerne hvis man bare husker på at det ikke er det hele der er lige sandt men som regel hyggeligt og tiden går hurtigre.

God vind ude på vejene .....

• #45   1. jun 2012 Jeg hilser også tit på folk herinde smiley men folk siger det svært at hilse igen når man køre for Anco for vores biler ligner hinanden hehe

• #46   1. jun 2012 Daniel

Stop nu den jammersang - Få et ordentligt navneskilt i bilen evt. Dem du kører sammen med jævnligt ved vel også hvad nummer der står på din Ancobil - Jeg kan da snildt kende dem jeg gider og plejer at hilse på her i det mørke.

• #47   10. jun 2012 jeg har en masse ting i forruden smiley en bamse med Liverpool trøje et VW skilt og mit navne skilt "Chokobamsen"

• #48   10. jun 2012 Folk er da også mere end velkommen til at blinke, vinke og skråle på 19 af mig.
    den sorte premium fra SAND distribution med blå dioder...

Kommentér på:
Social

Annonce