{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.835 visninger | Oprettet:

Eksportchauffør søges {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg er i gang med at skrive min bacheloropgave på Danmarks- Medie og Journalisthøjskole. Jeg skriver om udviklingen for danske eksportchauffører, der som I ved, har lidt under konkurrencen fra bl.a. østeuropæiske chauffører til lave lønninger og vognmænd, der har lavet postkassevirksomheder.

Jeg vil rigtig gerne tale med en enten tidligere eller nuværende eksportchauffør og høre om, hvordan det har været at være en del af denne udvikling set fra en dansk chaufførs synsvinkel.

Med venlige hilsner

Pelle Lundberg Jørgensen
pljorgensen@mail.dmjx.dk
Tlf: 50 78 49 90


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eksportchauffør søges
  • Christian S
    Christian S Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Svar: 13
    #1   25. feb 2016 Der er ingen udvikling, det op af bakke hele pisset.

  • #2   15. mar 2016 Så lad os kalde det for en afvikling, Christian?

  • Davy J
    Davy J Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   11. feb 2017 Haløjsa derude vognmænd

    Jeg er 44 har haft lille og stort kørekort siden jeg var 18 og før der har jeg kørt alle former for landbrugs køretøjer siden jeg var 10 år.
    Fra jeg var 13 til 18 lavet jeg enlig ikke meget andet en at bumle rundt i en traktor og tog mig af alle former for hvad der høre til at passe et landbrug med jord til. For det med at sidde på en skole bænk det har jeg aldrig rigtigt syntes var skide sjovt. Men til gengæld rørte det mig ikke at side i en traktor 8-10 timer om dagen det syntes jeg til gengæld var skide sjovt. Det må jeg i værd fald ha gjort for det var ikke pengene der drev det for mig. For jeg fik kun mine lomme penge og det var også bare fint for hade jo alligevel ikke brug for mere hade jo alt andet hvad jeg hade brug for som kost og en seng og sove i. Og jeg glædet mig altid til at komme op og i gang med min traktor og dagens opgaver.
    Så jeg var ikke i tvivl om hvad jeg skulle når jeg blev 18 derfor hade jeg også lille og stort kørekort inden for de første 4 mdr af mit 18 år og har kørt en hel del af alt muligt af varevogn og forvogn kørsel. Men har jo også fået to drenge og ha haft et par kærester der imellem så har måtte lave en del andre ting en lige hvad jeg enlig brændte for så det også kunne passe ind til dem. Men nu jeg FRI ingen små børn mere ingen fast kæreste. Har fået hænger kort og alle andre beviser også truck men NEJ jeg har ikke nogen særlig erfaring med hænger men derfor må det da kunne lade sig gøre at en vognmand vil gi mig chancen for at få den erfaring som i efterlyser alle de steder jeg har søgt og fået afslag på pga ikke erfaring med hænger. Selvom jeg har kørt alt andet siden jeg var 10år og har klarred alle opgaver helt fint så selvom jeg for en hænger på så klare jeg nok også det. Og nu jeg fri til det og vil heller en gerne indrette mit liv efter det de næste 20 år af mit liv. Så er der virkelig ikke en vognmand der ude som vil give mig chancen for det som jeg har brændt for hele mit liv og har arbejdet meget tæt op af i mange år. Nu jeg klar til det kan sige jeg kan indrette hele mit liv efter det. Er helt fri til det nu som jeg bare rigtig gerne ha haft ville hele mit liv at køre export og bo i sin lastvogn måske 3 mdr af gangen det bare helt fint med mig. Så giv mig nu chancen og jeg lover dig at du vil ikke fortryde det. For jeg sætter en stor ære i at være en rigtig god chauffør. Der gøre alt for at passe mine tider tage sig godt af min bil passe godt på den. Altid sikre mit gods godt og forsvarligt og sikkert. Altid komme til mine kunder med et smil på og et godt humør også selvom det regner og det er koldt udenfor og ventetiden på mit gods måske har taget sin tid eller hvad det nu kan være. Så altid måske lige at gøre dem opmærksom på at jeg er nu helt sikker på at de jo gøre deres bedste. Jeg er trucker og jeg vil det ikke bare jeg vil leve det og det er den bedste tid i mit liv lige nu til det. Og det har jeg ventet meget længe på i mit liv at tiden og tingene i mit liv var helt klar til det at jeg kunne sige at nu er jeg helt fri til det. Så nu mangler jeg bare bilen godset og papirerne og så er jeg kørt. Jeg høre alle stederne at i mangler Chaufførrene at der er mangel på dem med alle kortene og beviserne. Men hvorfor sider jeg så stadig her i stedet for på landevejen. Jeg er 44 og jeg er helt sikker og afklarede med hvad jeg vil de næste 20 år.
    Så her er mit navn og mit nummer og vis du giver mig en til to dages varsel så kan jeg møde op hvor det skulle være i Danmark vis du har en bil og et export job du mangler og få besat. Og vis det skulle ha din interesse så er jeg også berettet til Løntilskud ifølge min kommune.
    Navn: Davy Peter Jørgensen.
    Bopæl: Fyn
    Kørekort: B 10.12.90-06.01.29
    C1 30.01.91-06.01.19
    C 30.01.91-06.01.19
    BE 27.12.13-06.01.19
    C1E 27.12.13-06.01.19
    CE 27.12.13-06.01.19
    Førerkort. 05.08.2019
    Chaufføruddannelsesbevis. 29.08.2018
    ADR-Bevis 20.02.2019 Tanke Stykgods alle.
    Mit tlf nr: 51912135
    Håber at høre fra en vognmand meget snart for jeg sidder jo bare her.
    Mvh. Davy Peter Jørgensen


Kommentér på:
Eksportchauffør søges

Annonce