Aldrig ud at køre lastbil {{forumTopicSubject}}
Glem det, kommer aldrig op i sådan et tons tungt køretøj med alle de åndssvage regler der er med det fucking køre hviletider.
Hvorfor være så bange for at komme til at lave en lille fejl med de lorte kontrolapparater bøde minimum 1500kr.
Har alle kortene. Håber alle chauffører nedlægger deres arbejde så de regler kan komme væk !!!!!! Fatter ikke i vil finde jer i det :@
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 17 Svar: 355
dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
Husk på når du piber, at uden reglerne var branchen endnu farligere at jobbe i. Reglerne er til for at skåne DIG og dine medtrafikanter.
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
Men synes det er urimelig at det altid er lastbilvhaufførne der skal have et hak i tuden for hvad med håndværkerne? Og for den sags skyld alm bilister? De kan kører alt det de ville ud problemer...
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 12 Svar: 38
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 89
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 12 Svar: 38
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 63 Emner: 27 Svar: 146
man kan faktisk finde nogle fornuftige nogen hvis man da ellers gider
og ellers må der da findes nogle kurser inden for området
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
Pause mindst 45 min som kan deles med 15 og 30 min.
Max daglig køretid 9 timer som kan øges til 10 timer 2 gange på en kalenderuge.
Er det så svært??
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 63 Emner: 27 Svar: 146
plus du skal holde mindst 11 timers hvil fra du har fri til du starter køretøjet igen
din daglige tilrådighedstid er på 15 timer det vil sige du har 5-6 timer du kan lave andet arbejde i som fx vask bil eller vente
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 89
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 63 Emner: 27 Svar: 146
jeg til forskel til ts brokker mig ikke og jeg skal i princippet ikke bruge de regler til noget som helst
jeg spørger bare undrede ind til tingene for jeg mener at have hørt læst mm. at der gerne skulle være nogle regler for hvordan det er med hvil og forlængelse af køretiden
og det kunne være nogle rimelig relevante ting som der lige blev snakket om
plus færgereglen
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
Du skal holde 45 min hvis du skal køre den sidste time - altså 2 x 45 min pause..
Hvis du bruger 15 rådighedstimer kan du kun holde 9 timers hvil da det skal afholdes inden for 24 timer.. Selvom du så holder 11 timer gælder det kun for et reduceret hvil som du må have 3 af i mellem dine ugehvil..
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 89
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 12 Svar: 38
Som sagt, fatter ikke i finder jer i de pis regler,..
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
Hvor svært er det? Du skal enten trykke pause eller andet arbejde afhængigt af hvordan din tachograf er sat op og hvad du skal.. Er det svært? Min går selv på andet arbejde så der skal jeg bare trykke pause når jeg rent faktisk skal holde pause...
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 63 Emner: 27 Svar: 146
er der ikke bare et udstyk for at man ikke er helt sikker når man skriver
er det ikke noget med bla bla bla bla
eller har jeg misforstået noget der
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 89
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
Den ene kørte galt for nogle år tilbage pga for mamge timer på arbejde så han fald i sævn på vej hjem efter arbejde
Forstår ikk hvorfor varevogne ikk skal have fartskriver i
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 89
dec 2010
Følgere: 25 Lastbiler: 1 Emner: 22 Svar: 453
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 89
maj 2015
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 12 Svar: 38
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 89
dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 89
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
dec 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
Og det bliver tjekket ved kontrol og der bliver udskrevet bøder for det.
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 89
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 17 Svar: 355
I har begge 2 ret.
Stefan har ret i at det gælder under 3500kg biler så frem at der bliver påkoblet et påhængskøretøj og vogntogs vægten overstiger 3500kg.
Men så snart påhængsvognen bliver fra koblet gælder tacografen heller ikke længere.
Som Jesper siger.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 63 Emner: 27 Svar: 146
Og at skolepraktikken heller ikke gør,
Og man ikke helt har arbejdet videre i disse regler siden man selv gik i 6, til og med 10. (Hvilket er ved at være 2.5 år siden nu, så man er lidt rusten, som også kan ses på mit indlæg.)
Er der så nogle steder man kan komme på kursus/andet undervisning. (Gerne med et bevis tak) Hvor det ikke kræver, at man i forvejen har kørekort til de tunge køretøjer.
Ønsker jo lidt at "lege" lidt speditør/disponent/kontordame inden for transport, og det kan jo kun give plus på CV'et hvis man liiige får frisket lidt op.
For nu når ens uddannelse lukker for adgangen til at må tage en HHX, så må man jo skære i gennem på andre måder.
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 4 Emner: 14 Svar: 185
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 24 Lastbiler: 4 Emner: 14 Svar: 185
Aldrig ud at køre lastbil