{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.291 visninger | Oprettet:

Christian N
Christian N
Tilmeldt:
8. mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

kran vognmandstilladelse? {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge mennesker her inde... Er der nogen der ved (også hvor det står i lovteksten) om man skal have vognmandstilladelse som tømmerhandel? Ved som udgangspunkt skal man ikke da det er egne vare... Men hørte så lige en i dag sige at man ikke må sætte det af på f.eks. stilads, da det kræver tilladelsen... Så han mente at man som tømmerhandel kun må sætte varene af på jorden...

Har han ret i det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kran vognmandstilladelse?
  • #1   27. jun 2014 hvis der er betalt for varen inden du køre den er det ikke egne vare og så længe i tager betaling for kørlsen så er det kørsel for fremmed regning altså der skal vognmandstilladelse til smiley

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #2   28. jun 2014 Hmm det vil sige at de kunder som kommer ind og køber kontant og får leveret skal vi have vognmandstilladelse til men dem som køber på konto skal vi ikke til? smiley

    Men det som egentligt var spørgsmålet, må jeg sætte det op stiladset/holde til vinduet? Eller må jeg kun sætte det af på jorden, når man ikke har vognmandstilladelse?


  • #3   28. jun 2014 Det kommer jo an på om de betaler for du køre og om det er egne vare eller ikke smiley

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #4   28. jun 2014 Jamen det er jo ikke transporten der er snak om her... Det er jeg helt med på... Men må jeg uden vognmandstilladelse sætte varene af på et stilads eller holde dem op til et vindue mens de trækker det ind?
    Eller kræver ALT kranarbejde vongmandstilladelse?


  • #5   28. jun 2014 Hvis du forstod det jeg skrev havde du svaret da at du sætter det på jorden eller stilladset er en del af transporten da det er aflæsning

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #6   28. jun 2014 Øh... Prøver en gang til.... Hvis jeg køre ud med vare som er bestilt af en kunde til levering på 3. sal, varene er ikke betalt men købt på konto, betaling løbende månede +15 dage... Må jeg køre med dem uden vognmandstilladelse? Må jeg krane dem op uden vognmandstilladelse?

    Et andet eksempel... En mand har noget til at stå på jorden som han gerne vil have løftet på på et stilads.... Må man gøre det uden tilladelsen? Der er jo ingen transport af vare...

    Og hvor finder jeg lovteksten hvor det du siger står?


  • #7   28. jun 2014 Nej du må ikke

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #8   28. jun 2014 Og er det så ikke lige nu at du skal fortælle mig hvor det står i lovteksten? Og ikke bare er noget du tror? For har du ret så køre SAMTLIGE tømmerhandler da ulovligt...

  • #9   28. jun 2014 Ja det ville du jo vide hvis du nu havde været på eu kursus

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #10   28. jun 2014 Og der høre man INTET om det.. Så hvor,i lovteksten står,det?

  • #11   28. jun 2014 Ja vi hørte om det på tuc i vejen

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #12   28. jun 2014 Ikke på Amu århus

  • #13   28. jun 2014 Nu er EU bevis og vognmandstilladelse vel heller ikke helt det samme? smiley

    Men ja det kræver at chaufføren har et EU bevis da du fragter vare for andres regning. Hvis du feks var håndværker og havde dine egne ting med ud til kunden så kræver det ikke et EU bevis.

    Nu ved jeg ikke alt om vognmandstilladelser. Men jeg vil ikke mene at en tømmerhandel skal ha vognmandstilladelse så længe de køre med egne vare som de sælger. Min storebror sælger feks træpiller. Han har ikke vognmandstilladelse. Men han skulle også ha EU bevis. smiley


  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #14   28. jun 2014 Hehe alle skal vel have EU bevis efter 1-1-15, uanset hvad de køre med i et køretøj over 3500kg....

    Men må man lave kran arbejde uden vognmandstilladelsen? Transport af gods for fremmede regning falder det vel ikke under? Eller hvad?


  • #15   29. jun 2014 er du bare helt væk eller hva???

    du må ikk lave kran arbejde uden tilladelse.. siger sgu da sig selv.. hvor dum har man lov til at være..

    synes du skulle sætte dig mere ind i reglerne..


  • #16   29. jun 2014 Tak for opbakning Dan

  • #17   29. jun 2014 Du må lave alt det kran arbejde du vil uden vognmandstilladelse, du må bare ikke transportere gods for fremmede regning. Altså må en tømmerhandel gerne levere varer på 3. sal eller lign.

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #18   29. jun 2014 Dan H.... Hvordan siger det sig selv? Kan du lige uddybe det? For hvis det er så indlysende så må du da også lige kunne finde lovteksten???

    Kenneth A... Ja det er jo sådan set også lidt det jeg tænker, men kan ikke finde lovteksten på det...
    Det kommer sig af at en lokalvognmand var ved at øffe over at det må en tømmerhandel ikke.. Men jeg vil jo gerne finde teksten hvor det står i... For har da ikke lyst at stå med en bon på 300 af de lange lige plusligt, men det er jo heller ingen grund til at få vognmandstilladelsen hvis ikke det er nødvendigt...


  • #19   29. jun 2014 Ja men kun krane dine egne vare så fat det dog eller ring til AMU hvis du ikke tror på det

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #20   29. jun 2014 Jamen Jokke da... Nu modsiger du jo dig selv... Så nu ved jeg da slet ikke hvad jeg skal tro på.... smiley

  • #21   29. jun 2014 Nej det jo fordi du ikke fatter det så længe det ikke sort på Hvidt er dine vare så må du intet med dem uden tilladelsen

  • #22   30. jun 2014 Kan godt være det bliver et fortolknings spørgsmål men hvis du kører ind på en matrikel og ikke fjerner materialerne/varerne der fra, så er der ingen der kan komme efter dig. Hvis trælister må leverer varerne må de også hejse dem.

  • #23   30. jun 2014 Du må kuberne være så længe der ingen vognmands tilladelse er

  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #24   30. jun 2014 Hvis man tager udgangspunkt i de 2 eks. du selv listede op, så vil det i nr. 2 kræve en vognmandstilladelse, da du ikke har haft noget med varerne at gøre..

    I nr. 1 ser jeg ikke nogen problemer, da det er varer fra jeres egen plads til levering.. Om den levering er gaden eller 3. sal er som sådan lige meget.. For hvis det er ulovlig, så har Fog trælast et problem.. http://www.johannesfog.dk/pro/page.asp?afdid=533


  • #25   3. jul 2014 Som flere skriver, må man udføre alt det kranarbejde man vil, uden tilladelse! Men man må ikke transportere gods for regning.

    En tømmerhandel må levere hvor det passer dem uden godstilladelse, så længe de ikke tager penge for transporten. Altså må der ikke på fakturaen stå Levering xxx kr. At de så tager 1000 kr mere for de varer de bringer ud, er lige meget.


  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #26   3. jul 2014 Ja argumenterne er der jo nok af.. Men er der nogen steder hvor at det står så man kan forholde sig til det?

  • #27   4. jul 2014 Læs "godsloven igennem", måske den gør dig klogere.

Kommentér på:
kran vognmandstilladelse?

Annonce