{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

Azlak
Azlak
Tilmeldt:
6. apr 2014
Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 12

Overvågningsudstyr i Realtime {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Mig og en kollega køre container tømning, som de eneste i firmaet i en by.
Det er mere eller mindre faste stop vi har, men vores placering i byen, afhænger af, hvad der er vores næste stop.
F.eks, er han tæt på en container der snart skal tømmes, og jeg er langt væk, samler han den selvfølgelig op.
Så i kan forstille jer, i løbet af sådan en dag, har vi meget telefonisk kontakt smiley

Men for at formindske presset i vores hjerner, kom jeg med den geniale idé, at det kunne da være kanon smart, at installere noget overvågning i vores biler, tilsluttet en form af en GPS eller noget, med et kort på, så vi kan se hvor hinanden er, i Real Time.

Jeg har lige hurtig klasket et billede sammen i Photoshop, som eksempel. http://cl.ly/image/2B2z172G3S0u
Som i kan se, skal den røde og blå "pil" forstille os.

Men efter langtid søgen på nettet, uden held, har jeg givet op.
Nogle af jer, der kender til sådanne udstyr og hvor det kan købes?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvågningsudstyr i Realtime
  • #1   6. apr 2014 Du kunne installer en iPad eller iPad mini med internet forbindelse. Brug appen find venner. smiley

    Den vil i jo også kunne bruge til en del flere opgaver.


  • Azlak
    Azlak Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #2   6. apr 2014 Det er selvfølgelig også rigtigt nok. Det havde jeg også tænkt på. Det bliver Android hvis jeg går den vej! smiley

    Men jeg kunne godt tænkte mig noget ordentlig. Altså, noget der ligner det billeder jeg har lavet. Og man skal have noget der ligner det, kommer det sikkert også til at koste kassen, tror jeg.


  • Azlak
    Azlak Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #3   6. apr 2014 Men jo, det kan da godt være, det bare bliver en tablet, den kan jo en hel del mere. Plus, jeg tror snart jeg får en ny Euro 6'er, da vi ikke må køre i centrum efter næsten år eller noget.

    Og en tablet er også nem at flyt rundt på, når jeg skifter lastbil.
    Men problemet er bare, der er jo ikke sim kort i, så den kan ikke etablere internet selv.


  • #4   6. apr 2014 Du kan godt få tablets med simkort... men ellers er det jo bare at bruge en smartphone, eller som sidste udvej at bruge din smartphone som Wi-Fi hotspot til din tablet... uanset hvad skal du bruge en form for netadgang...

  • Azlak
    Azlak Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #5   6. apr 2014 Ja, så de var lavet med 3G/4G. Det havde jeg glemt alt om. smiley
    Men jo, det ender nok med, jeg bare bruger en tablet. Så kunne jeg jo teste apps, på min telefon, inden jeg køber en hjem.

    Men nogle der kender til noget udstyr, der er beregnet til det?


  • #6   6. apr 2014 Jamen, det er vel bare flådestyrring du skal have, som du så kan åbne på din tablet?

  • #7   6. apr 2014 Ja ellers må det være flådestyring som Jonas siger.

    Jeg vil nu ikke mene at bruge sin mobil som hotspot til en tablet er en holdbar løsning til erhvervs brug. Men det kan selvfølig la sig gøre. Så kan man jo lige så godt bare bruge sin mobil. Det er et krav at du hele tiden har din mobil med hvis du skal spore bilerne.

    Det vil jo være rart at kunne spore den hvis lastbilen nu skulle forsvinde en dag.


  • Azlak
    Azlak Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #8   6. apr 2014 Kan i uddybe lidt mere, hvad det der flådestyring er?

  • Azlak
    Azlak Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #9   6. apr 2014 Der kommer en hel masse på Google. Men jeg kan næsten regne ud, det er designet til firmaer, så de kan holde styr på deres vogne.
    Nogle i vil anbefale?

    Altså, jeg kan godt leve med, det køre på en tablet i stedet for noget special udstyr.
    Så har jeg også en lidt større skræm at se film på i pausen smiley

    Men jeg kan også godt uddybe lidt mere, hvad jeg sørger.
    Et kort, hvor vi kan se hvor hinanden er, i Real Time. Og hvor jeg samtidig kan oprette bookmarks, som fremkommer af små flag eller noget lignende.
    Så jeg kan se hvor vores faste kunder er. Håber i kan følge mig smiley

    Jeg fandt en kanon app, der hedder Real Time GPS Tracker: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.greenalp.RealtimeTracker&hl=da
    De har også en hjemmeside: http://www.greenalp.com

    Den viser, hvor vi er. Men jeg kan desværre ikke oprette nogle bookmarks smiley


  • #10   6. apr 2014 Safetrack.dk

  • #12   7. apr 2014 Comlog ville jo være mit første bud.. men det er også en ret dyr løsning.

    Jeg har set en del kollegaer som bruger en GPS-tracker til deres blærbar, i stil med "find my iphone" appen, hvor man så blot skal bruge den andens konto, for at kunne lokaliserer denne.

    har selv brugt netop "find my iphone" sammen med konen, så hun kunne følge min tlf. og jeg hendes, ( hvilken befrielse at slippe for det sædvanlige "hvor er du?" ... ) desværre har jeg ikke kunne finde et tilsvarende program til hendes nye Nokia, så jeg ved ikke om andre mærker laver et tilsvarende program.



Kommentér på:
Overvågningsudstyr i Realtime

Annonce