{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sværgods trækkere
  • #1   25. mar 2014 Det tror jeg ikke har set en OEF man med 800 hk ...
    Måske der er sværgods trækkere med konvertere hørte de kunne overføre 3000 hk til deres træk hjul. Men ved det ikke om det passer og ved heller ikke hvordan det kan måles...


  • #2   25. mar 2014 jeg havde en lærer på tekniks skole der mente der var man og Mercedes i den størrelse han var selv udd lastvogns mekaniker


  • #3   28. mar 2014 Det enkle svar er nej.
    Men.
    Deres converterbiler, altså sværgodstrækkere, de er jo bygget til at trække op i mod 250-450 tons totalvægt, tilsæt en stigning på 18-25 % og man behøver nok ikke at være einstein for at rene ud at en bil med 380 hk nok ikke sætter tingene i bevægelse.
    Derfor converteren, det er en momentomformer, der også benyttes i bla gummiged og dumpere, den øger momentet fra det standard til noget brugbart når man taler om at sætte igang.
    Mercedes ssytemet er dog anderledes, det er samme system der benyttes på tog og skibe, meget stærkere og kaldes turbokobling.
    Men bilerne, de yder ikke mere end normalt.
    Dvs at en top MAN (Bygges ikke længere) har 680 hk. (Motoren benyttes af Krone i finsnittere med 1200 hk.)
    MB Actros Titan SLT yder 665 hk (Bygges ikke længere.)
    Biler fra Sverige, de har det svært i denne klasse, de har mange heste, men de duer ikke til de tunge træk. Desværre.
    Håber det gav dig svar nok.


  • #4   29. mar 2014 MAN-motorernes ydelsesområde går fra 37 kW (50 hk) til 1.324 kW (1.800 hk) og fås som 4- og 6-cylindrede rækkemotorer og 8-, 10- og 12-cylindrede V-motorer.

    citat fra man´s hjemme side


  • #5   30. mar 2014 Dan H.
    MAN laver ganske rigtigt motorer optil 1800 hk, men deres V8 er udgået fra lastvognene, Den har de ikke kunnet få til at holde sådan for alvor, og alle motorer over 680 hk, er monteret i mobilkraner, landbrugsmaskiner eller generatoranlæg.
    Jeg er selv i sværgodsbranchen, vi har MAN, vi har ÖAF også, så kender ganske meget til emnet.


Kommentér på:
sværgods trækkere

Annonce