{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  krav til luft kapacitet på trækker
  • #2   5. apr 2014 Altså det er jo ikke for at jeg vil køre rundt med kun 40liter.
    Nok nærmere 60


  • #3   5. apr 2014 Luft kapasiteten bestemmes udfra typegodkendelsen, den kan ikke ændres da den samtidig bestemmer bilens lastevne og trækkræft.
    Den bør du absolut ikke lave mindre... Da bilen så ikke længere lever op til typegodkendelse osv.


  • #4   5. apr 2014 Satans. På de Satans euro 6 biler er to af tankene
    Placeret mellem træk og twin akslen....
    Og umiddelbart er der fandme ikke plads til lortet
    Andre steder..... Grrr


    profilbillede
  • #5   5. apr 2014 Plads er og bliver en mangelvare på nye biler... Selvom min er en boogietrækker med lang akselafstand, så har jeg problemer med at finde plads nok til hydraulik, masser af diesel, værktøjskasse, adbluetank og så det store lokum af en lydpotte/katalysator. smiley Og det skal lige siges at jeg er gået voldsomt på kompromis med min værktøjskasse.

  • #6   5. apr 2014 Ja jeg har desværre allerede fået sat skab i, men det kunne selvfølgelig være man skulle bore hul i bag enden af skabet og sætte dem inderst i skabet

  • #7   5. apr 2014 Der skulle vel egentligt ikke være noget til hinder for
    at man tog nogle stykker plade, og svejsede sammen,
    således at man "opfandt" trekantede trykluftbeholdere?
    Det kan da godt være at de kun bliver på 19 liter,
    men måske kommer de på 22 liter...


  • #8   5. apr 2014 De skal vel "bare" godkendes til rette tryk, det må vel blive 12-15 bar eller? Så kan du vel lave dem som du vil, bare husk at lave så du kan lufte dem ud og tømme dem for vand...

  • #9   5. apr 2014 Smeden er blevet sat på overarbejde.
    Han har fået at vide at han SKAL finde plads til dem


  • #10   7. apr 2014 Sæt dem da på højkant bag twinsteer akslen, det eneste det kræver er at man skærer en stump ud af bagskærmene på twinsteer akslen og så sidder de rigtig fint derinde og gemt væk fra synet. Troede du kunne huske inde fra Schmidt hvordan tankene sad på dem? Der havde vi to bag dieseltanken under chassisrammen og to inde bagved twinsteer akslen....

  • #11   7. apr 2014 Menno, prøv at finde mig på Facebook, så skal du lige prøve at se hvor meget plads der er at lege med.

    Det er jo ikke en euro 5.....


  • #12   7. apr 2014 Fra forskærmene på en twinsteer og til røven derfra er der da ingen forskel?
    Chassiset har ikke ændret sig siden 4 serien og man har ikke valgt at pakke mere derinde i forvejen. Og desuden Kim, min gamle er en Euro 5, og en mere kompakt opbygning af en trækker skal du lede længe efter, især når det er på nedkrympet chassisbjælker...


  • #13   7. apr 2014 Højde Kan jeg selvfølgelig ikke redegøre for.
    Men jo, tro mig. Det er lavet om, for jeg havde faktisk scania herning på tilkald for at rådgive om placeringen af de to tanke. Og hans eneste forslag var at placere dem foran galgen


  • jens j
    jens j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 47
    #14   7. apr 2014 Ind og studere detailforskrifter. Der er regler om såvel hvor lang tid det må tage at "pumpe" trækket op fra tom Som for hvormange fuld-bremsninger der skal laves. Mener uden at være sikker, at det må kun tage tre minutter at få vogntoget køreklart!

  • #15   7. apr 2014 Det vi havde inde ved Schmidt var hellere ikke Scania´s påfund. Scania ville hellere ikke være med på at flytte adblue tanke, men det er noget fis, fordi hvis de kan flytte dem på en krantrækker, så kan de også flyttes på en almindelig trækker...
    Prøv at tage fat i Christian Trærup på facebook....


  • #16   7. apr 2014 Tak for tippet, men de er allerede blevet flyttet. Vi lavede et fint beslag så de er skjult foran galgen. Det ser rigtig fint ud....


    Så nu mangler vi bare at lave g- strenge og resten af bagenden.


Kommentér på:
krav til luft kapacitet på trækker

Annonce