{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlægger fradrag
  • #1   4. feb 2012 Ja da, under tast selvskat skal du i venstre søjle trykke på Ændre årsopgørelsen eller selvangivelsen og så under befordring

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #2   4. feb 2012 Øhhh Befordring er kørsel mellem hjem og arbejde!!
    Kim D... Du skal bruge rubrik 53 og så er det 455 pr hele døgn du har været i bilen dog max 50.000,-


  • #3   4. feb 2012 Jan S

    Præcis!


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #4   4. feb 2012 torben D... Bundgrænsen er væk til gengæld er der kommet en topgrænse på 50.000,-

  • torben d
    torben d Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   4. feb 2012 Ok.. min fejl smiley

  • #6   4. feb 2012 Og husk nu at det jo reelt er det er fra du starter til du er hjemme igen.
    hvis du fx starter kl 7 og kører til 15 næste dag er det kun 1 døgn og 8 timer.

    Eller er det kun eksport det gælder??


  • #7   4. feb 2012 Topgrænsen er da ikke ved exportkørsel....
    (link fjernet)
    så vidt jeg kan læse så gælder de 50.000,- ikke ved exportkørsel
    ret mig lige hvis det er forkert...;-)


  • #8   4. feb 2012 Junior:
    Topgrænsen er KUN for hjemmkørende og selvstændige.


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #9   4. feb 2012 Skal du ikke kun trække en overnatning pr. gang og ikke som morten l k skriver, gå op i timer du har været af sted?

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #10   4. feb 2012 Og mener hvis man sover i DK

  • #11   4. feb 2012 Michael:

    Det var så også det jeg blev i tvivl om..


  • #12   4. feb 2012 Min fejl med befordring smiley

  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 29
    #13   4. feb 2012 Jeg plejer bare og trække pr gang jeg sover ude, selvfølgelig kun op til 50000kr.

  • #14   4. feb 2012 Det er pr time. ikke pr overnatning.
    Dog skal man mindst være afsted 24timer.


  • #15   4. feb 2012 Morten L. K. >

    Som selvstændig skal du ikke fradrage dem, men derimod udbetale dem til dig selv på lønseddelen, så er der heller ingen loft for dig smiley

    (går ud fra du kører i en eller anden selskabsform?).

    PS. Og husk nu du kan få skattefri km-penge 3,67 pr km, når du kører i din privatbil, for firmaet. (til messe, ud og se på ny lastbil, hen og snakke med værkstedet, osv.. max 20000 km/år, herefter kr2,00 pr km).


  • #16   4. feb 2012 Finn D

    Hvordan kan du pr. automatik gå ud fra, at Morten L K kører i en form for selskabform??? - Det er da langtfra en selvfølge!


  • #17   4. feb 2012 Det var derfor jeg spurgte.. skulle måske have formuleret det anderledes. Grunden til jeg spurgte er at jeg ikke kender til reglerne for udbetaling af rejsegodtgørelse til indehaveren af en enkeltmandsvirksomhed. Måske ved du om der er en grænse på 50000,- hvis man her udbetaler dem, istedet for at tage fradrag?

    Diskussionen for / imod selskabsform kontra enkeltmandsvirksomhed ell. I/S, har vi jo haft tidligere, skal vi ikke bare blive enige om at være uenige om emnet?


  • #18   5. feb 2012 Finn

    Som jeg husker det, så er en selvstændig der kører i personform underlagt det maksimum på 50.000 der også gælder for lønmodtagere der selv fradrager udedøgn - Dog mener jeg også at kunne huske, at Morten L K har fået at vide ved sin revisor, at når man som selvstændig rammer loftet, så kan man fradrage efter bilag der udover. Men den del er jeg ikke sikker på.

    Måske Morten kan bringe lys over den del?

    Jeg var ingenlunde ude på, at rippe op i en gammel debat om pro/kontra virksomhed i selskabsform.


  • #19   5. feb 2012 Jeg hænger på hele lortet smiley

    I kraft af mit valg om at køre det som enkeltmandsvirksomhed (lidt endnu), er jeg ramt af loftet på 50.000. Dog siger min revisor at jeg kan fradrage de dokumenterede også.
    Måde vi gør det på er at de 50.000 står som "udedøgn" og resten som rejseomkostninger. Og det er der jo faktisk ikke noget i vejen for. Egentlig kunne jeg faktisk æde og drikke på firmaets regning den tid jeg ikke får udefradrag, da det egentlig lidt er det jeg gør nu. Jeg betaler så bare fra min privatkonto, og fører bilagene ind som en udgiftspost. Og vil skat en dag pive over det, ja så kan de da også få lov at betale momsen tilbage!!! Så jeg gør faktisk mig selv en Bjørnetjeneste ved at gøre det på den måde jeg gør.
    Men da der er en skattemæssig fordel ved at køre selskabsform, er det noget jeg overvejer kraftigt... Men nok om det - det er jo en helt anden snak..


  • #20   5. feb 2012 Morten L K

    Den der med skattefordelen ved selskabform, den skal vi helt sikkert tage i en anden tråd - Det gad jeg godt ha belyst - kunne være rart at vide om man er blevet ført bag lyset af en elendig revisor - Eller to elendige revisorer?


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 47
    #21   5. feb 2012 50000 Max om året på indenrigs køren, export er det bare fuld hane, så der skal den bare vrides helt rundt.. Som chauffører..

  • #22   5. feb 2012 Jeg har skiftet revisor nogle gange i løbet af min tid som selvstændig. Men de har faktisk alle været enige om at der ikke er ret mange fordele som selvkørende enbils vognmand at have et selskab... Men nok til en anden tråd som i siger...

  • #23   5. feb 2012 Ikke fordi det er vigtigt for mig, men mere fordi, at det ser ud til, at mange ikke ved det, så er det faktisk muligt at omgåes loftet på 50.000 ved indenrigs kørsel hvis bare man kører efter Krifa overenskomst - Der er det muligt at aflønne stort set som exportløn ved indenrigskørsel, det hedder bare noget andet - Kørsel med overnatning i DK mener jeg - Det kender jeg en vognmand der bruger og har fået godkendt ved både SKAT og Trafikstyrelsen!

  • #24   6. feb 2012 Morten L.K.... Du kan ikke hive momsen på det der kaldes fortæring.. Det er rigtigt, at du kan få fradrag for det mad, du køber, når du har ramt loftet på 50.000 kr.. Mener dog kun, at der er ca 20 % det gi'r..Hvis du skal "udnytte" systemet, så er der kun en udvej, og det er (som tidligere skrevet) at lave din enkeltmandsbutik om til et selskab, og så blive ansat der

  • #25   6. feb 2012 Jay-Jay... Både og... For så hedder det ikke fradrag længere men rejseomkostninger - i det her tilfælde rejse med betalt kost og logi. Så må jeg nemlig heller ikke udnytte mit fradrag.

Kommentér på:
udlægger fradrag

Annonce