{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

3F/SID {{forumTopicSubject}}

Har 3F brugt for mange penge på rødblok ?

Har de gjort nok for deres medlemmer eller har de svigtet dem ?

Hvordan mener i at fagforeningen kan hjælpe os chauffør ?

Kan fagforeningen være med til at forbedre forholdende i transport branchen eller er løbet kørt for længst. Hvis ja hvordan ?

Er vi chauffør blevet for egotiske og er vi blevet for dårlige til at samarbejde. Hvis ja hvordan kan det ændres


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3F/SID
  • #1   30. okt 2011 støtter ikke rød blok, og aj hellere 3f..

  • #2   30. okt 2011 Tiden er løbet fra 3F - Totalt!

    Længere er den ikke. Alene det, at de ikke er upolitiske er nok til, at de burde lukkes.

    Vi er ikke blevet for egoistiske, det er den vej udviklingen går, alt det der om solidaritet og pis og papir er også en saga blot.


  • #3   30. okt 2011 Jeg kommer ALDRIG til at støtte hverken 3F eller Socialdemokraterne, SF eller Enhedslisten...

    Jeg griner højlydt over den måde det er endt på her i Danmark - 32 løftebrud på mindre end en måned. Og nu begynder Poul Erik Skov og Harald Børsting at true med storkonflikter og jeg ved ikke hvad - Og så forstår de ikke de mister medlemmer? De har puttet så mange millioner kroner af medlemmernes penge i ligegyldige annoncer og pis og lort... Tiden er løbet fra såvel 3F som LO og jeg glæder mig til at se når fagbevægelsen og regeringen begynder at "slås"... Og ikke mindst til den varslede storkonflikt!

    Og ja - De har brugt ALT for mange af medlemmernes penge på rød blok - Penge der skulle have været til gode for medlemmerne!

    En anden ting jeg aldrig har forstået er hvorfor fagforeningerne er politisk aktive - Hvorfor kan de ikke bare være uvildige i stedet for at tage stilling på medlemmernes vegne politisk?


  • #4   30. okt 2011 Pedersen

    Synes rætti godt om!


  • #5   30. okt 2011 32 løftebrud på en måned, jo vist, men lad dem nu for helvede lige komme i gang, der er allerede blevet langet ud efter dem fordi de ikke har fået gjort noget ved arbejdsløsheden, lad dem sgu da lige komme i gang inden i begynder at afskrive dem....................

    Med det sagt så er jeg heller ikke helt imponeret over dem og det er pga ting som afskaffelsen af millionærskatten f.eks og at de ikke vil gå efter de multinationale selskaber alligevel så de kunne smide nogle flere skattekroner i dannevang...

    Mht 3F / SID så meldte jeg mig ud for mange år siden, da de ikke ville hjælpe i to sager som lå liiiige til højrebenet... Så nej de får ikke mig som kunde igen det er både sikkert og vist, jeg er i Det Faglige hus og det har jeg det ganske fint med...


  • #6   30. okt 2011 Du følger jo ikke med... De vil jo netop gå efter de multinationale selskaber, der ikke betaler skat... Det har da været fremme hele weekenden, specielt i dag at nu skulle de satme bare rammes så hårdt som overhovedet muligt...


    Jeg var til en debat under valgkampen, hvor et højtstående folketingsmedlem fra S rejste sig op og sagde angående hævelserne af selskabsskatterne og div. andre afgifter, at "Virksomhederne har jo pengene - Så de skal bare betale!" - For sådan skaber man jo vækst og flere arbejdspladser, det er jo ren logik... Man får selskaber til at investere i Danmark ved at kræve højere afgifter, for de har jo nok ikke noget at bruge overskuddet på... smiley


  • #7   30. okt 2011 Pedersen

    Det skal nok blive godt med ham SF knægten som skatteminister - Nu skal selskaberne i gabestok, så alle kan se hvad de betaler i skat - Hvad med om man gjorde det samme med folketingsmedlemmerne?

    At f.eks. Nestle ikke har betalt skat i mange år, er jo ikke deres skyld, men den danske skattelovgivnings. De har ejet et datterselskab, Premier Is, der gav dundrende underskud og dette underskud, det er som bekendt fradragsberettiget og dette underskud kan frit flyttes indenfor et koncernregnskab - Det er jo ikke noget Nestle, McDonalds og hvem de ellers er efter har fundet på - De har bare fulgt lovgivningen og nu skal de straffes.

    Som direktøren ved Nestle sagde, så var det fint, men så kunne de lige så godt bo i Sverige - For hænges offentligt til skue som snydere, det ville de ikke. Og vupti, så smuttede der 250 danske jobs og dermed ryger der også skatteindtægter fra 250 mand, der i stedet bliver til en byrde i stedet for en indtægt.

    Det er da vækst i højeste potens - Eller noget!

    Nobody

    Stop nu dit forsvar af Helle og Villy - ALDRIG - Har en ny regering præsteret SÅ lidt på den tid der nu er gået. De foretager sig INTET! Og hvorfor mon - Måske det er fordi de har ret svært ved at blive enige.


  • #8   30. okt 2011 Ååååhhh nej.......Jamen vi snupper da bare debatten om 3F igen....

    Grunden til de var politiske var jo i gamle dage da S var et arbejderparti....Bemærk jeg skrev gamle dage, for det er virkelig mange år siden de var det, men jeg er helt enige med Mååårten i at de har udlevet sig selv, og jeg mener ikke længere de på nogen måde er eksistensberettiget i det omfang de er i dag.....

    De har om nogen ikke formået at følge med tiderne, men istedet fokuceret på at få så meget som muligt stoppet i egne lommer, præcis ligesom deres partifæller....

    Jeg kunne aldrig drømme om at betale så meget som EN krone til 3F mere i mit liv.....


  • #9   31. okt 2011 Michael det kan godt være du siger ÅH nej ikke igen men jeg syntes det er vigtig den her debat efter valget hvad fagforeningen har været med til at betale til

  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #10   31. okt 2011 Jeg er ikke et sekund i tvivl om at dette indlæg bliver både misforstået og skaber en højlydt latter i mange førehuse,- MEN.

    Der er flere ting der spiller ind, omkring regeringens og det den ikke lige får lavet. Først er der det faktum,- at man jo ikke fik den sammensatning der var nødvendig for at gennemføre de "mærkesager" man fremturede med under valgkampen.
    Dernæst er det jo svært at gennemføre ret meget,- når man pludselig opdager at "hullet" i statskassen viser sig at være 26 mia. kr. større efter "hjorten" end først antaget.
    Så vent og se tiden an,- det har været en svær "fødsel",- så ingen kan sige hvad fremtiden bringer. Spændingen er således bevaret.

    Omkring 3F,- så fortæller de ting der foregår i disse dage,- jo sin egen "historie",- og måske ender hele LO-cirkuset med at blive "historie" . Det må man så ikke håbe,- for hvordan vil en "trepartsforhandling" forløbe,- når den ene part pludselig er væk ?


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #11   31. okt 2011 Jeg er medlem af 3F / SID og der har jeg været siden jeg var 18 og jeg har da også haft brug for deres hjælp et par gange og der har de godt nok også gjort deres arbejde til punkt og prikke så jeg er godt tilfreds med dem

  • #12   31. okt 2011 Dan

    At man ikke med sikkerhed kan vide hvordan det flertal man drømmer om ender med at se ud, burde ikke kunne komme bag på nogen som helst der lever af politik.

    Det er muligt, at hullet i statskassen var større end forventet, men så fik Helle jo også lige foræret besparelsen fra forringelserne på efterlønnen - Glemmer du ikke det, som bekendt kunne de ikke rulles tilbage. Akkurat som dagpenge forringelserne ikke kunne og akkurat som de billigere priser på kollektiv trafik der skulle komme allerede i år ikke kommer - Og hvad med ventelisterne og den bedre undervisning?

    Det du poster, det er alt for let købt! Erkend dog, at Helle og Villy har lovet mere end de havde belæg for at kunne løfte økonomisk. Rent faktisk er vi endt akkurat som blå blok forudsagde, med en masse uindfriede løfter fordi pengene til dem ikke er tilstede.

    Nu fremrykker man offentlige investeringer for 17,5 milliarder - Hvor skal de komme fra? Man vil også fjerne loftet på de 3.500 pr. uge på efteruddannelse - Men hvem skal betale. Lige sådan skal det nu være gratis igen, at blive behandlet for barnløshed fra nytår - Hvor skal de penge komme fra - Vi er vel enige om, at der er hul i kassen i forvejen.

    Det jeg nævner her, det er kun starten - Lige om snart, så bløder den danske økonomi for alvor, fordi de røde ikke fatter et hammerslag af ansvarlig politik. Der loves i øst og i vest uden at pengene er der og nu gør man bare en masse for at skabe en smule ro - Men finansieringen flyver i vinden.

    Det skal nok blive godt det her - I hvertfald for os - Det er langt værre for vores unger, de ender med regningen. Flot!

    Jeg håber i er godt tilfreds, jer der lod jer narre til at stemme rødt!


  • #13   31. okt 2011 Morten

    Her glemmer vi jo også at de vil fjerne begrænsningen på børnepengene til familier med over 3 børn... Så nu skal alle dem med 15 unger til at have tilskud til dem alle sammen... Det har de så sent som i sidste uge lovet, men de ved vist stadigvæk ikke hvor pengene skal komme fra... Der er eksempler nok at tage af...


  • #14   31. okt 2011 Pedersen

    Der er jo heller ingen grund til kun, at lade pengekassen stå på klem, den skal da bare knaldes på på vid gab!


  • #15   31. okt 2011 Og helst vendes om og have lavet huller i sider, kanter og bund og have sat trykluft i bunden, så det kan gå endnu hurtigere...

  • #16   1. nov 2011 Jeg skal være ærlig jeg gider ikke at gå i dybden på hver jeres svar...

    MEN jeg mener det er iorden de fjerner det åndsvage loft på 3.500 kr for efterudd. det var jo fuldstændig åndsvagt, samtidig finder jeg det 1.000.000 % iorden at barnløshed kan behandles kvit og frit for dem som har behov for det, hvorfor skal en alkoholiker eller ryger (jeg ryger selv) som er syg pga et misbrug af den ene eller anden art behandles gratis når der er der mennesker som har et problem med at blive gravide som skal betale for at få et barn eller to, og det er ikke just billigt... Desuden kommer DK til at mangle hænder om ikke så mange år, så der ske noget...

    Mht blå blok, så er de langt fra så fantastiske som der er lagt op til her, under valgkampen i 2007 turede Fogh frem med at man sagtens kunne have vores velfærdssamfund og samtidig give skattelettelser, ugen efter valget kom der markante beskæringer på hospitalernes budgetter...

    Jeg mener stadig at vi skal lade dem få lidt tid til at vise vejen, og ikke bare en skide måned...

    Jeg har ikke fortrudt at jeg stemte hvor jeg gjorde, selvom jeg ikke er enige i alle deres forslag, men jeg tror ikke på det bliver værre end hvis Ulykken havde fortsat med regere....


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #17   1. nov 2011 lyder nu mere som en der har fået en opgave for i skolen og lige skal bruge lidt hjælp til lektierne smiley



  • #18   1. nov 2011 Nobody

    Glemmer du ikke noget ganske vigtigt? Uanset hvad du og jeg og alle andre mener og synes, så skal alt det vi gerne vil ha betales - Nu spørger jeg igen: Hvor skal pengene komme fra. Hvis du kan svare, så behøver du ikke køre TGX mere, for så har Helle et job til dig, for det kniber nemlig hende at redegøre for, hvor alle de rare penge skal komme fra!

    Med hensyn til barnløshed, så har jeg en dreng på 13 - Han er reagensglasbarn, lavet på et hormonfrit forsøg - Det var langt billigere, langt sundere og med langt færre bivirkninger og sjovt nok, så var resultaterne forbavsende gode. Som den kvikke dreng du er, så har du nok gættet, at vi var netop barnløse - Men det ændrer da ikke på, at jeg har fuld forståelse for, at man ikke bare kan øse penge efter alt det folk ønsker og drømmer om.

    Og dybest set, så er det altså IKKE en menneskeret at få børn. Akkurat som det ikke burde være en menneskeret at få behandling for skaderne efter rygerlunger, skrumpelever udløst af misbrug osv. Vil man ryge og drikke sig syg, så må man sgu selv betale for, at blive behandlet - Der er INGEN der tvinger hverken dig eller andre til at dyrke jeres sundhedsskadelige laster!

    Og så vil jeg faktisk skide på hvor mange penge i smider i kassen via afgifter. Vil i ryge, så må i selv tage konsekvenserne, akkurat som jeg må hvis jeg drikker bajere nok til at jeg bliver syg af det!

    Alt det der pakken folk ind i vat - Stop det op!

    Og så er det fint du hetzer Fogh for at skøre ned på hospitalerne, men hvordan vil du lige forklare, at effektiviteten er steget med mange mange % på hospitalerne under disse såkaldte nedskæringer? Hvordan vil du forklare, at sammen med nedskæringerne, er ventelisterne kraftigt beskåret? Der er aldrig kommet så mange igennem det offentlige sundhedssystem som da blå blok tabte magten - Læs lidt op på fakta - Og find evt. alle de millioner eller milliarder der mangler i Helles forbrug allerede!


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #19   1. nov 2011 Morten, er fuldstændig enig i ALT hvad du siger, dog vil jeg sige den der med brugerbetaling hvis du bliver syg af noget som kan kaldes selvforskyldt. Ja, så kan vi ligeså godt indføre brugerbetaling på alle former for behandling.

    Hvis vi først får på nogle af de mest fundamentale ting, så vil det ingen ende tage og så kan vi ligeså godt gå all in fra start.
    Fx. gider jeg da heller ikke betale for tumper der slås i weekenderne og som skal lappes sammen. Ej heller vil jeg betale for de idioter som ikke kan køre bil og konstant kører galt.

    Generelt vil jeg ikke betale for andre end mig selv og mine nærmeste.


  • #20   1. nov 2011 Kenneth

    Jamen brugerbetaling er fjong for mig - Så det bliver vi ikke uenige om. De nævnte eksempler var bare de mest oplagte og dem der berører flest umiddelbart betragtet.

    I øvrigt behøver brugerbetaling ikke betyde, at man skal betaler hverken det hele eller halve selv, der kan være tale om symbolske beløb der ganske sikkert vil betyde, at nogen tænker sig om - Man får aldrig alle med.


  • #21   2. nov 2011 Måårten > Den eneste jeg vil svare på er den med ventelisterne, for den er satme nem, det kaldes privathospitaler... ;o) Drop brugerbetaling, hvis du vil have brugerbetaling så flyt til USA...

    Vi er og bliver ALDRIG enig i det her politik halløj... Længere er den ikke... Jeg betaler med glæde min skat, og nej jeg har ikke indbetalt yderligere frivilligt, for det har jeg ikke råd til, men jeg betaler den skat der er krævet af mig med glæde...


  • #22   5. nov 2011 Nobody

    Du siger dig selv SÅ meget i mod!

    Du påstår, at sundhedsvæsenet er blebet beskåret, men faktum er, at der ALDRIG er blevet behandlet SÅ mange som under blå bloks regeringsperiode - Ventelisterne har aldrig været kortere - Så er det vel ligegyldigt om man harbrugt privathospitaler til at gøre forholdende bedre - Faktisk er der bare tale om, at de pengene er brugt bedre eller hvor man har fået mest for dem - Det er stik i mod din politiske overbevisning!

    Du vil, at ALT skal foregå i det offentlige og at du INTET skal bidrage med udover din Skat - Men hør her ven, så må du leve med, at ventelisterne nu bliver længere, for pengene rækker bare ikke ret langt i det offentlige ineffektive system!

    Og så længe du gemmer dig bagved, at du ikke har råd til at betale mere i Skat, hvordan fanden kan du så tro vi andre har råd??? Det du har stemt på, det er stigene offentlige udgifter og det betyder stigende skatter og afgifter - Hvis det ikke er gået op for dig, så læs lige finanslovsforslaget for 2012 igennem og forklar mig hvor pengene skal komme fra???

    Jeg har fornylig set dig anfægte en andens IQ et andet sted, nu vil jeg anfægte din IQ her hvis ikke du kan svare på det jeg stiller op her???

    Man kan simpelthen ikke stemme rødt og bare kræve og kræve og så selv krybe udenom med en undskyldning om at man gerne selv vil ha, men desværre ikke har råd til at bidrage!! Så må du jo sælge en af dine biler og tage cyklen på job eller hvad ved jeg - Det andet er hyklere og snylteri!


  • #23   5. nov 2011 Måårten > Jeg er ikke politikker, jeg er ikke finansmand, jeg er slet og ret chauffør, jeg går ind for et offentligt sygehusvæsen som vi har haft "altid" som er betalt over skatten og alt det pjat, jeg går ikke ind for skattelettelser og har aldrig gjort det, jeg går også ind for at ham som tjener 1 million om året betaler mere i skat end ham som tjener en halv million som igen betaler mere i skat ham der tjenere end kvart million om året osv...

    Hvor pengene skal komme fra kan jeg af gode grunde ikke svare på, da jeg som sagt <b>kun</b> er chauffør, hvis jeg vidste så sad jeg ikke i en lastbil hver dag, men var headhuntet til et kæmpefirma, ligesom du selv er inde på...

    Jeg betaler som sagt min skat med glæde, havde jeg nu et større rådighedsbeløb hver måned så tror jeg faktisk godt jeg kunne finde på at indbetale mere til fælleskassen, men som de ter nu så er mulighederne der ikke for det...

    Jeg kan kun fortælle hvad jeg ønsker og hvad jeg ikke ønsker, og jeg kan sige så meget at privatisering ikke er min kop te, for der er set gang på gang at servicen typisk falder samt at regningerne stiger... Igen vil jeg fremhæve USA som kikker meget interessant på den danske model og har lavet beregninger på at den danske model med et frit tilgængeligt offentligt sygehusvæsen er billigere i længden end den model som de kører nu med stortset kun privathospitaler...

    Kan du forøvrigt ikke lige vise mig hvor i denne tråd jeg omtaler en andens IQ? Jeg kan sgutte hitte det, blev bare nysgerrig om o hvilken sammenhæng det kom...


  • #24   5. nov 2011 Jeg tror det er en tråd på fb hvor du sviner mig til Franck, og som sædvanlig taler om noget du ikke har forstand på, mht min person....Samtidig tror du af en eller anden grund jeg truer dig i den pågældende tråd, og igen kunne du ikke tage mere fejl....Jeg er ikke typen der truer folk, jeg handler istedet....Men det kan jeg så garantere dig for du ikke ønsker at opleve.....

  • #25   5. nov 2011 Nobody

    Summasummarum er altså det jeg skriver; at du gerne vil kræve og forlange, men ikke hverken kan eller vil fortælle hvor penge skal komme fra - På den måde gør du dig jo meget godt som rød kernevælger" Rystende på en måde!

    Du gemmer dig bag hvilke muligheder DU har for at betale mere til fælleskassen pt. Men holder dig ikke tilbage for, at kræve andre skal bidrage mere i samme åndredrag! Hvilken planet kommer du fra? Kan du ikke selv se, at det er for let at kræve og forvente af andre, altimens du selv finder den ene undskyldning efter den anden for ikke selv at deltage på samme plan?

    Og helt ærligt, hvis amerikanerne var SÅ imponerede af vores system, og det var SÅ bæredygtigt i forhold til det de har, mon ikke det så forlængst var indført hos dem?

    Men en ting vil jeg give dig, du er rød med hud og hår - Kæmpe krav og forventninger og især til, at andre bøde vil og kan betale, for du hverken kan eller vil. Det er ingen sag at være rød, så længe andre stadig har penge du kan bruge af!

    I øvrigt, så henviser jeg ikke til en anden tråd i forhold til IQ, men et andet STED - Michael K er inde på det helt rigtige. Din egen retorik er direkte, ligefrem og meget personlig et andet sted i en anden debat og samme stil har jeg så valgt at trække herind - Det er den der med, at peger man en finger af en anden, så er der mindst tre der peger på en selv!


  • #26   6. nov 2011 Michael K > Jeg holder stadig fast i at hvis man ikke mener der er forskel på at køre i nødsporet eller standsporet som du kalder det og på at køre 89 i et krybespor som er begrænset til 80 så er der sgu et eller andet galt, Det svarer jo til at du også mener at dem som bruge lidt af rabatten for at kører indenom en bil som holder og skal svinge til venstre på en landevej f.eks. skulle svarer til at man også gerne kører med 100 km/t på fortovet.
    Trusler eller ej, det preller stadig af på mig... Der skal mere til... Tag det som du vil, synes bare ikke det var ret meget der skulle til f'ør du blev fornærmet...

    Måårten > Find lige et sted hvor jeg skriver jeg IKKE vil deltage, hvor jeg skriver at jeg ikke vil bidrage, for så vidt mig bekendt så skriver jeg udelukkende at jeg betaler min skat med glæde og at jeg på alle måder er modstander af skattelettelser... Og det skal lige tilføjes at jeg fra næste år er medlem af "Topskat-banden" og der vil min holdning stadig være den samme...

    Grunden til at USA ikke har indført det samme sygehusvæsen som vi har i DK kunne have noget at gøre med at for det første, så var Bush blå hvor Obama nok er mere rød, og da blå generelt er for brugerbetaling og rød ikke er det så kan det have en lille virkning på det, og så er det jo ikke en billig løsning, lige meget hvordan man vender og drejer den så koster jo en slat penge at starte og det kan ikke ske fra den ene dag til den anden... Men den egentlige grund kan jeg af indlysende grunde ikke fortælle da jeg hverken er bosat i staterne, sidder i regering derovre, eller følger med i politikken de fører derovre...

    Mht debatten Michael K og jeg har haft kørende så vil jeg ikke sige at jeg var den eneste der kørte den stil, det gjorde han så sandelig også selv, men til forskel fra ham så bliver jeg ikke prinsessefornærmet så nemt... Hvilket jeg forøvrigt heller ikke troede han gjorde, men man kan jo tage fejl...

    Til slut vil jeg lige nævne at det som jeg har skrevet på FB også gør sig gældende her, har man mere omkring den sag så har han mit nummer og ved hvordan han kan kontakte mig privat enten via opkald, eller beskeder (det være sig sms eller privatbeskeder på FB eller her f.eks.) det er ikke noget jeg gider køre videre i da det korte af det lange er at vi ikke er enige omkring hvordan man bla. kan bruge et krybespor, dog er vi så meget enige at man ikke kører i nødsporet...


  • #27   6. nov 2011 Nobody

    Nææ, du har ikke skrevet at du ikke vil betale mere til fælleskassen, men at du pt. ikke har mulighed for det eller råd til det - Men tror du vi andre har det? Og pengene kan kun komme et sted fra - Hvad ville du gøre hvis dine krav blev indfriet fra i morgen? Så ville du stå med mindre tilbage når skatten har været der og det har du lige fortalt du ikke har råd til!

    Ville du så sulte? Eller hvordan ville du klare det?

    Jeg vil gerne understrege, at jeg ønsker mig akkurat det samme som dig og nok mere til, forskellen er bare, at jeg godt ved, at det er der ikke råd til så hvis jeg vil have det jeg ønske så skal jeg betale for det og derfor går jeg ind for brugerbetaling, så skal jeg nemlig kun betale for det JEG bruger og ikke for alt det alle hypokondere bruger!

    Jeg er SÅ træt af, at jeg skal betale for alle dem der voldbruger systemet bare fordi de kan og fordi det er gratis!


  • #28   6. nov 2011 Måårten > Vi er for så vidt enige, om ikke andet så lidt af vejen ihvertfald... Jeg er også i mod hypokondere, men der hvor kæden hopper af for mig er at det er ikke alle der tjener lige så godt som du og jeg, og derfor er det heller ikke alle der har råd til en sådan forsikring eller til at betale sig ud af et hospitalsophold, jeg mener dog godt man kunne lægge en minimal brugerbetaling på f.eks. lægebesøg når man kom over et vist antal besøg på et år, men hvordan den skulle udformes kan jeg ikke svare dig på, inden du stiller spørgsmålet, men en desideret brugerbetaling på alt er jeg stærkt i mod...

  • #29   6. nov 2011 Nobody

    Jamen når jeg siger brugerbetaling, så betyder det ikke, at det skal være ren brugerbetaling, men delvis og i en del tilfælde kun symbolsk. Det handler om at få folk til at tænke over deres adfærd!

    Danskere rager til sig så snart noget er gratis! Det er akkurat det samme hvis du holder et arrangement på et værtshus med fri bar - Så kan du være sikker på, at folk bestiller alt det de ikke ved om de kan li, så skal det nemlig prøves fordi det er gratis og alle deres drinks skal være mindst dobbelt og helst 7 dobbelt selvom de ikke kan li dem så stærke - Er det gratis skal det bare udnyttes og det er akkurat det samme med det offentlige system.

    Og ærligt, jeg er bare træt af, at betale for alt det alle andre bruger og jeg selv aldrig benytter, kald mig egoist eller et dårligt menneske, det rager mig!


  • #30   6. nov 2011 Måårten > Du er et egoistisk dårligt menneske... ;op Vi er faktisk enige, jeg har dog intet imod i at betale for noget jeg ikke bruger så længe vi snakker gennem skatten, for hvem ved, måske er det mig der skal have gavn af noget en anden har betalt til.. ;o)

Kommentér på:
3F/SID

Annonce