{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.898 visninger | Oprettet:

Rasmus A
Rasmus A
Tilmeldt:
20. dec 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

fartbegrænser på mercedes atego 815 . Hjælp!! {{forumTopicSubject}}

hey gutter smiley nogen der ved hvad sikring eller hvad man skal gøre for og få sådan en atego skivebil til og gå lidt stærkere? Ps. Skal bruges på lukket bane! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fartbegrænser på mercedes atego 815 . Hjælp!!
  • #1   29. okt 2011 Hmmm....I de HELT gode gamle dage da de var begrænset til at kunne køre 110 fra fabrikken, var det sikringen til blinklyset den gik over....Men vi taler tilbage til firserne på 1633 & 1638 modellerne....Men derfor kunne det da være de stadig brugte samme sikring til det...

  • #2   29. okt 2011 I min Actros var det nr 21. Og det stod bagpå låget til sikringerne, gør det ikke også det i en Atego?

  • Rasmus A
    Rasmus A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   29. okt 2011 Kan ikke tysk :s så forstår intet af manualen , ved ikke hvad den sikring hedder? Har søgt på nettet men uden held ? Kan tá en sikring og så bliver den begrænset til 80 smiley

  • Rasmus A
    Rasmus A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   29. okt 2011 Den er fra omkring 1995 plus minus et par år smiley

  • #5   29. okt 2011 Er sådan en ikke begrænset til 90 via Fartskriveren?

  • #6   29. okt 2011 Hvis den er fra 95, så skal den slet ikke være begrænset.

    I de små Atego'er sidder hastighedsbegrænsningen i FR styreenheden.
    Så find en sikring der hedder FR og prøv og tag den ud, men det er ingen garanti for at det virker.

    Og lukket bane? Come on? smiley


  • #7   29. okt 2011 pil stikket af føleren på gearkassen.

  • #8   29. okt 2011 Klarsen - Så får han godt nok et problem når han bliver stoppet af policen smiley

  • #9   29. okt 2011 det da kun hvis de tjekker km tal på gear og computer .. men hvis det på lukket bane så burde det ikk ha betydning

  • #10   30. okt 2011 Arrrhhh... Der er da en plombe han er nødt til og bryde for at kunne pille stikket af smiley

  • #11   30. okt 2011 morten, det får han alligevel, når han har taget strømmen fra. da den skriver fejlkode i tachoen, og så skal man køre på værksted:)

    og når han alligevel er kriminel, ved at skulle køre forhurtigt, så har han præblemer nok alligevel. og det er da bedre at der står 0 på skiven, end der står 110.


  • #12   30. okt 2011 Tror der er noget der bliver misforstået her.

    Fartbegrænseren på 90-99 % af alle lastbiler sidder IKKE i fartskriveren. Men sidder derimod i Motorstyringen eller som på Mercedes i FR styreenheden.

    Hvorfor der ikke nødvendigvis kommer en fejlkode i fartskriveren smiley

    MEN da Motorstyringerne og FR på Mercedes, bruger hastighedssignalet fra fartskriveren så sætter man det ud af spillet ved at fjerne hastighedssignalet.

    Men du har fuldstændig ret i det er bedre der står 0 på skiven end 110 smiley Selvom han er i problemer uanset hvad smiley


  • #13   30. okt 2011 hvis skriveren får afbrudt signal eller spænding, så skriver den fejl. på alle kassette skrivere, på en helt gammel skriver, "som i min 709" der noterer den jo bare ikke noget. men i den nyeste med skive og alle dem til førekort, bibber og gemmer den afbrudt signal eller spænding.

    og den får køresignal fra gearkassen, det er kun på nyere hvorden får både signal fra hjulfølerne, og gearkasse. og så er det rigtigt svært af snyde, for "magnet folket"

    men prøv dig frem. det har alle andre gjort. scania 2 og 3 serie, med "visker motor" som begrænser aktuator, hev man bare sikringen, så virkede motoren ikke, men skiven skrev stadig.

    min 709 kører 105. men det skal ikke gå op af bakke eller blæse på den, så kører vi 60 igen:)


  • #14   30. okt 2011 Det er jo heller ikke skriveren der skal afbrydes noget signal eller spænding til.

    Det er til hastighedsbegrænseren smiley Så der vil ikke nødvendigvis komme en fejlkode, det kommer an på hvordan systemet er bygget op smiley

    Men ja, der er ikke meget hug i de gamle motorer. Har haft en 609 med samme motor smiley Der skal ikke meget modstand til før vi holder stille smiley


  • #15   30. okt 2011 Morten...

    Hvorfor skal der ikke være begrænser i en bil fra 95...??? Så vidt jeg husker var det biler fra efter 88 det skulle monteres i da det kom....


  • #16   30. okt 2011 men skriver, motorstyring, begrænser snakker samen, og hvis de ikke kan "se" hinanden, gemmer den fejl et sted.

    medmindre det er noget rigtigt gammelt skrammel, som ategoen ikke er endnu.


  • #17   30. okt 2011 michaek k - Det er for biler over 12 tons.

    biler under 12 tons skal først være begrænset fra 01.10.01 smiley

    Klarsen - Ja, men ikke nødvendigvis i fartskriveren. Det er set før smiley


  • #18   30. okt 2011 Morten...

    Godt så....Har aldrig rigtig rodet med de små biler, men så lærte jeg lidt i dag... smiley


  • #19   30. okt 2011 Det er sku heller ikke de sjoveste biler!

    Men de skal jo også repareres smiley


Kommentér på:
fartbegrænser på mercedes atego 815 . Hjælp!!

Annonce