{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.439 visninger | Oprettet:

Aldrig ud at køre lastbil {{forumTopicSubject}}

Glem det, kommer aldrig op i sådan et tons tungt køretøj med alle de åndssvage regler der er med det fucking køre hviletider.

Hvorfor være så bange for at komme til at lave en lille fejl med de lorte kontrolapparater bøde minimum 1500kr.

Har alle kortene. Håber alle chauffører nedlægger deres arbejde så de regler kan komme væk !!!!!! Fatter ikke i vil finde jer i det :@


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aldrig ud at køre lastbil
  • #1   16. okt 2016 Man lære af sine fejl.

  • Stefan C
    Stefan C Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
    #2   17. okt 2016 Det her vil lyde hårdt, men hvis du ikke kan lære dine k/h regler så er du nok bare ikke skarp nok til at køre storvogn.

    Husk på når du piber, at uden reglerne var branchen endnu farligere at jobbe i. Reglerne er til for at skåne DIG og dine medtrafikanter.


  • #3   17. okt 2016 Ja jeg ville give dig rart... reglerne er helt hen i vejret.. mener altså det er 5000 kr pr fejl med fartskriveren

    Men synes det er urimelig at det altid er lastbilvhaufførne der skal have et hak i tuden for hvad med håndværkerne? Og for den sags skyld alm bilister? De kan kører alt det de ville ud problemer...


  • #4   17. okt 2016 Lære nok aldrig de køre hviletider, så bliver nok skraldemand eller mælke henter

  • #5   17. okt 2016 de regler er nu ret simple... jeg har sgu aldrig problemer.. ja man skal bruge hovedet. men en tømrer skal jo også bruge hovedet når han saver et bræt over... ellers kan de koste ham en finger.. tror heller ikke du skal hente skrald eller mælk.. du kan risikere at få armen i klemme når du lukker døren..

  • #6   17. okt 2016 Må nok heller forblive på kontanthjælp så trods 225 regel

  • #7   18. okt 2016 hmm Sune man kan komme lang ved at læse lidt af de guider som er på nettet

    man kan faktisk finde nogle fornuftige nogen hvis man da ellers gider

    og ellers må der da findes nogle kurser inden for området


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #8   18. okt 2016 Max køretid uden pause er 4,5 time..
    Pause mindst 45 min som kan deles med 15 og 30 min.
    Max daglig køretid 9 timer som kan øges til 10 timer 2 gange på en kalenderuge.

    Er det så svært??


  • #9   18. okt 2016 Jan S skal der ikke lige holdes en pause på 30 min når du køre den der ekstra time

    plus du skal holde mindst 11 timers hvil fra du har fri til du starter køretøjet igen

    din daglige tilrådighedstid er på 15 timer det vil sige du har 5-6 timer du kan lave andet arbejde i som fx vask bil eller vente


  • #10   18. okt 2016 tror Ina også skal læse de regler inden hun kloger sig ??

  • #11   18. okt 2016 Jesper siger bare at i stedet for at brokke sig så kan man begynde at læse på tingene når det er så vigtigt for ens hverdag

    jeg til forskel til ts brokker mig ikke og jeg skal i princippet ikke bruge de regler til noget som helst

    jeg spørger bare undrede ind til tingene for jeg mener at have hørt læst mm. at der gerne skulle være nogle regler for hvordan det er med hvil og forlængelse af køretiden

    og det kunne være nogle rimelig relevante ting som der lige blev snakket om

    plus færgereglen


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #12   18. okt 2016 Ina...

    Du skal holde 45 min hvis du skal køre den sidste time - altså 2 x 45 min pause..
    Hvis du bruger 15 rådighedstimer kan du kun holde 9 timers hvil da det skal afholdes inden for 24 timer.. Selvom du så holder 11 timer gælder det kun for et reduceret hvil som du må have 3 af i mellem dine ugehvil..


  • #13   18. okt 2016 det er helt fint Ina du undre dig.. men at skrive "er det ikke noget med" duer ikke.. hvis man ikke er sikker skal man ikke udtale sig.. reglerne er klare og ret simple smiley der skal altid holdes 45 min pause i alt som kan deles i 2.. først 15 min og altid 30 min til sidst.. har du arbejdet 15 timer kan du kun holde 9 timers nathvil da nathvilet skal holdes indenfor 24 timer efter start..

  • #14   18. okt 2016 Jaja alt det lort det havde man på kursus osv, men rent praktisk fatter jeg ikke en skid af det, lege med apparaterne osv.

    Som sagt, fatter ikke i finder jer i de pis regler,..



  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #15   18. okt 2016 Så fordi at DU ikke kan finde ud af det så skal OS der godt kan strejke??
    Hvor svært er det? Du skal enten trykke pause eller andet arbejde afhængigt af hvordan din tachograf er sat op og hvad du skal.. Er det svært? Min går selv på andet arbejde så der skal jeg bare trykke pause når jeg rent faktisk skal holde pause...


  • #16   18. okt 2016 Jesper

    er der ikke bare et udstyk for at man ikke er helt sikker når man skriver

    er det ikke noget med bla bla bla bla

    eller har jeg misforstået noget der


  • #17   18. okt 2016 Ina.. måske smiley

  • #18   18. okt 2016 Jesper... det jeg tænker på er at de kan kører bil alt det de ville uden problemer... fanme for dårligt!! Alle mine venner er håndværker og de arbejde mere end mig.. og de skal jo fra a til b

    Den ene kørte galt for nogle år tilbage pga for mamge timer på arbejde så han fald i sævn på vej hjem efter arbejde

    Forstår ikk hvorfor varevogne ikk skal have fartskriver i


  • #19   18. okt 2016 du har så ret.. det kommer en dag..

  • #20   18. okt 2016 er eu ikk i gang med at lave nogle regler for det nu??

  • #21   18. okt 2016 jo det skal nok passe...

  • #22   18. okt 2016 EU skal ikke blande sig

  • #23   18. okt 2016 så skal vi da lige meldes ud først smiley

  • Stefan C
    Stefan C Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
    #24   19. okt 2016 Håndværkere skal føre logbog over kørsel, og kører du med trailer erhvervsmæssigt skal du rent faktisk overholde gældende k/h med en tachograf installeret, aktiv og MED førerkort. Og dette er gældende for under 3500 kg t/tv

  • #25   19. okt 2016 disse regler er da ikke gældende i DK.. det er kun over 3500 kg ..

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
  • Stefan C
    Stefan C Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
    #27   19. okt 2016 Tak for det jan. Ku sgu ikke lige finde det på nettet.

    Og det bliver tjekket ved kontrol og der bliver udskrevet bøder for det.


  • #28   19. okt 2016 Stefan... der jo det IKKE gælder under 3500 kg

  • #29   19. okt 2016 I læser hinandens indlæg som fanden læser biblen.
    I har begge 2 ret.
    Stefan har ret i at det gælder under 3500kg biler så frem at der bliver påkoblet et påhængskøretøj og vogntogs vægten overstiger 3500kg.
    Men så snart påhængsvognen bliver fra koblet gælder tacografen heller ikke længere.
    Som Jesper siger.


  • #30   25. okt 2016 PS nu når en EUX uddannelse, ikke lige sørge for at lære en kørehvile tider mm.

    Og at skolepraktikken heller ikke gør,

    Og man ikke helt har arbejdet videre i disse regler siden man selv gik i 6, til og med 10. (Hvilket er ved at være 2.5 år siden nu, så man er lidt rusten, som også kan ses på mit indlæg.)

    Er der så nogle steder man kan komme på kursus/andet undervisning. (Gerne med et bevis tak) Hvor det ikke kræver, at man i forvejen har kørekort til de tunge køretøjer.

    Ønsker jo lidt at "lege" lidt speditør/disponent/kontordame inden for transport, og det kan jo kun give plus på CV'et hvis man liiige får frisket lidt op.

    For nu når ens uddannelse lukker for adgangen til at må tage en HHX, så må man jo skære i gennem på andre måder.


  • #31   2. nov 2016 Er selv igang med at tage lastbilskort og K/H er altså ikke så svært at finde ud af som nogen folk tror.

  • #32   14. dec 2016 Håndværkere skal først bruge tacho når at de kører mere end 100 Km væk fra arbejdspladsen. Kører de indenfor de 100 km så er der IKKE krav om tacho.

Kommentér på:
Aldrig ud at køre lastbil

Annonce