{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En god ansøgning!
  • #1   14. apr 2011 til hva job?? chauffør... der skriver man ikke noget, der tager man ud til vognmanden

  • #2   14. apr 2011 Som chauffør jah!

    Men mange de vil gerne idag have man har en ansøgning med når man kommer ud og snakker med dem!


  • #4   14. apr 2011 Jeg plejer at skrive lidt om hvem jeg er, hvad jeg laver, lidt om hvem, jeg bor sammen med og hvor, og ellers ALT hvad jeg mener der kan gavne min sag...

  • #5   14. apr 2011 Don Ø > Selvtilliden fejler ikke noget hvad ;op

  • #6   14. apr 2011 * Mr. Nobody *
    Tror bare at det er ene af de dage hvor at Don Ø er lidt frisk.. Det er nu sjældent at det sker...


  • #7   14. apr 2011 HC P > Hehe, ja det kan du nok have ret i, meget apropos at være frisk, er du ved at være udsovet, det er ved at være længe siden man har set dig her på sitet... ;o)

  • #8   14. apr 2011 Jeg mener ikke en ansøgning må fylde mere end en side. Jeg ville stille den op som nedenstående:

    Hvor man har set opslaget eller om det er en uopfordret ansøgning.
    Hvorfor man søger stillingen.
    Bagrunden herfor altså hvorfor de lige skal vælge dig.

    Resten kan man oplyse om i CV`et.
    Mit CV er opstilet som nedenstående:
    1) Personlige data.
    2) Resume: Her en kort beskrivelse, minder meget om baggrunden for at søge stillingen. Grundet til at jeg mener man skal lave et resume er med baggrund i at nogen læser ansøgningen, mens andre læser CV`et først.
    3) Erhverserfaring.
    4) Uddannelse.
    5) Sprog. Hvilke man behersker i skrift og hvilke i tale.
    6) IT: Hvilke færdigheder man har her.
    7) Privat: Om man er gift eller samboende, osv.
    I CV`et skal man starte med hvad man sidst har arbejdet med eller hvilke udd./kursusser man sidst har taget.


  • #9   14. apr 2011 Ved ikke helt. Er faktisk på vej i seng. Hehe.. HAr jo været ude i den store verden, hvor at jeg ikke kan komme på nettet uden at det koster en formue..

  • #10   14. apr 2011 HC P > Haha, gamle mand, gå dog i seng så... ;o)

  • #11   14. apr 2011 Dem jeg har skrev, da jeg søgte læreplads, startede jeg med at skrive et par linjer om hvad det ligger til grund for min ansøgning.
    Derefter hvorfor jeg søger ved det firma, hvad der gør man lige præcis vil arbejde der.
    Derefter hvad jeg er for en person, alsåtså de personlige kompetencer.

    Derefter skriver jeg mine faglige kompetencer, men kun det der har betydning for det arbejde jeg søger. Slutter så af med lidt om hvad jeg bruger min tid på, forhold og interesser.

    Vedlægger altid kopi af CV, straffeattest og svendebrev.

    / Bülow...


  • #12   14. apr 2011 Don Ø > Var det ikke også under opsvinget du blev "headhuntet" til den?

    Der fik jeg nemlig selv flere opkald...


  • #13   14. apr 2011 claus b

    jeg fornemmer du absolut intet har smiley haha


  • #14   14. apr 2011 hehe typisk dig smiley

    jah jeg har massere charme, selvtillid og lækkert hår har jeg sku os rigelidt af smiley


  • #15   14. apr 2011 Jeg er helt med på vognen der mener, at den skal være KORT og PRÆCIS.

    Det er til at få både lange løg og hængepatter af at sidde og terpe den ene lange ansøgning igennem efter den anden. Sagen var en anden hvis det var et Direktørjob eller noget i den stil.

    Få præcise og rammende linier om en selv, relevante kurser og evt. referencer.

    Og så lad være med at pynte alt for meget på virkeligheden - Man bliver uanset busted hvis ikke man kan leve op til det man har skrevet og så står man yderst hvis der skal nogen ud.

    Claus.

    Du er ganske sikkert kønnere end mig, det er stort set alle, til gengæld er jeg langt mere charmerende - Har jeg hørt. ;-))))


  • #16   14. apr 2011 hehe morten charme ? hvor kom det lige fra smiley troede kun du havde selvtilliden smiley

  • #17   14. apr 2011 Mie

    Kan sgu da nemt ske du har ret - Det er længe siden jeg har testet den. Jeg kommer alt for lidt ud. :-((

    Selvtillid har jeg ikke, det er noget jeg lader som om.


  • #18   14. apr 2011 måårten ææs

    nårh lille pus da smiley skal mor vivi hjem og ae dig lidt på dine små røde kinder smiley så du kan blive glad igen smiley


  • #19   14. apr 2011 Mie

    Jeg bliver aldrig glad mere - Skal til tandlæge i morgen og ha skåret en tand ud. Totalt traumatisk. Jeg HADER tandlæger det gør ondt og så koster det penge!


  • #20   14. apr 2011 måårten smiley jeg har fame ondt af dig!!
    jeg har li været der idag var ved tandlægen i sidste uge de opdagede jeg havde tabt en fyldning jeg fik lavet for mange år tilbage..!!
    så lavede han den, og wupti 1600 kr fattigere smiley tandpine i 3 dage og var dernede idag igen så viste det sig at noget af den plast de havde puttet op var faldet ud igen han ville næsten ikke tro på mig :S så fik jeg det lige uden beregning jeg sagde jeg nægtede at betale 1600 kr for noget der ikke er iorden! så blev han næsten fornærmet han mente jo ikk han havde lavet nogen fejl :S så forstår dig udemærket at du hader dem!! HELD OG LYKKE smiley


  • #21   14. apr 2011 Mie

    Jeg har været afsted 2 gange nu her til en masse røntgen for at de kunne finde ud af hvad der præcist var galt og det endte så med, at den skal rykkes ud - Eller som hun sagde: Jeg er sikker på den knækker når jeg begynder at rykke i den og så skal den opereres ud.

    Fedt - NOT!

    Det er blevet til en tandbyld, så jeg har fyldt mig med penicillin i 2 x 7 dage nu, så nu skal det bare overståes.

    Da jeg satte mig i tandlægestolen for 3 uger siden første gang, der havde jeg ikke været ved tandlæge siden 1996 - Jeg haaaaaaader dem! Og bisserne har ikke fejlet noget før nu, det er sur røv!


  • #22   14. apr 2011 smiley Avs men du har været heldig alligevel med dine tænder du må have passet dem godt! Held og lykke i hvertfald

    tilbage til emnet!!

    TAK for alle jeres besvarelser herinde!
    jeg syntes det er inspirende og se hvad i vil skrive og hvad der gør i skriver som i gør osv.! Det er meget forskelligt og alligevel tæt på hinanden smiley


  • #23   14. apr 2011 hader at skrive så tager heller der ud og vil de have en ansøgning på skrift så er det fordi de ikke mangler nogle og man så bare bliver lagt i en stak sammen med en lille mill andre

  • #24   14. apr 2011 Martin

    Det er også min oplevelse. Tror aldrig jeg har skrevet en ansøgning til et chaufførjob, men jeg har læst mange da jeg sad på kontor. Og det var sjældent dem der fik job.

    Jeg har brugt mit netværk og ellers ringet til nogen jeg måske troede eventuelt kunne bruge en.


  • #25   14. apr 2011 jeg har skrevet 2 en ved randers stevedore hvilket mest var fordi det kom meget bag på mig at de ville have en så de fik den håndskrevet på hjørnet af kontordamens skrivebord hørte sjovt nok ikke fra dem. og ved ole larsen hvor jeg havde snakket med ham selv hvor han sagde jeg bare skulle henvise til at jeg havde snakket med ham om at køre 25m til sjælland men hørte stadig ikke noget fra dem så det giver jeg ikke meget for

  • #26   14. apr 2011 Jeg må nok sige at et besøg fortæller mere end tusinde ord på et stykke papir eller et opkald.. Men det andet kan måske vække ens nysgerihed.

  • #27   14. apr 2011 Jamen jeg ville da kører ud med ansøgningen i hånden og snakke med dem smiley

  • #28   14. apr 2011 Truckerinden .
    Held og lykke ;o)


  • #29   15. apr 2011 HC P

    thank you smiley tager claus med på tur idag så han også kan aflevere lidt smiley nu skal der fame snart ske noget smiley sidste prøve på tirsdag forhåbentligt og du ved selv hva det drejer sig om men tyysh ;D håhå


  • #30   15. apr 2011 Jeg ved også godt hvad det drejer sig om...

  • #31   15. apr 2011 du sååå klååg nobody smiley

  • #32   15. apr 2011 Ja jeg ved det godt, det gør faktisk ondt en gang i mellem, <b> så </b> klog er jeg nemlig... ;o)

    Nej jeg er bare god til at regne den ud... ;op


  • #33   15. apr 2011 Jeg aflevere også altid ansøgninger personligt, både for selv at se hvem man søger ved og for at de kan få lidt ekstra at vide om en...

    Jeg var uden med ansøgninger 8 steder, da jeg søgte læreplads, blev så tilbudt praktik af 2 firmaer og det benyttede jeg mig selvfølgelig af... Jeg endte faktisk med 2 firmaer der ville have mig i lære og valgte så det firma jeg mente kunne give mig "mest uddannelse"...

    / Bülow...


  • #34   15. apr 2011 det egentlig sjovt i spørger om det med ansøgning.
    Jeg har engang skrevet en ansøgning ved et transportfirma og da jeg så hvormange der lå udfyldt i den skuffe den blev smidt i var jeg sikker på de aldrig ville ringe og det gjorde heller ikke.

    Så spild af papir og kræfter mener jeg. Det bare at besøge firmaet og sælge sig bedst mulig for der er altid nemmere og sige "VI MANGLER IKKE NOGEN" i telefonen og smide ansøgningen i skraldespanden. Forlanger de en ansøgning når endelig man er der kan man jo skrive en.
    Men husk at ringe til dem engang imellem for at de ikke glemmer en.


  • #35   15. apr 2011 EK T jeg kan da fortælle så meget at claus og min dag i dag bestemt ikke var spild af papir folk vi var ude ved tog det meget seriøst og virkede oprigtigt interesseret man kan hurtig mærke på folk om de er interesseret eller ej og flere af stederne stod de da og læste da vi var der og kiggede cv igennem osv.! og flere lovede at ringe eller vi sku ringe til dem i løbet af 14 dages tid smiley så jeg tror ikke det er helt spild ellers har vi været heldige ? who knows smiley

  • #36   15. apr 2011 Truckerinden
    Ja det her er så ca 14 år siden så det muligt at de idag vil have noget på skrift.
    Men de chauffører jeg har haft har jeg altid siddet og spist sammen med før jeg ansatte dem da jeg mere går efter ens væremåde og om de er anstændig klædt osv.


  • #37   15. apr 2011 Der er flere grunde til, at folk kigger det igennem de får udleveret personligt. Blandt andet kan man i mange tilfælde hurtigt danne sig et indtryk af hvad det er for en man står overfor, dernæst, så er det høflighed, det vil jo virke arrogant og ligegyldigt bare at kyle det i skuffen uden at se hvad det er.

    Jeg har altid selv læst det igennem folk er kommet med personligt, men udelukkende af høflighed, min tid har ikke været til den slags - Det er noget man ordner når man har brug for det. F.eks. har jeg læst ansøgninger en hel påske og flere weekender.

    Uanset, så er det røv svært at bedømme folk på en ansøgning, personlige referencer rykker langt bedre.

    Men klart tiderne har ændret sig og jeg er da ikke i tvivl om, at til en læreplads bruger man bestemt ansøgninger i transportbranchen, jeg tror bare ikke det er særlig udbredt til almindelige chaufførjob.

    EK T

    Jeg er ret enig i den måde du ser tingene på.


  • #38   15. apr 2011 EK T du må da gerne tage mig med ud og spise os smiley hvis du lige har en lærerplads hehe smiley

    måårten ææs
    jeg vil altid aflevere en ansøgnig når det er lærerplads det andet virker altså lidt for akavet syntes jeg smiley


  • #39   15. apr 2011 har aldrig skrevet en ansøgning... men kig på fl-polska.dk der er nok en du kan kopiere fra de må jo virke

  • #40   15. apr 2011 dennis hvor utroligt det en lyder stille de egentlig rimelig store krav til der polakker

  • #41   16. apr 2011 truckerinden
    Hehe min storhedstid er længe overstået.

    Men der jo altid forskel på små og store virksomheder. Tror det eneste relevante ville være en straffeattest og kørekortet og at chaufføren er præsentabel.


  • #42   16. apr 2011 EK T
    hehe jah det ved jeg godt smiley det var nu også bare for sjov smiley


  • #43   16. apr 2011 don ø

    jah et rygte har sku meget at sige RIGTIG meget!!
    og så har det også meget at sige hvor mange bekendtsskaber (staves) du har inde for branchen for kender man mange har man ofte os nemmere ved at finde jobs i hvertfald hvis det ikke liiige er lærerplads det kan være lidt svært men ellers smiley


  • #44   16. apr 2011 Don Ø
    Var det ikke noget med at Mr Nobody er flyttet fra sjælland til nordjylland hæhæ



  • #45   16. apr 2011 Ens netværk er alt afgørende, det har jeg kunnet mærke efter jeg flyttede til Nordjylland, de første 1 - 1,5 år jeg gik arbejdsløs fik jeg løbende jobtilbud, typisk 1-4 om ugen, men det var alt sammen på øen og ikke noget der kunne kombineres med mit familieliv heroppe, og det var alt sammen via mit "gamle" netværk, jeg er blevet mindet om hvor svært det er at være ny efter jeg er begyndt at søge intensivt igen, for satan det er ikke nemt, og på et tidspunkt for man bare nok og den følelse af at man <b> intet </b> er værd...

    Det jeg har gjort er at ringe rundt, og ja jeg giver <b> ALLE </b> ret i at det bedste er at starte cyklen/bilen op og køre en tur ud i det blå, men når man som jeg har søgt fra Skagen i nord til Padborg i syd så er det ikke altid lige til, jeg skal så til samtale på mandag ved et firma hvor jeg ringede til i mandags, så det hjælper da lidt at ringe rundt, men jeg tror det kommer meget an på hvilken type firma vi er ude i, er det et "mindre" firma med 20 biler og derunder så er det nok bedst at komme og vise flaget, ligeledes hvis det er et gammelt firma, men er vi ude i noget Carlsberg, Danske Fragtmænd og des lignende så tror jeg man kommer lige så langt ved at ringe...
    Men det kan jo også være jeg tager fejl..
    Da jeg boede på øen der kørte jeg altid rundt hvis dem som jeg lige kendte ikke manglede nogle folk (og det har jeg så kun prøvet 2 gange) og altså skulle søge "i blinde"...


  • #46   16. apr 2011 Mr Nobody
    Jeg har lavet den erfaring med at ringe rundt er nytelsesløs men at troppe op er langt bedre.
    Da jeg for mange år siden fik lastbil kørekortet troede jeg at arbejdet kom af sig selv men måtte sande det ikke var lige til. Jeg kørte så en dag rundt i padborg og prøvede diverse firmaer hvor de alle var interesseret indtil de hørte at jeg først lige havde fået pappet.
    Lige indtil jeg kom til HST Padborg(nu andreas andresen) da han hørte at jeg var nybegynder sagde han rent ud at de var holdt med at tage nybegyndere pga de ikke kunne tænke og bla bankede ind i broer der stod 3.80 i højde og lign. Men da han hørte hva min baggrund var endte det med jeg fik et job.
    Der for mener jeg at uanset hvem og hvor stor firmaet er så giver det ekstra points når man dukker op istedet for at ringe.
    Det jo os nemmere at svine folk til via mail og sms end at stå overfor personen.


  • #47   16. apr 2011 claus B > Helt sikkert og dem, kender skal allerhelst have et billede af Tordenskjolds patter eller noget tilsvarende... det er så svært i dag..

    Men noget jegsynes er sjovt, det er når man snakker med de forskellige så melder nogle ud at opsvinget slet ikke er kommet endnu hvor andre (bla. der hvor jeg skal til samtale) siger det stik modsatte, på trods af at kørslen er "ens" og at de ligger i samme område...


  • #48   16. apr 2011 claus B > Helt sikkert, jeg tror også der går længe før vi oplever noget der minder om det vi kommer fra, men du har helt ret i nogle områder der kan man virkelig se at der sker noget, specielt på øen synes jeg, men sådan har det jo altid været... Hvor at yderkants-DK halter bagefter som en vingeskudt måge... :o/

  • #49   16. apr 2011 Jeg vil sige de steder hvor claus og jeg var i fredags her på fynsland der var der godt gang i den, telefonerne kimede med jobs og var svært næsten at fører en samtale med dem så ringede den næste smiley
    jeg tror på det er bedre tider nu og vi går en lysere fremtid i møde smiley


  • #50   16. apr 2011 Ikke for at være lyseslukker men tror at selvom der er ok travlt nu så kommer der en død periode igen. Tror der vil være meget svngende med beskæftigelse.

  • #51   16. apr 2011 EK T

    jamen det tror jeg bestemt også!
    men tror først det bliver når sommeren er ved og være forbi smiley det håber jeg da hvis den skal komme smiley


  • #52   16. apr 2011 EK T > Jamen helt sikkert, jeg har nu aldrig haft den holdning at jobsene bare kom flyvende, og førhen har jeg da også troppet op på nær et sted der ringede jeg ud fordi de kendte mig i forvejen, og det gav nu stadig job, men helt klart at overordnet set så er det bedst at stille op personligt...

  • #53   17. apr 2011 Der findes 3 ting der er vigtigt når man skal finde job.....Netværk, netværk, og netværk....

  • #54   17. apr 2011 Netværk er nu heller ingen dårlig ting.... ;o)

  • #55   17. apr 2011 michaek K du glemet noget man skal tro på sig selv og holde sig til sandheden og ikke sælge sig selv for højt det kommer der ikke noget godt ud af

  • #56   17. apr 2011 Jeg er HELT enig med Michael K her. Netværk er uvurderligt og hvor vildt det end lyder så er jeg også med Martin her - Man skal aldrig lyve mere end man er sikker på man kan leve op til. Gør man det, så ender det hurtigt i et giga selvmål.

  • #57   17. apr 2011 måårten æææs

    det vil være totalt dumt og sælge sig selv og gøre sig til mere end man er! for hvis så man bliver ansat og man så ikke kan en skid er man virkelig på skideren!!


  • #58   17. apr 2011 hihi måårten nu skal du ikke lade det blive en vane..
    men ja man har jo tit hørt om dem der kan det hele også ender det bare med et giga brag men nå man sådan ser på fra siden er det vildt grineren at se sådan en


  • #59   17. apr 2011 Mie

    Det er skam slet ikke ualmindeligt at folk de pynter voldsomt på deres erfaringer for at få et job og så håber de kan bluffe sig igennem.


  • #60   17. apr 2011 Måårten > Det er nærmest ualmindeligt at folk ikke gør det vil jeg sige, og nu ved jeg godt at I ikke tror mig men jeg har aldrig selv gjort det, jeg har aldrig lovet mere end jeg kunne holde, at jeg måske bare har sagt ja til at jeg har kørt en bestemt type kørsel uden at informere om at jeg måske kun har prøvet det en gang er så en anden snak, men jeg har aldrig solgt mig selv for mere end jeg er værd...

  • #61   17. apr 2011 nob da jeg søgte ud til att startede jeg skam ud med at sige jeg havde kørt kran 1 år inden jeg fik beviset og ikke havde brugt det noget af betydning og at alle kunne lave skader også mig men man ikke gjorde det med vilje og at jeg skulle have en unge om 8mdr på det tidspunkt

  • #62   18. apr 2011 martin....

    Ja man skal tro på sig selv, men gør man ikke også det når man aktiverer sit netværk...?

    Jeg er næsten lige begyndt at køre betonkanon, og det anede jeg ikke en kæft om...Men da de vidste jeg var sådan nogenlunde til at køre kran var det et plus med de bånd-biler de har... Så igen....Netværk, netværk, netværk....


  • #63   18. apr 2011 måårten ææs

    narj det kan godt være men jeg ville ikke sælge mig selv og gøre mig til mere end jer er..! for jeg har jo absolut INGEN erfaring og det har jeg også sagt det erfaring jeg har det er det som min far og resten af familien har lært mig og så det som jeg har været med ude og kører med claus og jo jeg har lært rigtig rigtig meget som jeg nok ikke ville have vidst en klap om overhovedet hvis ikke jeg havde været med! Så jo jeg har lært noget men selve kørslen har jeg jo overhovdet ingen erfaring med det skal jeg jo nærmest først til og lærer smiley


  • #64   18. apr 2011 michael helt sikkert sagde heller ikke at netværk ikke skulle være der man skal bare altid huske det ikke er alt jo

  • #65   18. apr 2011 Martin....

    Kan selvfølgelig kun tale ud fra egne erfaringer, men 90% af de jobs jeg har haft i mit liv har været pga netværk.....


  • #66   18. apr 2011 ved jeg ikke lige med mine men jo vi er da helt sikkert over 60% inden for transport branchen men 90% er måske også lige i overkanten

  • #67   18. apr 2011 Jeg vil skyde på at mit ligger på 60 - 70%...

Kommentér på:
En god ansøgning!

Annonce