{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Definér lastbil
  • Dichael K
    Dichael K Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   19. dec 2010 Jeg tænkte blot i forhold til oprettelsen herinde, kan se der er en lille Morris på vej ind, men den har sin charme, har selv en Iveco under 3500 kg. den ville jeg ikke oprette, men for at kunne skrive til andres biler, skal man have en selv, og det er jo rart at kunne

  • #2   19. dec 2010 I min verden er de biler som er velkomne herinde:

    Rigtige lastbiler (i ved hvad jeg mener)
    Kassevogne som ikke bliver brugt privat som udgangspunkt
    Kassevogne der er lavet så tilpas meget ved at de alligevel skal have lov at komme ind, som den Iveco der ligner lort udvendig men er plysset efter alle kunstens regler indvendig den skal have lov at komme ind.
    Andre specialbiler der ligger på grænsen mellem at være det ene andet er også velkomne..

    Det skal til gengæld også nævnes at hvis jeg selv købte en 4x4 eller en kassevogn til privatbrug, så ville jeg forsøge at oprette den herinde, for sådan er jeg nemlig hehe...


  • #3   19. dec 2010 En lastbil er et køretøj over 3500 kg der er indregistreret som en lastbil...

    Det syntes jeg da ikke er så svært....Det er jo heller ikke svært at definere hvad en personbil, eller scooter, eller motorcykel er....


  • #4   19. dec 2010 Du er også et køretøj der er godkendt til over 3.500 kg hvorfor er du ikke oprettet herinde så?? ;op

  • #5   19. dec 2010 Nobody....

    Det er fint nok med holdninger, men jeg kan virkelig ikke se hvad det har med lastbiler at gøre alle de underlige katagorier....Hvad bliver så det næste...?

    Fjernstyrede lastbiler...?
    Legehuse lavet som lastbiler...?
    Sæbekassebiler...?

    Arj, man må sgu som minimum kræve de er over 3500 kg...Alle de andre er der jo allerede et galleri for...


  • Dichael K
    Dichael K Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   19. dec 2010 Godt at få gang i debatten, ATV er en bil ifølge Danmark, men en motorcykel ifølge BG, så derfor er jeg squ i tvivl, skal ikke stemmes ud da

  • CarbonWrap
    CarbonWrap Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #7   19. dec 2010 Er det ikke bare om den er indregistreret som en lastbil eller personbil?

  • #8   19. dec 2010 Jeg må jo også indrømme den der morris 1000 der er jeg lidt imod ..! Men hovedadmin har godkendt den og så er det så iorden smiley

    mere er der ikke rigtig og sige til det smiley


  • #9   19. dec 2010 Mie...

    Hvem er hovedadmin...?

    Overvejer lidt og købe en budcykel og oprette den....


  • #10   19. dec 2010 R H

    Hun hedder rikke gå ind i kontakt oppe til højre så kan i komme i kontakt med supporten smiley


  • #11   19. dec 2010 Pingvinen...

    Det er netop for at undgå den slags diskutioner man bliver nødt til at have klare regler som brugerne skal forholde sig til....alt andet ender KUN i håbløse diskutioner om hvorfor denne må når andre ikke må....Vi kan kun håbe på der bliver ryddet op en dag, og at der kommer klare regler for hvad der er tilladt og hvad der ikke er tilladt, da brugerne ikke selv har selvjustits til at følge uskrevne regler....


  • #12   19. dec 2010 Rikke Hein er hovedadmin smiley

    Men ja, ville jo nok sige minimum en Mercedes Atego er en lastbil. Sprinter ser jeg mere som en varevogn smiley


  • #13   20. dec 2010 Hvis vi skal følge reglerne så er det jo ALT over 3500 Kg med 4 hjul eller mere..

  • #14   20. dec 2010 KD> Enig, men en Sprinter med en totalvægt på 5.500 kg er jo i praksis en lastbil, at jeg også mener at der skal en vis massefylde til for at opfylde kravet som lastbil er en anden sag, men praktisk set er et køretøj på over 3.500 kg en lastbil, forstå det hvem der kan...

  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #15   20. dec 2010 En lastbil er vel et køretøj hvor der kræves kategori C kørekort for at må køre det.
    Hvad den lille morris så laver herinde ved jeg ikke rigtigt. Ingen tvivl om at den er pæn, men en lastbil er det ikke.
    Så hvis det må være herinde, ja så er alle varevogne med totalvægt under 3500 kg vel også tilladt.
    Måske at sidens navn skulle ændres til www.gulpladegalleri.dk istedet for.


  • #16   20. dec 2010 Nej nej i er helt galt på den ... definitionen af en lastbil hedder kort og godt SCANIA....! Den er ikk længere

  • #17   20. dec 2010 frank R

    så den bybus jeg kører i er det så også en lastbil? den hedder da i hvert fald Scania. smiley sorry kunne ikke lade være! hehe


  • #18   20. dec 2010 Alf ja da mere end alt det andet skravl der kører rundt på vejene =)

  • #19   20. dec 2010 sejt. nu har vi dog på ingen måder faste køretøjer så kører lige så tit i volvo'er, her i vintervejret har jeg dog kun snurret rundt med en volvo, hvorimod scania'erne altid har kunne stå fast.
    udfra det er det jo nemt at konkludere hvad der er bedst. hehe


  • #20   20. dec 2010 Ja, men så er vi igen over i loven om de 3500+.. smiley

    Men vil nu lige rette Frank R, en rigtig lastbil er nu en Mercedes-Benz Actros MP3/MP4!

    "Nej der skal ikke være stjerne i fronten!"- og der siger jeg så: "nej ikke hvis man vil være på værksted hver uge". De hedder typisk Vabis-Tosser dem der siger det. smiley


  • #21   20. dec 2010 KD....

    Tja....Nu kører jeg i en stjernevogn, enda med V8, og jeg har ikke én gang kommet til et mercedes værksted hvor de har haft selv de mest simple ting hjemme på reservedelslageret....Som eksempel holdt jeg på værksted i 4 dage for at få skiftet en blæser til varmeapperatet....Så ja hurra hurra for mercedes... smiley


  • #22   21. dec 2010 KÅÅÅÅ> du kan sgu da også ødelægge alt!! Og hvad skal du bruge en blæser til? Du må sgu da arbejde dig til varmen så... dovne hund... ;op

  • #23   21. dec 2010 Michael K: Hvilket Mercedes værksted var det? smiley

  • #24   21. dec 2010 KD...

    Det var Mercedes i Tilst...Men har også prøvet Silkeborg og Randers, og det var sgu sådan set det samme...

    Mht blæseren sagde de at det var fordi min var med det store fuldautomatiske klimaanlæg, og det var der åbenbart ikke mange der havde, så derfor skulle de have delene fra et andet værksted...Det samme problem var det åbenbart da det var wiren til køleskabet under køjen, og med mit oliefyr...


  • #25   21. dec 2010 Pedersen....

    LOOOOOOOOOOOOOOOOOL

    Ja det var faktisk osse det indtryk jeg fik da jeg stod hos mercedes med åben mund og polypper og hørte på diverse forklaringer på hvorfor de intet havde på hylderne... smiley


  • #26   21. dec 2010 -Pedersen-> Det ene skal jo også passe til det andet... ;op

  • #27   22. dec 2010 Prøv P. Christensen eller STARMARK næsten gang smiley De har et rimeligt udbredt lager.

  • #28   22. dec 2010 Nu kan det godt være at jeg spørger dumt.. Men STARMARK og en skraldercedes?? What??

  • #29   22. dec 2010 - Pedersen -> Er alle Mercedeser ikke personbiler?? ;op

  • #30   22. dec 2010 Starmark kan også skaffe dele til LKW'er. Men ellers så er det kun PKW de roder i smiley

    Jacob A: Ikke for sjov det hedder STARmark smiley hint hint..


  • #31   23. dec 2010 Øhm....Tror jeg bliver hvor jeg er... smiley Det lyder til det er fra den ene fiasko til den anden... smiley

  • #32   23. dec 2010 michaek K - Det tager MAX 2 dage og få dele til MB.. Hvis ikke tingene ligger i Hannover skal de hentes op lidt længere nede fra, og det tager lige en dag ekstra. Men ellers kan du have delene næste dag! Bestilte en ny gearkasse til en Actros Classic i dag, den lander Mandag morgen kl 7.00 ! Og det er endda helt i Hjørring.

    Så ja, det er undskyldninger, for blæseren er den samme, det er styringen af den der er anderledes smiley


  • #33   24. dec 2010 Morten D...

    Ved du hvad....Reservedele til en lastbil skal ikke være hverken én eller to dage om at nå frem, de skal bare ligge på hylden, færdig slut...!!!!!

    Bevares gearkasser og motorer er ikke hyldevarer, men det er sådan noget som wire til køleskab, da det jo er en kendt fejl de springer, og fandme også en blæsermotor...Alt andet er da totalt til grin...Jeg har ALDRIG prøvet og komme på et scania eller volvo værksted hvor de ikke har et velassorteret reservedelslager....Mercedes er blevet en discount vare, hvor der er én dags ventetid på at flytte reservedele internt mellem værkstederne i Danmark... Jeg ved godt Mercedes er billigere end både scania og volvo, og jeg ved så også nu at man får hvad man betaler for...


  • #34   24. dec 2010 Der er jeg så ikke helt enig med dig. Det er jo ikke bilen skyld at vi ude på værkstederne ikke har noget på lager? Bilen er fin nok og fuld ud på højde med Scania og Volvo.

    Mercedes stiller krav til de aut værksteder om hvor meget der skal på lager, de bliver desværre bare aldrig overholdt. Og ja, en kabineblæser SKAL bare være på lager, det er vi helt enige om! Tro mig, hvis det var os mekanikere der bestemte lå der en komplet bil på lager! Der er ikke noget mere irriterende end og skal fortælle en kunde vi ikke har den mest simple ting på lager smiley

    Ikke fordi jeg skal forsvare lageret eller noget, for det har jeg intet med og gøre. Jeg skruer bare i bilerne.


  • #35   24. dec 2010 Morten...

    Jeg ved godt i mekanikkere kan krumme tæer over jeres egen organisation nogen gange, og jeg ved godt i gør hvad i kan, men det ændrer bare ikke ved fakta...Hvis du er ejer af en mercedes lastbil, er du sikker på at få den ringste service man kan forestille sig....Det er ikke holdbart at du er nødt til at lade din bil stå på værksted natten over, eller er tvunget til at komme igen dagen efter fordi man ikke engang har de mest simple reservedele på lager....


  • #36   24. dec 2010 Arh, der er jeg sgutte helt enig igen. Der kører da flere Mercedes'er end nogensinde. så et eller andet må de forskellige forhandlere rundt omkring gøre rigtigt???

    Tror bare du har været uheldig, desværre.. Der vil altid være nogen der føler sig svigtet og det er ikke til og undgå. Kan ikke svare for de andre værksteder men vi sender sku tit en lærling eller en lagermand afsted efter stumper hvis ikke vi har det på lager og bilen bare SKAL køre.

    Sagen er jo også den at hvis din bil bare overhovedet ikke måtte holde på værkstedet til næste dag, jamen så var den del jo også blevet hentet.. Så stor er Danmark alligevel ikke smiley Vi har da før været i Padborg efter dele. Gik så sent som i sidste uge og ventede på remstrammere til en Magnum der skulle hentes i Kolding, så tror nu nok der bliver gjort det der er muligt. Det er man ganske enkelt nødt til i dag for og holde på kunderne.....


Kommentér på:
Definér lastbil

Annonce