{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.454 visninger | Oprettet:

SaladAss T
SaladAss T
Tilmeldt:
10. feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Er det Korrekt? {{forumTopicSubject}}

Møjn...!!

Kan det virkelig passe at jeg skal have F*** HF eller EGU for at kunne komme igang med at tag stort kørekort. (Er 22år) eller er det kun hvis jeg skal ud i et firma som elev/lærling som lastbil chauffør.?

Kort fortalt, jeg er ikke verdens skarpeste i det boglige(har selvfølgelig bestået i engelsk dansk matematik osv) samt det at gå i skole ikke er mit yngligsted. (Her tænker jeg på universitet og handelsskole, osv) Så derfor finder jeg det interessant at få et stort kørekort og komme ud og arbejde som jeg nu holder meget af. Ser meget gerne at komme ud til f.eks ala Hørkram - DSV - BC Catering. Men også sådan noget som renovation osv osv.!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det Korrekt?
  • #1   10. feb 2017 Nej hvem har sagt det da???

    Du tilmelder dig bare på en køreskolen eller går igang med at udd dig chauffør på amu centeret


  • SaladAss T
    SaladAss T Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   10. feb 2017 Det er diverse UU-Vejleder der gerne vil have mig igang med det smiley
    Jeg har sagt det slet ikke giver mening.

    Jeg har været til AMU-juul informationsmøde og jeg var ærligtalt klar til at skriv mig op og betale og det hele så jeg kunne komme igang med det fandens kort.!! Men de skulle bruge navnet på min uu vejleder. Tror det har noget at gøre med de vil se om de ville betale for det da istedet for mig selv.
    Jeg er nemlig selvforsørgende lige pt. Jeg modtager ikke 1kr fra nogen stedet. Og det sagde de så ændret min situation en hel del da jeg så ville kunne få kortet til den normale pris - eller noget i den retning.


  • #3   10. feb 2017 du kan starte i mesterlære ved en mester så tager lastbil uddannelsen (i grundforløbsperioden elevløn)

    eller du kan vente til august så starte almindelig grundforløb det er 3.5 år (su første 20 uger)

    du kan også tage de forskellige kørekorter gennem amu


  • #4   10. feb 2017 Du skal ikke bruge en HF HG
    HG EUX HHX STX HTX og så videre for at tage kortet

    du bliver via lastbil uddannelsen enten meldt til et almindeligt grundforløb med de fag som høre til

    eller finder du en mesterlære som så gør at du kan slippe for noget af skole delen fordi du lære det ude i virksomheden

    du kan så også tage de forskellige kort via amu det kræver heller ikke de der høje niveau fag men om alderen er i orden


  • Trolle P
    Trolle P Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   12. feb 2017 Der er næppe fremtid i at køre lastvogn i Danmark, så længe en Polsk chauffør er villig til at gøre det for 75 kroner i timen .

  • #6   12. feb 2017 Hold nu din kæft med det lort

  • #7   12. feb 2017 Trolle er der så større fremtid i at sidde på et kontor.?

  • #8   13. feb 2017 Trolle P, vi skal bare håndhæve carbotage regelen med hård hånd, samt straffe alle de udenlanske chauffører der tilbringer deres ugentlige hvil i lastbilen så skal det nok få en ende før eller siden når de begynder at forlange hotel/motel ophold eller det halve af "Polski" flåden holder på deponering fordi det afventer betaling...

Kommentér på:
Er det Korrekt?

Annonce