{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.366 visninger | Oprettet:

Kørselsrapport og udedøgn. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er lige skiftet fra export-overenskomst til indensrigs timekørsel, men skal ligge ude hele ugen.

Vi har fået udleveret kørselsrapporter fra ATL til indenrigs kørsel. Nogle der kan fortælle helt præcist hvordan den skal udfyldes (evt.fremvise en udfyldt), og hvordan man skal vælge at få sit udeligger fradrag, uden at komme i klemme med loftet på de 50.000?

Og vedrøre det loft overhovedet ansatte, eller er det kun forselvkørende vognmænd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørselsrapport og udedøgn.
  • #1   3. jul 2011 Synes rapporten til export er meget nemmere og bedre, da den registrere køretiden, og tiden man er hos kunderne...


  • #2   3. jul 2011 Det kan være du lige skal snakke med en af dine kollegaer om hvordan du udfylder den korekt da den som du selv siger er mere besværlig...
    Men ang din udedøgn så skal du nok have dit fradrag lavet om da du selv skal hente dine udedøgn på kommunen...


  • #3   3. jul 2011 Loftet på udedøgn gælder ALLE der ikke er på exportoverenskomst. Og du skal som EK T siger ha din forskudsopgørelse rettet så de 50.000 du max kan få bliver indregnet i din skat.

    Hvordan kørselsrapporten skal udfyldes er det kun dine kolleger eller chefer der kan svare på, det er forskelligt fra firma til firma.


  • Ben T
    Ben T Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #4   3. jul 2011 50 k er for ansatte og en selvkørende vognmand har det dobbelte sagde vores revisor her den anden dag

  • #5   3. jul 2011 ben

    hils din revisor fra mig og sig at det er en ommer. 50 000 kr gælder os selvkørende vognmænd som driver personlig ejede virksomheder


  • Ben T
    Ben T Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #6   3. jul 2011 EK T

    Hvis man nu er lidt smart og udnytter de huller der er. Så står man som ansat i sin virksomhed og vupti så er det 100 k. Så det er ikke en ommer


  • #7   3. jul 2011 ben

    Det kunne aldrig nogensinde gå og lave et selskab bare for det, fordi så har du andre minusser istedet for...


  • #8   3. jul 2011 Tusinf tak for svarene.
    Tror hellere at jeg må have fat i Skat i morgen... For har hørt noget om at hvis chefen står for det, og man ikke selv trækker det, så er loftet der ikke. Men tager fat i dem under alle omstændigheder og får lidt svar.


  • #9   3. jul 2011 Ben T

    Man kan ikke være ansat i sin egen virksomhed med mindre det er et selskab og er det tilfældet, så mister man ret mange andre skattetekniske fordele og i øvrigt er der ingen loft på 100.000 - Så længe der er tale om aflønning på exportoverenskomst hvor diæterne er en del af timelønnen er antallet ubegrænset.

    Du skal nok lige bede jeres revisor læse lidt op på den del af lovgivningen.


  • Ben T
    Ben T Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #10   3. jul 2011 Måårten Ææs .

    Det er 100 på dk overenskomst.

    Det er en revisor der kun har med små transportvirksomheder at gøre så jeg tror han ved hvad han snakker om


  • #11   3. jul 2011 Ben

    Kan du ikke lige få ham til at smide dig et link til hvor det står på SKAT's side og så poste det her.

    Jeg skal være den første til at erkende min fejl hvis du kan smide noget dokumentation - Men indtil da tillader jeg mig at tvivle på, at det er rigtigt.

    Hvis du går ind på SKAT tast selv og hopper ind i forskudsopgørelsen, så vil du se, at du max kan taste 50.000 ind - Til gengæld er bundfradraget fjernet så man nu får for alle de 50.000 - Før var der 4-6.000 man ikke kunne få for. Nu har de fået deres helt egen rubrik.


  • #12   4. jul 2011 ben

    Ja det har jeg fået at vide for to uger siden af min revisor at jeg uanset hva ikke kunne trække mere end 50 000 kr.

    Så er os interesseret i at se det dokument fra skat.


  • Ben T
    Ben T Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 27
    #13   9. jul 2011 Ingen af os har faktisk ret. Har lige fået denne mail fra skat

    Tak for din henvendelse.

    Du kan enten fratrække de dokumenterede, faktiske udgifter til kost, småfornødenheder og/eller logi på rejse, eller du kan vælge uden dokumentation at fratrække rejseudgifter med de standardsatser, der gælder for lønmodtagere i de samme erhverv og på de samme betingelser. Vælger du at fradrage efter standardsatserne, kan du højest trække 50.000 kr. fra om året. Du kan dog, efter de 50.000 kr. er nået, gå over til at fratrække faktisk dokumenterede udgifter.

    Uanset om du tager fradrag for de dokumenterede faktiske udgifter, eller for udokumenterede udgifter med standardsatserne, kan du tage fradraget i den personlige indkomst.

    For at få fradrag for rejseudgifter, er der dog en række betingelser, der skal være opfyldt, det er de samme som for lønmodtagere. På følgende link kan du læse om dem: http://www.skat.dk/display.aspx?oId=203388&vId=203694


    Med venlig hilsen
    Karen Marie Pedersen
    SKAT
    Kundecenter Erhverv

    Tlf. 7222 1818


  • #14   9. jul 2011 Cool. Så er det ud at samle kvitteringer ind. ;-)))

Kommentér på:
Kørselsrapport og udedøgn.

Annonce