{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.283 visninger | Oprettet:

Pris pr. km..... {{forumTopicSubject}}

.......... Kan være hvad som helst, hvis du kører for div. "Danske" speditionsfirmaer.

Mén , er der nogle herinde, der har en ca. idé om , hvad Tyske speditions firmaer giver pr. km. ??

Nu har jeg hørt flere steder, at 1,3 euro pr. km (du betaler selv maut m.m.) er normalt , dette lyder i mine ører usandsynligt.
Dette er overalt i EU.

Skal ikke kunne sige hvad der er sandt el. ej, dette er blot en føler...

André V.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris pr. km.....
  • #1   27. maj 2014 Vil godt lige præcisere det engang...


    Dette er på LV el BG plader, 2 & 3 akslet biler E5 & E6.


  • #2   27. maj 2014 Det lyder da af en slat synes jeg... det skulle jo være ~10 kr. pr kørt km, igen skal man selv døje med Maut, men hvad ligger den i? 1 kr pr km? om det så er 1,5 kr, så er der stadig 8,5 tilbage, og det synes jeg lyder af meget, for det kan vi dårligt få herhjemme... Men kan være der er en som er klogere end mig, jeg synes bare det lyder af meget...


  • #3   27. maj 2014 Det er længe siden jeg har været i kontakt med udenlandske speditører, men sidst jeg var, der lå prisen omkring 0,95 - 1,05 Euro og så stod man selv for Maut.
    Maut for en Euro 5/6 er så vidt jeg husker 1,16 eller 1,36 pr km.


  • #4   27. maj 2014 Jeg syntes også det lyder lidt voldsomt, men igen, jeg aner det ikke...

  • #5   28. maj 2014 MAUT for en euro 5, er 0,155 EUR/km på mautbelagte veje

  • #6   28. maj 2014 Jeg fik afvide fra speditøren forleden, at den pris han skulle hamle op med, var 1,10 euro. Når vi ville læsse i Tyskland videre.

  • #7   28. maj 2014 Euro 5 må jo så være ~1,17 kr./km...

    Søren N > Det er så ~8,25 kr./km... minus maut, så lander vi i omegnen af 7 kr. puha... det er sådan liiiige til den knap så gode side er det ikke??


  • #8   30. maj 2014 Jeg kender vognmænd der ville være lykkelige for at kunne køre syd over til 7,5 - 7,25.
    Og så må vi jo bare konstatere, at så meget billigere end os køre østaberne jo altså heller ik. Folk tror og snakker om at de køre til det halve af os. Det passer jo altså bare ik, det jeg oplever. Det er jo at speditørene simpelthen bruger østbilerne, som et slags pres på de danske biler, for at holde den danske vognmand i skak.


  • #9   31. maj 2014 Søren N

    Det tror jeg du har ret i.

    Jeg så prisforskellen ved Kuehne + Nagel tilbage i 2009 på Rises biler og Kurt Beiers østbiler og selvom det var mens krisen var på sit højeste, så var der kun ca. en krone pr km i forskel.
    Der er østspeditører, altså ikke danske firmaer der bor i øst, men rigtige østspeditører der forlanger 8 kr/km og mere ud til deres kunder - Så ved jeg godt, at vognmanden får mindre, men alligevel er de langt tættere på end folk går og tror.
    Så ja, man bruger østbilerne til at holde prispresset fra døren, så man som speditør til stadighed kan høste prisstigninger selv - MEN - Der er heller ikke hverken alle de biler eller chauffører i markedet som mange mener og tror.
    De 8.000 chauffører branchen har mistet siden 2008, de går jo ikke stadig ledige, faktisk har 3F slet ikke et konkret tal på hvor mange ledige chauffører de har - Eller de vil i hvert fald ikke oplyse det og det er der nok en grund til.
    Mange af dem der mistede deres job dengang, de er blevet så gamle, at de er hoppet på efterløn/pension og mange har skiftet branche.
    Der er laaaaaangt mellem danske chauffører der vil køre eksport for alvor når det kommer til stykket.


  • #10   31. maj 2014 Gad vide hvornår vore "kolleger" får øjnene op og indser at det ikke er Stanislav bag rattet som er problemet, men speditøren?? smiley

    Hvad ligger en typisk dansk bil mon på i gennemsnit på en sydgående trækker?
    Og hvad bør den i gennemsnit som udgangspunkt trække hjem, og her ved jeg godt der er forksel på en standard skrabet MAN TGX 18.400 og en fuldudstyret og plysset R730 smiley
    Men man kan jo ikke lade være med at tænke...


  • #11   1. jun 2014 Morten og nobody.
    Jeg ved bare at, vi blir presset af flere af vores speditøre, ikke på at de vil have os til og køre billigere, men de fortæller os igen og igen. At de bare li kan ringe, så har de alle de tyske og polske biler de vil have. Så hvis ikke vi er tilfreds kan vi bare sige det.
    Og der må jeg jo så bare sige at hvis ik jeg får det som jeg vil have det, så skal de være vedkommende til og bruge tyske og polske biler, for så runger de jo nok igen om et par måneder og vil have os tilbage, for prisen score de ik meget på, men minus point hos kunderne gør de i hvert fald.

    Nobody der burde jo ikke være forskel på indkøringen, lige gyldig hva bil der er under godset, hva vognmanden vælger at købe. Og hvilke aftaler han kan lave på finansiering osv. Det er jo op til den enkelte, men forskel i indtægter burde der ik være.


  • #12   1. jun 2014 Og Morten du har fuldstændig ret, der er ik ret mange tilbage som egentlig gider og køre det eksport, som de piver over at vi ik har længere.
    Der er og så langt i mellem ledige chaufføre efterhånden. Eller jeg har da i hvert fald ik haft ret nemt ved at finde chaufføre eller afløsere til vores biler, som rent faktisk gider og køre.


  • #13   1. jun 2014 Søren N

    Vi har oplevet akkurat det samme, det er svært at finde gode folk, de hænger sgu ikke på træerne - Hos os er vi hæmmet af, at han kun vil ha folk der bor forholdsvis tæt på, det har været lidt en udfordring et par gange.

    Nobody

    Nu får jeg nok hug, men der er forskel på hvad en bil bør trække hjem og så hvad man kan overleve for hvis man vil.

    Den bør trække 125.000 + moms hjem, men virkeligheden er nok snarere at de fleste ligger rundt 90-100.000 + moms, altså dem der gider lave noget, der er mange der ligger lavere - 75-80.000 er slet ikke usædvanligt.

    Hvad man skal omsætte handler også lidt om hvor mange udgifter man sidder med selv, skal man selv stille med trailer og betale maut eller skal man bare stille med en trækker og så ordner speditøren resten. Især maut er en stor udgift og en trailer kan være det, især hvis der er tale om tank, køletrailer eller andet specielt.

    Kører man fri af trailer, maut, færge, bro osv, så mener jeg, at man bør kunne få det til at hænge sammen med 90-100.000 - Dermed ikke sagt, at det kan bære den berømte 3F løn. smiley


  • #14   1. jun 2014 Søren N > Jeg ved godt at indtjeningen skal og bør være den samme uanset hvad bil der er under godset, det var også derfor jeg skrev som jeg gjorde... smiley

    Morten > 75.000-80.000 kr??? Det var satme ikke meget da... smiley

    Ja mauten har vi jo oppe og vende længere oppe og den kan jo godt trække tænder må man sige.. smiley

    Men det lyder også som det tal, altså omkring de 100.000, jeg selv havde i tankerne ville være tallet der skulle trækkes hjem...


  • #15   3. jun 2014 Jeg er egentlig af den holdning, at indkøringen/omsætningen er fuldstændig ligegyldig, det handler kun om hvor store udgifter der er forbundet med at lave den pågældende indkomst.

    Nu har vi 3 biler igang. Og det er faktisk (i store tal) lige gyldig hvad vi køre, det ene sted får vi 6,80 plus olie og diverse tillæg. Andet sted får vi 7,85 plus tillæg, og et 3 sted får vi 8,5kr fri af alt.
    Det, det hele ender i, det er bare, at der hvor vi har lidt lavere indkøring, der er udgifterne noget lavere, end der hvor vi får noget mere. Det der er tilbage når alt er betalt er sgu ca det samme.


  • #16   3. jun 2014 Og præcis derfor Søren, så er det farligt at lade sig forføre af høj omsætning, for med den, der følger oftest høje udgifter. smiley

  • #17   9. jun 2014 Eftersom I er inde på priser og udgifter..... så vil jeg spørge jer om lidt hjælp.

    Jeg har en 18 pallers forvogn heroppe på Færøerne, som nok skal en tur ned til Danmark til en reparation (af kassen).

    Når jeg nu skal den lange tur alligevel, så har en af mine kunder heroppe spurt om pris på at få et læs med, som jeg så skal køre ned til Italien. Det er et let volumenlæs, dog kun til forvognen.

    Da jeg ikke kender en skid til de forskellige vejskatter, bomstationer, dieselpriser gennem Europa osv., så vil jeg spørge jer om hjælp til at regne en fornuftig pris på sådan en tur.
    Hvor mange udgifter er der i sådan en tur?
    (Der er tale om en 440 hk euro5 bil).

    Håber på lidt hjælp smiley


  • #18   9. jun 2014 Den største post bliver maut i Tyskland - Satserne kan du se på www.toll-collect.de

    Jeg aner intet om brændstofpriserne oppe hos jer, så det er svært at vurdere hvad der er dyrt og hvad der er billigt.


  • #19   10. jun 2014 Hvordan tanker i?
    Ja jeg er godt klar over at du køre til en tank stander og stikker pistolen i. Men tanker du Shell. Statoil eller ??? Og er det et lokalt tank kort til Færøerne eller er dette internationalt kort.

    Hva regner du selv med at den kan gå på literen ud af forholdsvis flad motorvej.


Kommentér på:
Pris pr. km.....

Annonce