4.283 visninger
|
Oprettet:
Pris pr. km..... {{forumTopicSubject}}
.......... Kan være hvad som helst, hvis du kører for div. "Danske" speditionsfirmaer.
Mén , er der nogle herinde, der har en ca. idé om , hvad Tyske speditions firmaer giver pr. km. ??
Nu har jeg hørt flere steder, at 1,3 euro pr. km (du betaler selv maut m.m.) er normalt , dette lyder i mine ører usandsynligt.
Dette er overalt i EU.
Skal ikke kunne sige hvad der er sandt el. ej, dette er blot en føler...
André V.
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 7
Dette er på LV el BG plader, 2 & 3 akslet biler E5 & E6.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Maut for en Euro 5/6 er så vidt jeg husker 1,16 eller 1,36 pr km.
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 7
dec 2010
Følger: 1 Lastbiler: 2 Emner: 5 Svar: 34
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Søren N > Det er så ~8,25 kr./km... minus maut, så lander vi i omegnen af 7 kr. puha... det er sådan liiiige til den knap så gode side er det ikke??
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Og så må vi jo bare konstatere, at så meget billigere end os køre østaberne jo altså heller ik. Folk tror og snakker om at de køre til det halve af os. Det passer jo altså bare ik, det jeg oplever. Det er jo at speditørene simpelthen bruger østbilerne, som et slags pres på de danske biler, for at holde den danske vognmand i skak.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Det tror jeg du har ret i.
Jeg så prisforskellen ved Kuehne + Nagel tilbage i 2009 på Rises biler og Kurt Beiers østbiler og selvom det var mens krisen var på sit højeste, så var der kun ca. en krone pr km i forskel.
Der er østspeditører, altså ikke danske firmaer der bor i øst, men rigtige østspeditører der forlanger 8 kr/km og mere ud til deres kunder - Så ved jeg godt, at vognmanden får mindre, men alligevel er de langt tættere på end folk går og tror.
Så ja, man bruger østbilerne til at holde prispresset fra døren, så man som speditør til stadighed kan høste prisstigninger selv - MEN - Der er heller ikke hverken alle de biler eller chauffører i markedet som mange mener og tror.
De 8.000 chauffører branchen har mistet siden 2008, de går jo ikke stadig ledige, faktisk har 3F slet ikke et konkret tal på hvor mange ledige chauffører de har - Eller de vil i hvert fald ikke oplyse det og det er der nok en grund til.
Mange af dem der mistede deres job dengang, de er blevet så gamle, at de er hoppet på efterløn/pension og mange har skiftet branche.
Der er laaaaaangt mellem danske chauffører der vil køre eksport for alvor når det kommer til stykket.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Hvad ligger en typisk dansk bil mon på i gennemsnit på en sydgående trækker?
Og hvad bør den i gennemsnit som udgangspunkt trække hjem, og her ved jeg godt der er forksel på en standard skrabet MAN TGX 18.400 og en fuldudstyret og plysset R730
Men man kan jo ikke lade være med at tænke...
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Jeg ved bare at, vi blir presset af flere af vores speditøre, ikke på at de vil have os til og køre billigere, men de fortæller os igen og igen. At de bare li kan ringe, så har de alle de tyske og polske biler de vil have. Så hvis ikke vi er tilfreds kan vi bare sige det.
Og der må jeg jo så bare sige at hvis ik jeg får det som jeg vil have det, så skal de være vedkommende til og bruge tyske og polske biler, for så runger de jo nok igen om et par måneder og vil have os tilbage, for prisen score de ik meget på, men minus point hos kunderne gør de i hvert fald.
Nobody der burde jo ikke være forskel på indkøringen, lige gyldig hva bil der er under godset, hva vognmanden vælger at købe. Og hvilke aftaler han kan lave på finansiering osv. Det er jo op til den enkelte, men forskel i indtægter burde der ik være.
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Der er og så langt i mellem ledige chaufføre efterhånden. Eller jeg har da i hvert fald ik haft ret nemt ved at finde chaufføre eller afløsere til vores biler, som rent faktisk gider og køre.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Vi har oplevet akkurat det samme, det er svært at finde gode folk, de hænger sgu ikke på træerne - Hos os er vi hæmmet af, at han kun vil ha folk der bor forholdsvis tæt på, det har været lidt en udfordring et par gange.
Nobody
Nu får jeg nok hug, men der er forskel på hvad en bil bør trække hjem og så hvad man kan overleve for hvis man vil.
Den bør trække 125.000 + moms hjem, men virkeligheden er nok snarere at de fleste ligger rundt 90-100.000 + moms, altså dem der gider lave noget, der er mange der ligger lavere - 75-80.000 er slet ikke usædvanligt.
Hvad man skal omsætte handler også lidt om hvor mange udgifter man sidder med selv, skal man selv stille med trailer og betale maut eller skal man bare stille med en trækker og så ordner speditøren resten. Især maut er en stor udgift og en trailer kan være det, især hvis der er tale om tank, køletrailer eller andet specielt.
Kører man fri af trailer, maut, færge, bro osv, så mener jeg, at man bør kunne få det til at hænge sammen med 90-100.000 - Dermed ikke sagt, at det kan bære den berømte 3F løn.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Morten > 75.000-80.000 kr??? Det var satme ikke meget da...
Ja mauten har vi jo oppe og vende længere oppe og den kan jo godt trække tænder må man sige..
Men det lyder også som det tal, altså omkring de 100.000, jeg selv havde i tankerne ville være tallet der skulle trækkes hjem...
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Nu har vi 3 biler igang. Og det er faktisk (i store tal) lige gyldig hvad vi køre, det ene sted får vi 6,80 plus olie og diverse tillæg. Andet sted får vi 7,85 plus tillæg, og et 3 sted får vi 8,5kr fri af alt.
Det, det hele ender i, det er bare, at der hvor vi har lidt lavere indkøring, der er udgifterne noget lavere, end der hvor vi får noget mere. Det der er tilbage når alt er betalt er sgu ca det samme.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 1 Emner: 4 Svar: 27
Jeg har en 18 pallers forvogn heroppe på Færøerne, som nok skal en tur ned til Danmark til en reparation (af kassen).
Når jeg nu skal den lange tur alligevel, så har en af mine kunder heroppe spurt om pris på at få et læs med, som jeg så skal køre ned til Italien. Det er et let volumenlæs, dog kun til forvognen.
Da jeg ikke kender en skid til de forskellige vejskatter, bomstationer, dieselpriser gennem Europa osv., så vil jeg spørge jer om hjælp til at regne en fornuftig pris på sådan en tur.
Hvor mange udgifter er der i sådan en tur?
(Der er tale om en 440 hk euro5 bil).
Håber på lidt hjælp
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jeg aner intet om brændstofpriserne oppe hos jer, så det er svært at vurdere hvad der er dyrt og hvad der er billigt.
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 3 Emner: 5 Svar: 391
Ja jeg er godt klar over at du køre til en tank stander og stikker pistolen i. Men tanker du Shell. Statoil eller ??? Og er det et lokalt tank kort til Færøerne eller er dette internationalt kort.
Hva regner du selv med at den kan gå på literen ud af forholdsvis flad motorvej.
Pris pr. km.....