{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uforsvarlig kørsel
  • #1   17. jun 2012 Nu skriver han jo ikke noget om hvor langt han skal med det.... Hvis han bare skal over til naboen eller sådan noget kan jeg sku ikke se noget problem i det..

  • #2   17. jun 2012 Hvor er i så sørgelige

  • #3   17. jun 2012 Meldes for hvad???

  • #4   17. jun 2012 overlæs.3500 kg piller + trailer det må den lille patrol sku ik slæbe og det er lige meget om det kun er over til naboen lige så snart du kør på offenligt vej er det loven der gælder .ps han er da en n . . der tænker med rø . . .

  • #5   17. jun 2012 nu ved jeg heller ikke hvor langt vedkomne skulle men han har da skrevet at han kun kørte 40 km i timen, men det gør det ikke mindre uforsvarligt og så var det jo lige så meget princippet i det, så jeg mener også han skulle meldes.


  • #6   17. jun 2012 40 eller 100 er i princippet lige meget der er ikke noget af det grej han bruger der er beregnet til vægten

  • #7   17. jun 2012
    René N
    Online

    48 sekunder siden


    Børge M det ved jeg ikke noget om jeg kan bare se at der ikke er lastsikret noget som helst.

    Dan H
    sørgelige ja ja det er godt med dig du skriver bare når det er dig han rammer så skal jeg ligge lige så lang jeg er flad af grin af dig hahaha


  • #8   17. jun 2012 børge m

    sådan en lille patrol kan godkenes til at trække 3500 kg


  • #9   17. jun 2012 Alle jer der påstår i aldrig har kørt med overlæs, har vel ikke engang kørekort, eller også har i minus erfaring, eller sidste mulighed... I er fulde af løgn.

  • #10   17. jun 2012 Børge m du må satme have lidt at gå op i...

  • #11   17. jun 2012 Jeg er enig i at han burde gøre noget ekstra for at det ikke kan ryge af. Men mht til overlæs, så kan nogle patrol faktisk godkendes til at slæbe 4500 kg. Og eftersom han har en masse bagi i bilen, kan det måske faktisk være at han slet ikke har overlæs... Men surret er det godt nok ikke...

  • #12   17. jun 2012 Han siger han har læsset 3500kg og den trailer der må vel læsse mellem 2800 og 2900kg og og lad og nu sige han har læsset 300kg ind bag i så har han 300-400kg for meget på traileren... Det kan jeg da godt se det er da helt vildt..

  • #13   17. jun 2012 Noget med man ik skal hænge andre ud ?


  • #14   17. jun 2012 Det der er da ikke noget at hyle over... Hold nu da.

    De 3,5 tons er jo i både bil og på trailer så det er da så lille et overlæs at det er der vist ikke noget at skrive hjem om...


  • #15   17. jun 2012 bilen er 2500 kg total og må læsse 800 total. så uanset hvad i mener så mener jeg der overlæs. og jeg har kørekort og har også kørt med lidt får meget på men det er sku ikke noget jeg praler med.

  • #16   17. jun 2012 Det kan sagtens gøres lovligt. Hvis traileren må tage 2900 og selv vejer 600, og der så er læsset 600 i bilen. Det er da ikke utænkeligt...


  • #17   17. jun 2012 Hvis traileren må bære det er der ingen overlæs smiley Som sagt må langt de fleste patroler gå med 3500 kg på krogen, surring er en anden ting, havde nok smidt et net over smiley

  • #18   17. jun 2012 Og desuden er hans bil vejet ned, de plejer og hedde 2800 eller 3000 kg total, så bilen kan sagtens klare det, at den ikk må længere er så en en anden sag smiley

  • #19   17. jun 2012 Ifølge vægttavlerne må den da læsse 825 kg...

  • #20   17. jun 2012 Ja nemlig, men mange hedder last til 1 ton smiley

  • #21   17. jun 2012 Jo jo, men så behøber der jo teorinen også kun at være 2700 på traileren. Så et net henover, så er der ikke meget at komme efter...

  • #22   17. jun 2012 Nej nemlig, vi er enige smiley

  • #23   17. jun 2012 bilen må læsse 825 kg trailer 2800kg det kan da aldrig gi overlæs..

  • #24   18. jun 2012 Sådan en kegle! Det er lige før det er mere forsvarligt at køre med en palle med et bånd over end det der. Hvad sker der første gang han bremser hårdt op? Så er der træpiller over alt! Det er simpelthen for dumt at ligge sådan noget op.

    Og det er jo irrelevant hvor meget han må laste og ikke laste - det er den måde bilen er lastet på der er noget i vejen med.

    Han skriver faktisk at det skal køres ud til kunder.


  • #25   18. jun 2012 Ja og ikke nok med det han er selv lastbilchauffør eller har været,

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #27   18. jun 2012 Det havde selvfølgelig set bedre ud med et net over men med 40 km/t kan jeg nu ikke se noget problem...
    Synes det er værre med alle de håndværker biler man møder på motorvejen med 130 km/t hvor der ligge trillebøre, murerspande m.m. på ladet....


  • #28   18. jun 2012 sådan nogle træpiller flyver altså ikke lige rundt i luften, når jeg læsser 30-33t piller på paller og tager med hjem er der da hellere ikke bånd på en eneste af de piller.. de stå sikkert og godt på ladet.

  • #29   18. jun 2012 Tommy (Bobby) .
    Jeps selvfølgelig har vi det.

    Jan S
    Det kan da godt være han kun har kørt 40 timen men det gør det ikke bedre. det er lige så meget princippet i det som det er det andet.

    steven b
    Det kan godt være du henter 30-33 paller men så er det jo nok i en lukket bil ikke smiley


  • #30   18. jun 2012 Steven - de paller du har med hjem på ladet er garanteret wrappet med folie og så står de tæt sammen i din trailer, så der ikke er noget luft. Men glatte sække ovenpå hinanden. på over selve siden på traileren, det glider helt automatisk ved en hård opbremsning. Næste gang du laste 30 paller i din trailer - så prøv at stille dem ½ meter fra forenden og brems hårdt op, så får du nok af arbejde. Jeg har kørt min andel af træpiller ud, og det lort kan hurtigt vælte hvis man ikke laster det korrekt!
    Det er det samme princip med rør, hvis du ikke laster rør op af en forende eller "mur" og de bare har 10 cm luft og du bremser eller hamre op i røven på en anden med 90 km/t. så kommer de ind i førehuset til dig.

    Og det er jo lige meget om han kører 40 km/t eller 100 km/t. når sådan noget gods først flytter sig ved en kraftig manøvre, så kommer det til at gøre skade uanset hvad. Så han skulle have haft et net eller en pressening henover.


  • #31   18. jun 2012 Kæft i er sørgelige.. Få jer for fanden da en hobby, jojo, gu er der overlæs, men har fanme da ikke kørt nogen ned..

  • #32   18. jun 2012 Vi diskuterer et princip. Det er der bestemt ikke noget sørgeligt i.

    Jeg synes det er en dårlig holdning, at fordi der ikke er sket noget så er det ok. Hvis land og lov blev styret sådan, så ville det jo være anarki. Det er derfor folk diskutere et synspunkt - om du så er uenig eller enig det må vi jo respektere. Så smid noget konstruktivt ind i diskussionen istedet,


  • #33   18. jun 2012 Dennis ,, er jo netop det der skal undgåes så er jeg ligeglad hvor meget han vil belaste bilen med .. kører han alligevel kun 40 så få fat i en traktor gg

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #34   18. jun 2012 Uforsvarligt ? Måske som flere er inde på så ville et net eller presening gøre underværker så han læs ikke ryger af.

    Hans bil og trailer er da trods alt bygget til at kan klare det, trods vægttavler nok ikke siger, det er da trods alt en maskintrailer og ikke en ganske " normal" trailer som hr. og fru. Danmark bruger når de skal på genbrugspladsen.


  • #35   18. jun 2012 Steven b. det kunne de polakker der kommer ved os godt lære noget af. de piller vi for fra feks sødra er næsten altid ved at vælte når de åbner siderne. det er dog hjulpet siden vi har afvist et par læs der var umulige at læsse af.

  • #36   18. jun 2012 ja fuldstændig uhørt. over 3500kg total og så er der garanteret ikke vognmandstilladelse i bilen. det er lige de platugler der skal stoppes.

  • #37   18. jun 2012 Dennis V. Du er da fuldstændig tåbelig at høre på, du er jo åbenbart sådan en person at der SKAL ske noget, før du kan se at det er tåbeligt at køre på denne måde..

  • #38   18. jun 2012 Jeg er rystet over at sidde og læse erfarne chauffører der tror den blikplade i forenden af en trailer stopper noget som helst hvis bare der ikke er luft imellem....

    Næsten lige så rystet over dem der påstår de surrer, selv surringsbåndene for at de ikke skal ryge nogen steder.... smiley

    For slet ikke at nævne de frelste der tordner imod overlæs....

    Og den der tror et net nok skal stoppe godset ifb med katastrofeopbremsning....

    Men det er nu god underholdning, det skal i alligevel have... smiley

    Husk det med at når man peger fingre af andre er der altid mindst tre der peger ind mod én selv.... smiley


  • #39   18. jun 2012 Prøv da at slappe lidt af... Der er da ingen af jer der ville spænde det fast hvis i skal køre 300 meter hen til naboen eller sådan noget... Jan R hvorfor skal der være vognmandstilladelser i bilen???

  • #40   18. jun 2012 fordi det skal der når det er godskørsel for fremmed regning med køretøj over 3500kg total.
    Ved godt der ikke er nogen der gør det. ligesom der skal være fartskriver, og her kender jeg kun til ganske få som har det i.
    Men når det er sagt er der vist ingen af os herinde der er hellige,
    Om han vil spænde det fast er op til ham selv, men er det mig eller mine nærmeste der bliver ramt af noget fordi det ikke er sikeret godt nok så blir farven rød.


  • #41   18. jun 2012 Han må da vist godt køre med egne varer uden tilladelser.

  • #42   18. jun 2012 Kristian P. Ja, det må han, men ikke når han får betaling for det, så er det gods tilladelsen der er gældende

  • #43   18. jun 2012 Der står vist ingen steder at han får penge for at levere dem..

  • #44   18. jun 2012 Hahaha..
    Der er satme mange gloeri'er herinde idag som er pudset :-):-)


  • #45   18. jun 2012 Det gør han da sikkert, er jo ikke nogen der sælger deres varer gratis

  • #46   18. jun 2012 Michael K -->

    Jeg siger kun det som jeg har lært på et surringskursus med de rør. Det var det vi fik at vide. De viste en masse fine videoer om hvordan man IKKE skulle gøre. =)


  • Jan  N
    Jan N Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #47   18. jun 2012 hahahaha ja man ska hør møj før æ øre falder aw..
    ÆOW... Hvor mange af jer vil påstå at de ikke kører eller har kørt med overlæs? det være sig akseltryk og totalvægt??? Og i særdeleshed med alle de EU trailere der fjoller rundt på de danske landeveje, med triblen midt under traileren.Tag jer nu lidt sammen...


  • #48   18. jun 2012 michaek K

    Net eller pressenning hjælper ikke en skid ved katastrofe opbremsning eller undvigemanøvre. Men det forhindre da godset i selv at rasle af under kørsel, og så er det lige det der skal til for at gøre det til en lovlig transport i denne situation. Derfor synes jeg det er dumt at lade være med at lægge den på.


  • #49   18. jun 2012 Brink

    Nu er det ikke fordi jeg selv kører anderledes end Steven, for jeg surrer sgu heller ikke den slags paller, med mindre jeg kører dem på åbent lad uden sider. Men at sætte dem op ad forsmækken kan måske godt holde dem tilbage ved en moderat opbremsning. Men en nødopbremsning, kollidering eller undvige manøvre, så er de væltet, og eftersom de vejer 900-1000 kg pr palle, så skal i ikke regne med at den smule pressenning stopper dem heller. Så jeg mener ikke man kan kritisere manden i patrol, og så samtidig retfærdiggøre anden kørsel med at det er en lukket trailer... Lidt kan den da holde, men i bund og grund er den bedre fordi den holder godset tørt og panserne ikke kan kigge igennem og se at godset ikke er surret, og det tror jeg desværre er grund nok til at folk ikke gør det... Men som sagt, gør jeg det heller ikke. Og jeg ved godt at man kan få "armeret" pressenning, men alt med måde...


  • #50   18. jun 2012 Den her tråd havde jeg nu gerne været med i noget for det er sgu for sjov. Der sidder en og er ved at pisse blod over at der er en der har kørt med 300kg i overlæs på sin trailer og sin 4x4 synes nu i min verden det der er mest uforsvarligt da at han ikke har fartgjort det på nogle måde også med mindre han har kørt på en grusvej så er de 40 km/t få langt farligere da man jo på ingen måde forventer der holder sådan et køretøj i vejen. Hold hold hold nu da synes da man heller skal spidse blyanten og skrive en klage til ekstrabladet og fdm motor det er jo både konkurrence forvridende og grænser sig til capotage det der

    så har agurketiden sgu også ramt LBG


  • #51   19. jun 2012 Jan N mig bekendt skal han ikke have nogen vognmandstilladelser hvis de er solgt leveret....

  • #52   19. jun 2012 Hvis det er ham der sælger pillerne skal han da ikke have vognmandstilladelse når de skal leveres.... Hahaha...Vågn nu lidt op gutter....Det er jo ikke vognmandskørsel for fremmed regning...

  • #53   19. jun 2012 Thomas

    Jeg tror du misforstår. Jeg er som sådan enig i det du skriver. Jeg kører da selv med paller sådan, men sådan som jeg ser det, så er der ikke nogen forsmæk på den fine trailer han har efter sin fine patrol. Så en moderat opbremsning er nok til at godset det glider når det er lastet sådan. Det er dét jeg anfægter - ikke andet.

    Jeg er udemærket klar over, at en pressening ikke vil holde en skid ved en katastrofe opbremsning eller undvige manøvre. Men nu er det nu engang sådan at det er øjnene der ser, som du selv skriver - og hvis han havde smidt en pressening henover, så havde denne diskussion aldrig opstået.


  • #54   19. jun 2012 michael k.
    Hvis han afhenter pillerne hos sin leverandør og kører direkte ud med dem så jo.
    Hvis de ligger på egen plads og læsses derfra så nej.

    Firmakørsel
    I modsætning til godskørsel for fremmed regning kræver firmakørsel ikke tilladelse. Der er kun tale om firmakørsel, hvis der transporteres gods, der tilhører eller på anden måde er knyttet til den virksomhed, der er registreret som bruger af køretøjet. Kørslen må kun være en hjælpefunktion i forhold til virksomhedens samlede aktiviteter. Chaufføren skal være ansat hos virksomheden eller i en chaufførvikarvirksomhed godkendt af Trafikstyrelsen.


  • #55   19. jun 2012 Jan R....

    Det er ikke helt rigtigt, for hvis han køber pillerne hos en grossist så er det egne varer i det øjeblik han modtager en ordrebekræftelse, og så er det sådan set ligegyldigt om han skal hente dem på Bornholm eller i Skagen...


  • #56   19. jun 2012 Eller Monaco...

    Han må bare ikke tage direkte betaling for transporten. Men han må godt hæve tons/palleprisen med 200 kr.


  • #57   19. jun 2012 Nej nej nej nu holder i sgu prøv nu lige at spænde buen i sidder og diskutere hvor vidt der er en eller anden gut som køre sine træpiller ud til kunderne med sin gamle firehjuls trækker og brenderup trailer skal til at have vognmandstilladelse for det. Det er sgu da helt til himlen kunne da lyder som et nyt lov forslag fra rød stue

  • #58   20. jun 2012 Er ved at tude af grin over ømhed her...!

  • #59   20. jun 2012 jeb

  • #60   20. jun 2012 det er sku sjover ind og læse vittigheder bag avisen det her.


  • #61   20. jun 2012 Rigtige mænd tænker ikke så meget over hvad godset vejer, det koncentrerer sig mere om ikke at blive opdaget... smiley

    Tror sgu jeg kører med galt akseltryk minimum 1 gang om ugen... og det rager mig egentlig langsomt...

    Jeg vil give alle ret i at surringen af det kunne være bedre, et net kan gøre en del, men et net og stropper havde nok været bedst... Og NEJ, jeg stropper sgu heller ikke alt mit gods medmindre det er bidende nødvendigt og jeg virkelig er bange for at lortet skal ryge af, men i en Gardintrailer, der stropper jeg sgu kun sjældent...
    Men med det sagt så havde jeg nok stroppet det der...


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #62   20. jun 2012 Altså jeg har da både kørt med overlæs i lastbil og i personbil og som Nobody siger så rager det mig langsomt, iflg. registeringsattesten må jeg ikke have de gamles campingvogn efter men det har jeg da haft flere gange så længe den ikke køre med bagenden nede på asfalten og den kan trække det så er jeg kold. Det er lidt være med dem der køre på genbrugspladsen uden at surre der last fast for jeg ved ikke hvor mange gange jeg har være ved køre ind i noget affald på vejen. eller dem som køre ned efter bajer i tyskland og læser bilen så hårdt at bagenden køre hen af asfalten.

  • #63   20. jun 2012 Den bliver sgu være og være den her tråd....

    Den ene pudser glorie mere end anden . Andre skider på regler og siger det skal nok stå fast.

    Vi har nok alle brudt regler på et eller andet om det er med lastbil trailer eller bil trailer, men læs lige den her tråd igennem og se lige hvor en hønsegård.

    Syntes det er utrolig nogen er lige glad med hvordan man stabler/spænder med mere for på et tidspunkt er ens held brugt op og det kan koste menneskeliv også tro jeg ikke man er så kæp høj mere.

    Sidste ting bil ejer som lastbil chauffør kunne havde godt af og få lært lidt mere surring. Os chauffør er de ved at lære lidt ved EU bevis, men hvis det er så ringe som jeg oplevet så har vi alle meget at lære....


  • #64   20. jun 2012 Cero C > Nu kører jeg meget i Tyskland, og i dernede der kan du få en bøde for at køre med en sættevogn, gardintrailer med en palleløfter der lagt ned, uden at dne er spændt fast, ja sågar en tom EUR-palle kan du få en bøde for ikke at være spændt fast... Jeg mener det bør være op til den enkeltes sunde fornuft...
    Jeg har hentet coils i Frankring til Hjørring som vejede på den gode side af 10.000 kg stykket som da blev surret efter alle kunstens regler, men det gods jeg har med op i dag fra Tyskland det gider jeg spilde så meget som 5 minutter på at surre...
    Held tjah, eller også ved man bare hvad man har med at gøre, eller også er der nok en kombi...


  • #65   20. jun 2012 alt for griner. der er sku ikke noget at sige til at der ikke er sammenhold i DK.

  • #66   20. jun 2012 nob i tyskland har vi en der bruger 4 bånd på forvognen og 6 på anhængeren nå han er der nede ikke om jeg gad et bånd over hver måske 2 over den føsrte stak på anhængeren hvis det er glat også afsted.
    men generalt ikke mere ind 4 bånd og er aldrig blevet stoppet på det grundlag ikke en gang selv om jeg holde ved siden af BAG på fuchsberg


  • #67   21. jun 2012 Mr nobody. Hvad gør jeg så når jeg kører palle gods med walking floor i tyskland smiley

  • #68   21. jun 2012 Martin P > Lige den der er vist mere held end forstand du ikke har fået en bøde for, for det går specielt BAG meget op i at specielt åbne biler skal have surret lortet ordentligt... Men ellers har du helt ret, hvis man selv mener at godset er forsvarligt læsset og det ikke som udgangspunkt kan forskubbe sig, så kan jeg ike se problemet, alt gods kan flytte sig hvis det vil jo..

    Michael J > hvad mener du?


  • #69   22. jun 2012 nob
    det er skam muligt men træ på forvognen der ligger op af forsmækken og har et bånd også en stak bag den med et bånd ryger jo ingen steder med mindre den vender på hovedet og det har jeg ingen planer om at forsøgeden foreste stak på hængeren jo jo den vil da nok give sig hvis man bremsede hårdt nok men så er 1 eller 2 bånd jo heller ikke nok så længe den ingen forsmæk her på. men helt
    sikkert kommer de en da og siger det ike er godt nok skal jeg da være den første til at lægge de bånd på de ønsker inden for rimeligheden.
    og igen hvis det er frost eller regner eks med bøg så får den foreste stak på hængeren da 2 fordi de er så glatte og ikke bliver læsset så højt som den bagerste.
    også man gør lidt for at lægge det så det ser ordenligt ud så kommer man ski langt


  • Jan  N
    Jan N Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #70   23. jun 2012 Det er sgu da bare at køre for helvede da...
    Ja mojn det er Bent, do Sønne, a ska bruge naw brændsel, ja den er fin, a kikker lige forbi når jeg har rusket kosten.. Ja den er dæwlanbrekkeme fjong ..a gir jen af dem tyske bajer så.. mojn mojn.


  • #71   23. jun 2012 Martin P > Det har du selvfølgelig ret i... smiley

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #72   23. jun 2012 Jan N du kan bare spille smart kom nu ind i spillet det er da let at være klog når ens gods er pakket ind i jern kasser.

  • Jan  N
    Jan N Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #73   24. jun 2012 Thomas G, Jeg har engang hørt om en, som så nogen der snakkede med ham som engang havde en nabo der havde en fætter hvis far som engang kørte lastbil. Han båndede aldrig hans gods fordi at han engang læste et sted at havde hørt at det behøvede han ikke. det fik han nemlig fortalt af en som engang stod ved siden af en i Hamburg som syntes at det var det som betjenten sagde.. Og han kørte nemlig også tossekasser.

  • #74   24. jun 2012 Så er mit dilemma så at alt mit godt står på hjul. Fra en ende til anden, kun adskilt af af 1-2 læssebomme og en laststrammer omkring bagende af læsset...

    Kan ikke lige finde det i tabellen over hvordan det skal surres... smiley


  • #75   24. jun 2012 Det skal det på samme måde som alt muligt andet gods.. smiley

  • #76   25. jun 2012 Phillip R > det er fordi du i det tilfælde skal have en polak til at stå og sørge for de ikke flytter sig.... smiley

Kommentér på:
Uforsvarlig kørsel

Annonce