{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt råd omkring bakning af lastbil
  • #1   2. nov 2015 Øvelse, øvelse og mere øvelse. Det skal nok komme smiley

    Og gå hellere ud en gang for meget end for lidt, for og kigge om du kan være der. Efterhånden lærer du hvor meget du fylder og så går det nemmere.

    Jeg bruger fikspunkter at bakke efter. F.eks streger, fugerne(hvis det er fliser), trailere der står ved siden af osv. osv.


  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    apr 2011

    Svar: 47
    #2   2. nov 2015 For mig hjælper det at forestille mig hele manøvren i hovedet. Hvilke hushjørner jeg skal tæt på osv, hvis jeg fx skal ind i en baggård med hængeren.
    Lidt ligesom når man kører kran, laver man også en plan på forhånd. Det lyder latterligt, men det er faktisk ganske nyttigt i starten.
    Det behøver ikke være så omstændigt, men bare lige forstille sig hvilket spor man gerne vil følge og så finde nogle punkter som Danny skriver

    Derudover så gå endelig ud og kig hvis du er i tvivl om hvor du har dit køretøj.
    Der er intet pinligt i det. Det er smart og langt klogere end at bakke ind i noget,

    Nu ved jeg ikke hvilket køretøj du beder om råd til, lastbil, hænger eller sættevogn?


  • #3   2. nov 2015 Nu ved jeg ikk lige hvad du laver osv

    Men der hvor jeg var i lære kunne jeg bakke lige så tosset jeg ville i weekenderne på pladsen

    Så måske kunne du få lov til det der hvor du arbejde nu men ellers som de andre siger så skal det nok komme med tiden

    Brug hellere lidt længere tid på at bakke i stedet for at nogle dumme bakke skader

    God fornøjelse med det smiley


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #4   2. nov 2015 Hvis jeg skal ind mellem 2 trailer som er parkeret ordenligt, så der er plads til vognen imellem dem, så holder jeg mig bare op af den til venstre og holder kun øje med den side, mens jeg bakker ind..

    Omkring et hjørne, så kommer det an på, om du tager den højre om eller venstre om.. Tager jeg den venstre om, så hænger jeg ud af døren, så jeg ser det direkte.. Så har jeg mest føling med hvad den gør.. Højre om er det træning med bruge vidvinkel-spejlet der tæller.. Og man kommer ikke uden om det, så heller bruge det en gang i mellem, så man holder det lidt ved lige.. Så er man heller ikke bange for det når man skal bruge det..

    Og jeg kører efter at jeg heller vil gå længere med tingene, end at kæmpe alt for meget for at få pisset tvunget ind i hullet.. Derved kan man også nemt undgå dumme skader, som andre nævner, ved at indse, at det nemmeste er at undlade at bakke ind, og bare gå ind med tingene..


Kommentér på:
Godt råd omkring bakning af lastbil

Annonce