{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.469 visninger | Oprettet:

kenneth S
kenneth S
Tilmeldt:
12. apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

førerkort regler {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen er ny her inde og har lige et spørgsmål.

jeg har været med en kammerat ude og køre og nu blev vi taget ved Vejlefjord broen og chaufføren fik en bøde på 2000 og et klip fordi han overhalede på broen. jeg har så ikke haft mit kort med da jeg ikke vidste at jeg faktisk skulle have haft det i skriveren os når jeg er med. har kørt for dem den 3/4 som afløser hvor jeg har papir på jeg kørte for dem. hvad kan jeg få af bøde for det, for skal til vejle mandag så han kunne se mit førerkort om jeg har kørt andet de sidste 14 dage. og det har jeg ikke da jeg går ledig.
håber i kan hjælpe og uden alle de dumme kommetarer tak. (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  førerkort regler
  • #1   12. apr 2014 Fik du løn for turen?

    Gjorde du ikke det, er der intet krav om at du skulle have dit kort med...


  • kenneth S
    kenneth S Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   12. apr 2014 Nej har ikke fået løn eller noget var kun med min kammerat for hyggens skyld når jeg nu gik hjemme.

  • #3   12. apr 2014 Det kostede 1000spir dengang jeg blev snuppet for det

  • kenneth S
    kenneth S Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   12. apr 2014 Var du os bare med en

  • #5   12. apr 2014 frank.. link lige til det du skriver der

  • #6   13. apr 2014 Det hedder at vis personen i teorien kan bruges til at føre bilen. Så skal kortet sidde i, og det er ik til diskusion med ordensmagten.

    MEN, i reglerne står også, at man skal have et ansættelses bevis, hvor der er fortalt om overenskomst og så videre hvis man er ansat i et selvskab. Og den ved jeg at nogen har drejet sådan. At hvis en person er med ude og køre. Og ik har sit førekort i, så siger de, det er fordi personen ikke kan bruges, da han ingen ansættelses bevis har, og ingen relation til firmaet.

    Men da du før har kørt for dem, så har du jo rimelig godt selv bevist at du godt kan bruges til at føre køretøjet.


  • #7   13. apr 2014 mener nu os at det er sådan det hænger samme søren...

  • #8   13. apr 2014 Hvad så hvis hans kameraet er kørt hjemme fra klokken 7,00 og han først er kommet med op og køre til middag... Så må han jo ikke sætte sit kort i???

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #9   13. apr 2014 Det kan han godt men det gælder selvfølgelig ikke som 2 mands kørsel..... Han er jo også bare med som turist...

  • #10   13. apr 2014 Kristian.
    Det er rigtig at ved "2 mands betjent bil" skal begge chaufføre være tilstede fra første time til sidste time.
    Men hvis nu man samler en mand op efter 4-5 timers tilrådigheds tid. Så må han gerne stige på, sætte sit kort i, og han må også køre, men man har bare stadig kun 15 tilrådigheds timer.


  • #11   20. apr 2014 Hvis 2. mand stiger på sener end den første time, skal begge chaufførere holde stille eller den ene stige af, inden/når den første chaufførs rådighedstid udløber. 2. chauffør skal være steget på bilen (med frisk hvil) senest en time efter, hvis man vil opnå de 30 timers rådighedstid for begge (min 29 timer for 2. mand).

    Men hvad det koster, ved jeg ikke. Dog vil jeg sige at det er en god idé at sætte kortet i hvis du skal med. Så er der ikke noget at være i tvivl om, og det koster jo ikke noget at sætte det i.


Kommentér på:
førerkort regler

Annonce