{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.349 visninger | Oprettet:

Arbejde hos postdanmark :) {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

For en måneds tid siden spurgte jeg om det var galt at få arbejde som uerfaren chauffør i dagens Danmark, og jeg kan nu fortælle at jeg i dag har fået en mail fra Postdanmark, hvor i der står at de gerne så at jeg starter hos dem i Nov måned.

Så jeg er selvfølgelig super glad smiley og man høre jo også at det er en super god arbejdsplads :)!

Så jeg ville høre om der er nogen her inde som har eller arbejder hos dem som måske kan fortælle mig mere omkring det :D?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejde hos postdanmark :)
  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #1   20. okt 2015 Du kommer til at køre meget skemalagt-kørsel.. Hvis du kommer ud og køre for postnord, så har det lidt mere smag af fragtkørsel, da de selv overtog en stor del af distribution og afhentning af gods inden for den afdeling..
    Hvis det er den almindelige post-afdeling, så er det meget skemalagt, kør på det og det tidspunkt, du har ex antal tid til tingene.. Der er de rimelig firkantet med tingene.. Du er sikker på, at du ikke bliver kørt alt for hårdt, da de kører sådan at du ved hvornår du er færdig.. Men de er så også rigtig stramme med andre ting.. F.eks du kan få tildelt gule og røde kort, hvis du bliver taget i at køre op og ned med 3 bure på liften. Eller trækker mere end et bur på terminalerne.. smiley

    Så jeg har lidt den opfattelse af posten, at det er et arbejde, du møder ind til, og kobler hjernen fra.. Du skal ikke tænke noget særlig over tingene.. Alt bliver forklaret til dig og skal køre efter den liste, som bliver givet til dig.. Men som ny mand er det en fint nok arbejde, da skemalagt kørsel giver lidt tryghed, og man kan få lidt erfaring inden for faget, uden man bliver kørt for hårdt.. smiley

    Det eneste minus ved det, er at når folk har været der i lang tid, så er de ikke gode til pludselig skiftende ting.. Jeg har set, når de skal ud og køre fragt med gods i forskellige størrelser, og der kan de ikke håndtere det.. Jeg har kørt med varer for Coop nettorvet, som postnord har ting på lagerhotel for Coop.. F.eks. cykler, vintønder, træbænke, græsslåmaskiner, grill osv.. Det bliver som regel pakket så tingene stikker ud på ene eller anden måde, da pakkerne er så forskellige som de kan være..
    Man kan godt få pakket bilen rigtig godt, hvis man lige leger lidt med og vender og drejer tingene.. Men som regel skulle de bruge en ekstra bil for at hente tingene over, da de bare smed pallerne på..

    Skal dog siges, at jeg har aldrig været ansat hos posten.. Har været ved vognmænd som har kørt for posten, så som post-tjenester.. Ellers har vognmændene kørt ved Transportgruppen/Postnord, og den vej ind kørt for posten..


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #2   21. okt 2015 "F.eks du kan få tildelt gule og røde kort, hvis du bliver taget i at køre op og ned med 3 bure på liften. Eller trækker mere end et bur på terminalerne.."

    Dvs man bliver straffet for at være effektiv?? smiley


  • #3   21. okt 2015 Tak for det gode svar smiley

    Som du selv siger så er det nok meget rart at det køre ud fra skema når man er ny smiley så det lyder da til at jeg virkelig kan se frem til et godt job smiley

    Og ja det med de gule og røde kort forstod jeg heller ikke helt :P?


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #4   21. okt 2015 Ja, man kan få gule og røde kort, hvis man laver noget sikkerhedsuforsvarligt og arbejdsmiljømæssigt forkert.. Har set sådan et gult kort hos en tidligere vognmand, da personen havde trukket 2 fyldte bure.. Grunden til det, er at man slider for meget på sig selv ved at gøre det.. Med hensyn til bure på liften, så kører alle postens biler med små lifte, så der er kun lige plads til burene på liften.. Hvor de fleste andre vognmænd kører med større lift-plade, så der er mere plads, men det vil de ikke se..

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    apr 2011

    Svar: 47
    #5   21. okt 2015 Tillykke med dit nye job.

    En af de store ulemper som jeg ser det er deres biler. Dels er de MEGET skrabet udstyret og jeg er faktisk ikke engang sikker på man kører i den samme hver gang. ( Det betyder meget for mig med en fast bil. Man skal ikke slæbe sit lort og man bliver mere fortrolig med den)


  • #6   21. okt 2015 På den positive side...
    Den første tid, bliver du blot " tilskuer" .
    (Jeg har selv kørt der engang for længe siden, i 2 år... kunne nu ret godt lide det, men som der er nævnt før.. man kommer til at savne udfordringer.)

    Så vidt jeg husker, var jeg bare by-fare i 1 uge.. så hvordan tingene var, hjalp til, så de forskellige steder, koder, nøgler, o.s.v.
    Næste uge kørte jeg, og han sad ved siden af...

    Du får arbejdes tøj, faste arbejdes tider, ved præcis hvornår du skal møde og hvornår du har fri.
    (det finder du ikke hos ret mange andre private vognmand.)

    Det bliver naturligvis forventet, at du tjekker din bil hver gang du overtager en ny, og det kan godt blive til 2-3 stk. hver dag, tjekker lys og olie, vand o.s.v. .. men omvendt bliver det ikke forventet, at du selv aner hvordan du skal skifte en pære, det klare værkstedet... (i hvert fald i Frc. dengang)

    men en enkelt ting... skal du være forberedt på...
    forvent at blive set ned på, af de gamle..
    (de har glemt hvordan det var at være ny mand.)

    forvent at de giner, når du skal bakke til rampe...
    (de har glemt.... nå ja du ved....) smiley

    ALLE ... alle kvajer sig, og saxer en hænger... og så vil jeg skide på hvad andre siger.. ALLE har prøvet at skulle køre frem og tilbage et par gange.. inden den sad der.. så DET skal du ikke skamme dig over...

    Men lyt til din "træner".. og tag den med ro, når du kommer bag rattet, hellere det tager 1 time mere og du kommer hjem uden buler... så kan du altid skære af tiden, når du bliver mere erfaren.

    HVIS.. hvis du kommer til at være på nat hold.... så husk en sætning jeg fik da jeg startede..
    "Har du ikke lært at køre natkørsel efter 3 mdr, så lærer du det aldrig..."
    - og så kan du lige så godt bede om at blive overflyttet, eller lede efter noget andet.

    pøj pøj og god fornøjelse..


  • #7   21. okt 2015 Kasper N.... du kan godt skifte bil 2-3 på en vagt... men du behøver ikke "slæbe dit lort med hver gang."... du har jo alligevel kun din madpakke, din termokande, dit førekort og måske en gps den første tid... indtil du kender turen..

    med andre ord.. ikke mere end en hver anden "samlebånds" arbejder..


  • #8   21. okt 2015 Jah det er også noget af det jeg er bekymret for smiley Jeg skal nemlig køre forvogn hænger for dem... og nu er det jo 4 uger siden jeg sidst har kørt i sådan en satan og det var jo mildt sagt et mareridt at bakke med xD selvfølgelig kommer det med øvelse men tror det bliver pinligt i startet haha xD

    vidste dog godt det ikke er egne lastbiler man køre rundt i, men når man køre forvogn hænger så kommer man vel heller ikke til at skulle skifte bil 3 gange om dagen?

    Og hvad er reglerne med deres biler? Når det er så mange forskellige der køre i dem? smiley


  • #9   21. okt 2015 Da jeg kørte hos posten, ....
    kørte jeg forvogn / hænger mandag og onsdag,
    Kørte opsamling i solo forvogn tirsdag og torsdag. +
    Tirsdag til Horsens og bytte træk med en fra Aalborg.
    Torsdag til Korsør og bytte træk med en fra Khc.
    Fredag trækker / trailer til Khc.

    (kan du huske reglerne om at åbne og lukke "døren" når du bakker med hænger??)

    Næsten alle af postens hængere har makerings lygter foran ...
    pussigt sammentræf ik? smiley


  • #10   21. okt 2015 ja kan sagtens huske det smiley det er derfor jeg tror det bliver sjovt når man skal bakke til rampe første gang i sådan en smiley

  • FinnB.
    FinnB. Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #11   24. okt 2015 Tillykke med det nye job!
    Vær du glad for, at der er grundig oplæring og ikke så meget stress som der kan være ved en privat vognmand, hvor man gerne skal nå tingene på minus-2-timer og helst igår... 13-15 timer hver dag er "normalen" ved en privat vognmand og så kan det nok blive lidt langhåret, især hvis man er helt ny i faget.

    Held og lykke, og kør forsigtigt, som min mor altid sagde...;-)


  • #12   24. okt 2015 Haha tak for det smiley

    Ser også meget frem til at starte smiley det ligesom at være et lille barn op til juleaften hehe smiley


Kommentér på:
Arbejde hos postdanmark :)

Annonce