{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nav-reduktion
  • #1   11. mar 2011 En udveksling som er indbygget i navet bestående af planetgear.

    En udveksling skal forstås som du kender det fra en gearkasse eller et bagtøj.

    Det vil sige mere træk på hjulene med mindre brug af muskler.

    Ses oftest på biler der kører i vanskelige forhold eller anden form for heavy duty opgave der kræver stor overførsel af moment til de trækkende hjul.


  • #2   11. mar 2011 Tak for det.


  • #4   12. mar 2011 Det er desuden standard på de største motorer fra de forsk. lastbilproducenter...

  • #5   12. mar 2011 nobody,, standard,,, min vogn er da ikke født med det selv om det er en 660 . og er en tandem trækker,,

  • #6   13. mar 2011 jørn C > Hmmm synes jeg bare at de fleste herinde altid skriver... Men det er da KUN glædeligt at det IKKE er standard... :o)

  • #7   13. mar 2011 nav reduktion er som andre nævner, et planetgear ude i navet.

    Men.... ingen har nævnt den rigtige betydning af det.

    navreduktionen er et planetgear ude i navet, med en gearing på 1:2, og derfor også ualmindelig stærkt.
    Det man så gør, især vigtigt ved sværgods og entreprenørkørsel.
    Er at bagtøjet er også ændret, til en gearing på 1:2 istedet for 1:4 (ca).
    På den måde får man stadig den samme gearing på ca 1:4 for udvekslingen bagtil. Men istedet for at ligge hele kraften på kron/spidshjul i bagtøjet, så flytter man hele kraften ud over hele bagenden. Altså at halvdelen af belastningen ligger i bagtøjet, og den anden halvdel igennem aksel og nav.
    Altså en jævn fordelingen og bedre udnyttelse af drivliniens styrke.

    Ulempen ved navreduktion, er så jo flere gear du sætter ind i drivlinien, jo mere brændstof bruger den. Modstanden i gearhjul og sådan, har jo sin indflydelse på det.


  • #8   13. mar 2011 Jørn C

    De første 610 Volvo kunne kun fåes med navreduktion og jeg er ret sikker på det samme var tilfældet med de første 660.

    Min har det f.eks. - Jeg hørte, men ved ikke om det passer, at det også er standard på Volvo's 700.


  • #9   14. mar 2011 min er så en af de første 660 og den er født uden.

  • #10   14. mar 2011 Jørn C

    Jeg aner ikke om det er derfor, men kan det være fordi den er med landevejs-tandem?

    Uanset må det være klart at foretrække - Min drikker mere diesel end en alkoholiker der har været forsøgt tørlagt og så vejer det helt tosset.


Kommentér på:
Nav-reduktion

Annonce